עבודה מס' 064379
מחיר: 312.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: האם קיים קשר בין שביעות רצון ומוטיבציה למחויבות ארגונית של העובד, ומהם האלמנטים הגורמים ליותר שביעות רצון.
9,225 מילים ,40 מקורות ,2002
חברת סלקום היא אחת החברות המובילות בישראל בתחומה מבחינה עסקית. החברה רווחית ורוב העובדים בה מרוצים מתפקידם.
ההנחה הבסיסית היא שלמורל ארגוני נמוך, או לגילויים של חוסר שביעות -רצון ישנן השלכות שליליות על תפוקת הארגון ובמצב קיצוני - אף על עצם תפקידו ועתידו. המוראל בעבודה הוא פרי מכלול התנאים הקיימים בעבודה, כשם שהוא גם גורם ברמת הפריון וברמת ההישגים.
מטרת המחקר היא לבדוק מהם האלמנטים הגורמים ליותר שביעות רצון ומה הגורמים לפחות שביעות רצון (שאלת המחקר המרכזית). שאלות המשנה הן לאבחן המאפיינים של עובדים לא שבעי רצון ,את מחויבותם לארגון ואת מידת המוטיבציה (הנעה) שלהם.
שאלת המחקר העיקרית היא האם קיים קשר בין שביעות רצון ומוטיבציה למחויבות ארגונית של העובד.
המחקרים העוסקים בנושא שביעות הרצון בארגון חלוקים בדעותיהם, לגבי השאלה מה מוביל לשביעות רצון. ישנן גישות שונות, רובן מסתמכות על מודלים ישנים יחסית משנות החמישים, עת החלו להתפתח בעולם גישות ניהוליות חדשניות. גם השאלה האם הסיפוק בעיסוק מוביל לביצועים משופרים נחקר, ובו נבדק מה מניע את העובדים לעבוד בעיסוק מסוים? מחקרים שבוצעו במשך השנים הראו קשר מועט בלבד בין מדדים של סיפוק מן העיסוק לבין תפוקת הביצוע. עובדים בעלי סיפוק רב עשויים להיות מבצעים כושלים , ואילו עובדים משוללי סיפוק עשויים להתגלות כמבצעים טובים. עם זאת לגבי מחויבות ארגונית, הביטאת את הקשר של העובד לארגון המסקנות יותר חד משמעיות.
השערות המחקר היו:
1. קיים קשר ישיר בין שביעות רצון העובד למחויבותו לארגון
2. קיים קשר בין שביעות רצון העובד לבין המוטיבציה
3. קיים קר בין מחויבות ארגונית למוטיבציה.
המדגם יכלול 100 עובדים המהווים מדגם מייצג את כלל העובדים, ההערכה היא כי כמות זו תהווה מדגם מייצג לבחינת השערות המחקר.
כלי המחקר הוא שאלון סגור בסולם לייקרט המחולק לשלושה חלקים:
* שאלון מחויבות- שאלון שחובר ע"י השאלון לקוח מעבודתו של ויגודה (1999) אלפא קורנבך 0.75. השאלון כולל שני מדדי משנה- מחויבות לתפקיד ומחויבות לארגון
* שאלון שביעות רצון- השאלון ייבדק על פי שאלון שחובר ע"י פלגי (1994), אלפא קורנבך 0.78. השאלון כולל 3 מדי משנה: שביעות רצון מהתנאים החומריים, שביעות רצון מהמנהל, ושביעות רצון ממשתנים אחרים.
* שאלון הנעה - שאלון שחובר ע"י (Burgess,1996) (אלפא 0.68)
במחקרים אין ציון אלפא של מדדי משנה כלשהם. הם יבדקו ע"י עורך המחקר במחקר עצמו.
תוכן העניינים:
1. תקציר
2. מבוא
2.1 תאור הבעיה בארגון
2.2 הבעיה העיסקית
2.3 שאלות המחקר
2.4 מטרות המחקר וחשיבותן
3. סקירת הספרות
3.1 שביעות רצון
3.2 הנעה
3.3 מחויבות
3.4 הקשר בין הנעה לבין שביעות רצון
3.5 הקשר בין שביעות רצון למחויבות ארגונית
3.6 הקשר בין הנעה לבין מחויבות ארגונית
3.7 רציונל המחקר
3.8 משתני המחקר.
3.9 השערות המחקר
3.10 מודל המחקר
4. שיטת המחקר
4.1 מערך המחקר
4.2 המדגם
4.3 כלי המחקר
4.4 הליך המחקר
4.5 שיטת הניתוח
4.6 מגבלות המחקר
5. תוצאות המחקר
5.1 התשובות למשתנים
5.2 תוצאות השערות המחקר
6. דיון בתוצאות המחקר
7. סיכום, מסקנות והמלצות
8. רשימת מקורות
שביעות · רצון · עבודה · עובדים · עזיבה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין שביעות רצון, הנעה ומחויבות עובדים בחברת סלקום בע"מ.", סמינריון אודות "הקשר בין שביעות רצון, הנעה ומחויבות עובדים בחברת סלקום בע"מ." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.