היישום אינו מחובר לאינטרנט

סוגיות אתיות בחברות רב לאומיות

עבודה מס' 067603

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקרים בנושא.

2,671 מילים ,10 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בחיי היום יום אנחנו נוהגים להחליט החלטות מוסריות בהתאם להנחות שבהן אנו מאמינים. דילמה אתית נוצרת כאשר ישנן לפחות שתי אפשרויות פעולה שלכל אפשרות פעולה יש בעייתיות משלה ונוצר מצב שבו שני ערכים משני קצוות שונים ,כמו שיפוט ערכי של טוב מול שיפוט ערכי של רע , צדק מול אי צדק והגינות למול אי-הגינות , מתנגשים זה בזה. רבים מעקרונות המוסר נהפכים לחוק, אבל אז מתפתחים עקרונות מוסר וציפיות ברמה הרבה יותר גבוהה. מכאן שיש קשר בין אתיקה לחוק, אך בעוד החוק הוא המינימום המוסכם באתיקה זהו הגבול המקסימאלי העליון כאשר תמיד יש לאן לשאוף ולהתפתח.
אתיקה ארגונית מדברת על החלטות מוסריות של ארגון כלפי גורמי פנים וחוץ ארגוניים. אתיקה בארגון זו התחשבות בבעלי העניין של הארגון וכל אירוע עסקי או ניהולי רצוי לבחון גם מן ההיבט האתי שלו .
חברות רבות ברחבי העולם נוקטות פעולות על מנת לשפר את רמת האתיקה שלהן במדינת האם ובשלוחות. המנהלים מבינים כי בעולם של היום לא ניתן לבצע פעילות עסקית לאורך זמן ללא התמודדות רצינית ומשמעותית,עם נושא האתיקה.
התמודדות זו נעשית באמצעות תהליך של גיבוש ואימוץ קוד אתי, הטמעתו ופיקוח על יישומו בקרב עובדי ומנהלי החברה.
מאחר ואתיקה היא לא דבר שנלמד בדרך כלל באופן רחב, ברור לכל כי קיים חסך נרחב בתחום זה המתיר ומאפשר, בנוסף לגורמים תרבותיים ארגוניים ואישיים, קיומן של תופעות לא אתיות, החל מהתנהגות לא נאותה מינורית ועד לשחיתות ועבירות על החוק.
חברות גלובליות רבות נדרשות לאמץ ליבה מצומצמת אך מחמירה של כללי מוסר הנותנים קדימות לאנושיות המשותפת על פני השונות הייחודית. בעולם גלובלי מורכב, הולכת וגוברת חשיבותה העסקית של שמירה על התנהגות ערכית כלפי האדם, החברה והסביבה.
בניית תוכנית אתיקה אפקטיבית והטמעה של קוד אתי וערכים בפעילות הארגון, יובילו לצמצום וניהול סיכונים והגדלת היתרון התחרותי מאחר ויש חברות שמוכנות לעשות עסקים
רק עם חברות הפועלות על סטנדרטים אתיים. אבל עדיין קיים שוני רב בסטנדרטים האתיים בין המדינות השונות שעליו מנהלים צריכים לתת את הדעת, מה שנתפס כלא אתי במדינה אחת לא בהכרח נתפס בצורה דומה במדינה אחרת.
עבודה זו תסקור את הספרות העוסקת בנושא אתיקה בארגונים על רקע הפיכתן של חברות לרב לאומיות והדילמות אשר חברות אלו צריכות לעמוד מולן.

תוכן עניינים:
מבוא
מהי אתיקה?
גישות לאתיקה גלובלית
מדוע חברות צריכות לפעול ב"אתיות"?
כיצד חברות מתמודדות עם בעיית האתיקה?
המודל של Donldson
דיון
ביבילוגרפיה

קטע מהעבודה:

אתיקה מוגדרת כתורת המוסר, הבודקת את מהות הטוב והרע, ואת אמות המידה לקביעה שהפעולה מסוימת היא טובה ורצויה או רעה ובלתי רצויה. לרבות בחינה של תופעות חברתיות וערכים כגון חובה, צדק, כבוד ונאמנות. (Buller, Paul F.; Kohls, John J.1991 Anderson, Kenneth S)
אתיקה עסקית מוגדרת כתפיסה מגובשת וברורה אודות ההתנהגות הראויה של הארגון העסקי ושלוחותיו. אתיקה של ארגון עסקי אמורה לשקף גם את הזהות הארגונית שלו וגם את הסביבה החוקית והחברתית בה הוא פועל. אתיקה של ארגון מסמנת את רף ההתנהגות הראויה שבו נדרשים לעמוד מנהלי ועובדי החברה במדינת האם ובשלוחות. התנהגות אתית ארגונית, הינה התנהגות שמשמעותה "Beyond Compliance"- "מעבר לציות לחוק.

תגים:

אתיקה · גלובלית · מוסר · חברתי · צדק · התנהגות · ראויה · ארגון · עסק · מנהל · עובד · Ethical · relativism · Ethical · absolutism · Ethical · cosmopolitanism · סוגיות · אתיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סוגיות אתיות בחברות רב לאומיות ", סמינריון אודות "סוגיות אתיות בחברות רב לאומיות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.