היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים המשפיעים על בידול המוצר בעיני הצרכן

עבודה מס' 063228

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם הבידול הנתפס של המוצר קרים צ'יז נובע מתכונות מדעיות או מהשקעה מסיבית בפרסום.

4,800 מילים ,18 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תוכן עניינים
מבוא
שאלת המחקר
תוכנית הניסוי
השאלון
הטיות, כשלים ופתרונם
תוצאות הניסוי
מסקנות ואסטרטגיה שיווקית
ביבליוגרפיה

מבוא
העבודה עוסקת בביצוע מחקר שיווקי, הסקת מסקנות וישומן לאסטרטגיות שיווקיות. לצורך
העבודה נבחר המוצר "Cream Cheese" של חברת תנובה.

לאחרונה יצאה חברת תנובה עם גבינה חדשה בליווי קמפיין פרסום רחב. הגבינה החדשה הינה
גבינת קרים צ'יז (Cream Cheese) בעלת %5 שומן. תנובה הציגה אותה כגבינת שמנת בעלת
כל היתרונות של גבינת שמנת אך ללא החיסרון העיקרי - אחוז שומן גבוה וכמות קלוריות
גבוהה. גבינה זו מחירה 7.96 ש"ח כולל מע"מ לאריזה של 200 מ"ל, בעוד גבינה לבנה %5 של
תנובה עולה 4.99 ש"ח כולל מע"מ לאריזה של 250 מ"ל, כלומר גבינת קרים צ'יז עולה פי שניים
מהגבינה הלבנה בעלת אותו אחוז שומן. בפרויקט זה נערך השוואה בין שני שתי גבינות אלו.
אנו ננסה לאושש את הטענה כי למרות שלגבינת הקרים צ'יז הצלחה רבה בשוק יחסית לגילה
הצעיר, ייתכן משום שהיא נחשבת כ"הברקה" עם כל היתרונות של גבינת שמנת וללא חסרונות,
רוב הציבור אינו יודע להבדיל בטעם בין גבינה זו לבין גבינה לבנה %5, ובעצם אין שום הצדקה
למחיר הכפול. מכיוון שלשתי גבינות אלה אותן יתרונות בריאותיים, אחוז שומן דומה, מספר
קלוריות דומה, וכמות סידן דומה, הסיבה היחידה למחיר הכפול הוא בעצם הטעם, שאנו ננסה
להוכיח שגם הוא דומה.

שאלת המחקר שלנו היא האם הבידול הנתפס של המוצר קרים צ'יז נובע מתכונות מדעיות או
מהשקעה מסיבית בפרסום. כלומר, עד כמה הצרכנים אכן בוחנים את כדאיות הקנייה של מוצר
חדש ולא מסתמכים רק על פרסום, האם הם בוחנים את עלות המוצר ואת איכותו בהשוואה
למוצרים דומים הקיימים בשוק ושלא זוכים לפרסום שכזה.
מטרת הניסוי אותו ביצענו היא בחינת ההשפעה של המניפולציה השיווקית של חברת תנובה,
שהיא החשיפה של הצרכנים לפרסום. יצרנו שלושה תתי-ניסויים, שבכל תת-ניסוי השתתפו 26
אנשים (בסה"כ 78 איש), האוכלוסייה בכל קבוצה הייתה הטרוגנית (מבחינת מין, גיל ורמת
הכנסה) אך שלושת הקבוצות היו דומות מבחינת ההרכב. כמו-כן, הקבוצות היו בלתי-תלויות
אחת בשנייה, לכן ניתן לומר שנוצרו לנו מעין שלוש קבוצות זהות (כמובן שכדי לקבל מסקנות
חזקות יותר, מובהקות יותר, היה עלינו לבחור במדגם הרבה יותר גדול, אך נתבקשנו במסגרת
עבודה זו לעבוד על גודל מדגם של כ50 - נבדקים).

תגים:

בידול · בעיני · הגבינות · החלב · המוצר · הצרכן · התנהגות · מחקר · סיבתי · צרכנים · שוק · שיווק · תנובה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים המשפיעים על בידול המוצר בעיני הצרכן", סמינריון אודות "הגורמים המשפיעים על בידול המוצר בעיני הצרכן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.