היישום אינו מחובר לאינטרנט

שביעות רצון בקרב עובדים זרים

עבודה מס' 064634

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: איתור גורמים המשפיעים על שביעות רצון בקרב עובדים זרים בענף הבניה כמכשיר להגברת המוטיבציה

13,214 מילים ,44 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת בתחום משאבי אנוש- מוטיביה לעבודה מול גורמים המניעים אותה . תחום משנה של העבודה הוא העובדים הזרים.
השערות המחקר, עליהן תובא סקירת הספרות הן: יש קשר בין שכר לבין שביעות רצון, יש קשר בין יחס הממונים לבין שביעות רצון, יש קשר בין יחס הממונים להנעה , יש קשר בין מחויבות ארגונית לבין שביעות רצון.
אי לכך המשתנה התלוי הוא שביעות הרצון והמשתנים הבלתי תלויים הם היחס אותו העובד מקבל, עומס עבודה, תנאי עבודה וכד'. משתנים מתווכים הם גיל, מין, מצב תעסוקתי בישראל, שכר, ידיעת השפה העברית, וחויבות ארגונית.

בישראל ישנם עשרות אלפי עובדים זרים. רובם מקופחים מבחינת שכר יחסית לעובדים הישראלים, ולעיתים אנו שומעים על אי תשלום שכר כלל.
הבעיה העיסקית היא שהחברות מתלוננות כי עובדים אלו נותנים פחות תפוקה מהעובדים הערבים שהגיעו בעבר לשוק הישראל. אפליה בשוק העבודה מתרחשת כאשר עובדים בעיסוקים זרים בעלי פרודוקטיביות שווה מקבלי שכר שונה זה מזה. במילים אחרות כאשר מעסיקים עובדים על פי מאפיינים לא עניניים, הם משלמים פחות עבור תפוקה שוות ערך.
המטרה הישומית היא להמליץ ליבואני כח האדם לארץ ולחברות המעסיקות את העובדים הזרים באיזו צורה ניתן להעלות את ההנעה שלהם, ללא עלות כלכלית ניכרת.
מטרת המחקר היא לבנות מודל בו ננסה לנבא את רמת שביעות רצונם של העובדים-
* מה מאפיין כל עובד לפי ארץ מוצא ולפי עיסוק-
* מהם הגורמים העיקריים המניעים אותם לעבוד.

החלק התאורטי יכלול:
א.מימדי ההעסקה, אופי ההעסקה והתפקידים של העובדים הזרים: הפרופורציה שלהם בארגון, הוותק בארגון, בסיס ההעסקה, סוגי ורמות תפקידים, כפי שנמסר על ידי מנהלי החברות.
ב.השירותים שמקבלים עובדים זרים במקום העבודה ובמגורים: נבדק עם העובדים עצמם ועם מנהל החברה.
ג.קשיים וזכויות של עובדים זרים: קשיים שנתקלים בהם העובדים ומידת מימוש זכויותיהם.
ד.יצוג העובדים הזרים: קשיים במצב היצוג בפועל הוצג לפי התמונה התקבלה מהעובדים עצמם.
ה.מרכיבי שכר ומרכיבים הקשורים לשכר- עובדים זרים שהשוואה לישראלים: אבדוק את מרכיבי השכר ומרכיבים הקשורים בשכר עם מנהלי החברות ועם עובדים הזרים בעצמם. הממצאים שיוצגו הם התמונה שהתקבלה מתוך השוואה ועימות שני מקורות האלה.

השערות המחקר
* יש קשר בין שכר לבין שביעות רצון
* יש קשר בין יחס הממונים לבין שביעות רצון
* יש קשר בין יחס הממונים להנעה
* יש קשר בין מחויבות ארגונית לבין שביעות רצון.

שיטת המחקר היא כמותית, ע"י שאלונים, שהוכנו על ידי.
על מנת לבנות שאלון מתאים אפגש עם מנהלי בניה באתרים שונים.
המבחנים הסטטיסטים שייושמו הם:
1.מבחני פירסון לבדיקת רמת מובהקות.
2.מבחני T להבדלים בין ממוצעים.
3.רגרסיות לינאריות מרובות משתנים.
4.רגרסיה לינארית חד-משתנית.
אוכלוסיית המחקר הם כחמישה אתרי בניה בישראל באזור המרכז.
היקף המחקר יהיה 100 עובדים זרים- מכל אתר 20 עובדים. כלומר שיטת המחקר תהיה מדגם נוחות ולא תהיה הסתברותית היות ואדגום את מי שיהיה מוכן לענות לי ולא מי שאעלה בגורל (אי לכך לא תהיה לכל עובד זר הסתברות להיכלל המדגם).
כלי המחקר הוא שאלון שיחולק בין העובדים.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
הקדמה- תופעת העובדים הזרים בישראל
3.1 נתונים דמוגרפיים
3.2 תנאי מחייה
3.3 מדיניות הממשלה
3.4 שירותים חברתיים
3.5 עמדת ההסתדרות
3.6 השפעה על השכר
3.7 השפעה על המשק המקומי:
3.8 גמישות תעסוקתית עם עובדים זרים
3.9 העובדים הזרים בענף הבניה
3.10 חלות חוקי העבודה על עובדים זרים
סקירת ספרות
4.1 הגורמים המשפיעים על ההנעה
4.2 סיפוק בעבודה
4.3 הקשר בין סיפוק בעבודה לבין ביצוע
4.4 הקשר בין מין לבין סיפוק בעבודה
4.5 קשר בין שכר לבין הנעה ושביעות רצון
4.6 קשר בין יחס הממונים לבין שביעות רצון
4.7 קשר בין מידת ההנעה של העובד ורצונו להישאר בחברה
4.8 נאמנות עובדים וקשריה להנעה
4.9 מחוייבות ארגונית
4.10 מחוייבות עיסוקית
4.11 אפליה כגורם אנטי-מוטיבטורי
4.12 משתנים מתווכים
שיטת המחקר
5.1 המשתנים:
5.2 השערות המחקר
5.3 שיטת המחקר
5.4 אוכלוסיית המחקר
5.5 כלי המחקר
תוצאות המחקר
דיון
סיכום העבודה
8.1 המלצות לפועלים בענף
8.2 המלצות ליזמים
8.3 השלכות למחקרים עתידיים
ביבליוגרפיה
10 נספח - השאלון
10.1 נספח- תוצאות המחקר

*הערת מערכת: קבצי האקסל אינם מצורפים לעבודה זו.

קטע מהעבודה:

להלן אסכולות והגישות המוכרות לנו, בנושא שביעות הרצון בעבודה וכתוצאה מכך ליעילותו של העובד.
אסכולת הניהול המדעי
שיפור תנאי העבודה הינו אחד הגורמים בבסיס מחקר עבודה זו: התנאים לרוב של העובד. אסכולת הניהול המדעי של פרידריך טיילר (1945 - 1856), מגמתה היתה לדעת כיצד מגדילים תפוקה ורווחים.
אסכולת יחסי אנוש
אסכולה זו צמחה בשנות השלושים והארבעים של המאה שלנו כפועל יוצא מהדמוקרטיזציה בחברה המערבית וביקרה את האסכולה המדעית של טיילור שהזניחה את העובד והתרכזה בתפוקה ובארגון. אסכולת יחסי האנוש העמידה את האדם על מערכת יחסיו עם זולתו במרכז הארגון.

מקורות:

-0.09
-0.14
-0.20
-0.34
-0.09
-0.40
שאלה 4
-0.20
0.10
0.11
0.26
-0.11
-0.25
-0.37
שאלה 5
-0.28
-0.03
-0.11
-0.17
-0.17
0.20
0.15
שאלה 6
-0.13
0.02
0.17
0.09
0.17
-0.04
0.00
שאלה 7
0.15
-0.15
0.05
0.03
0.13
0.21
0.26
שאלה 8
0.06
0.08
0.33
-0.04
0.23
0.26
0.21
שאלה 9
0.06
-0.20
-0.39
-0.12
-0.01
0.34
-0.04
שאלה 10
-0.04
0.06
0.16
0.10
0.31
-0.16
0.45
שאלה 11
0.17
-0.06
-0.37
-0.04
-0.12
0.13
-0.06
שאלה 12
-0.08
-0.24
0.13
0.43
0.12
0.12
0.19
שאלה 13
1.00
0.10
0.24
-0.11
-0.06
0.16
0.09
שאלה 14
0.10
1.00
0.09
-0.20
0.09
-0.03
0.18
שאלה 15
0.24
0.09
1.00
0.06
0.05
0.14
0.33
שאלה 16
-0.11
-0.20
0.06
1.00
-0.04
-0.17
0.20
שאלה 17
-0.06
0.09
0.05
-0.04
1.00
-0.02
0.11
שאלה 18
0.16
-0.03
0.14
-0.17
-0.02
1.00
0.39
שאלה 19
0.09
0.18
0.33
0.20
0.11
0.39
1.00
שאלה 20
0.02
0.06
-0.19
0.15
-0.02
-0.09
0.05
1
משתנה בלתי תלוי- מוטיבציה
בלתי תלויים
שכר, יחס לעובדים, הטבות נלוות, קידום עידוד נפשי,
מתווכים:
מחויבות ארגונית, הנעה
מתנים: גיל ותק, זמן שהייה בארץ

תגים:

עובד · שביעות · רצון · מוטיבציה · מעביד · סיפוק · שכר · פגיעה · תנאי · מאסלו

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שביעות רצון בקרב עובדים זרים ", סמינריון אודות "שביעות רצון בקרב עובדים זרים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.