היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים המשפיעים על יעילות הפרסום באינטרנט

עבודה מס' 065246

מחיר: 409.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מספר גורמים המשפיעים על יעילות הפרסום באינטרנט משלושה היבטים שונים: אהדה, כוונת קנייה ומידת הזכירה של הפרסומת.

10,096 מילים ,32 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בארץ ובחו"ל אנו עדים להצטרפותן של חברות גדולות למעגל המפרסמים באינטרנט. בארץ הוצאות הפרסום באינטרנט מוערכות ב- 10 מיליון דולר המהווים כ- %1 מכלל תקציב הפרסום, בארה"ב אנו עדים לתהליך של גידול במספר המפרסמים, היקפי הפרסום וההוצאות על הפקת הפרסומות באינטרנט.
בעבודה זו, אנסה לבחון מספר גורמים המשפיעים על יעילות הפרסום באינטרנט משלושה היבטים שונים: אהדה, כוונת קנייה ומידת הזכירה של הפרסומת.
פרק הסקירה הספרותית מהווה מקבץ של מודלים, תיאוריות, מושגים והגדרות הרלוונטיים לעבודה זו. הפרק בנוי כמעגל של נושאים המאורגנים מהנושא הרחב ביותר לצר ביותר ומתמקדים בסוגיות שונות.

משתנים:
§ משתנה ב"ת: גורמים המשפיעים על יעילות הפרסום באינטרנט.
מעורבות הצרכן במוצר גבוהה/נמוכה.
הפרסומת משלבת טקסט ותמונה, לעומת פרסומת הכוללת טקסט בלבד.

§ משתנה תלוי: יעילות הפרסום באינטרנט.
אהדת הצרכן את המוצר, כוונת הקנייה של הצרכן, מידת זכירת המוצר של הצרכן.

השערות:
H1: אהדת הצרכן את המוצר תהיה גבוהה יותר כאשר מעורבות הצרכן במוצר גבוהה, לעומת מעורבות נמוכה במוצר.
H2: כוונת הקנייה של הצרכן תהיה גבוהה יותר כאשר מעורבות הצרכן במוצר גבוהה, לעומת מעורבות נמוכה במוצר.
H3: מידת זכירת המוצר של הצרכן תהיה גבוהה יותר כאשר מעורבות הצרכן במוצר גבוהה, לעומת מעורבות נמוכה במוצר.
H4: אהדת הצרכן את המוצר תהיה גבוהה יותר כאשר הפרסומת משלבת טקסט ותמונה, לעומת פרסומת הכוללת טקסט בלבד.
H5: כוונת הקנייה של הצרכן תהיה גבוהה יותר כאשר הפרסומת משלבת טקסט ותמונה, לעומת פרסומת הכוללת טקסט בלבד.
H6: מידת זכירת המוצר של הצרכן תהיה גבוהה יותר כאשר הפרסומת משלבת טקסט ותמונה, לעומת פרסומת הכוללת טקסט בלבד.

כלי המחקר בו השתמשתי לצורך המחקר הינו שאלון, המתבסס על שאלות המאפיינות את המשתנים הנבדקים, כאשר בחלקו הראשון מוסבר מהות המחקר ומודגשת אנונימיות הנבדק.
הנבדקים התבקשו לעיין בפרסומות ולסמן את מידת הסכמתם לגבי כל טענה, כאשר התשובות יינתנו על פי סולם ליקרט בן 5 שנתות, 5- משמעו מסכים במידה מאוד, 1- משמעו כלל לא מסכים.
§ טענה א' (על ששת היבטיה) וטענה ב' מתייחסות למשתנה האהדה.
§ טענות ג' ו-ד' מתייחסות למשתנה כוונת הקנייה.
§ שאלה ה' היא שאלה פתוחה ומתייחסת למשתנה הזכירה. לאחר שענו הנבדקים על טענות א'-ד' בשאלון, נערך מבדק זכירה קצר, בו העלו הנבדקים מזכרונם, ללא זכירה נעזרת, את הפרסומת שראו. בדיקה זו נערכה לאחר שהייה של כעשר דקות בין טענות השאלון לבין שאלת הזכירה.

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 נושא והשערות המחקר
2. מהו פרסום?
2.1 מודל היררכיה של השפעות
2.2 אהדה
2.3 כוונת קנייה
2.4 זכירה
2.4.1 מניעת שכחה.
2.4.2 מדידת הזכרון.
3. האינטרנט כמדיה פרסומית
3.1 מהם אמצעי הפרסום הפופולאריים באינטרנט?
3.2 תהליך הקנייה השקולה באינטרנט
4. אלמנטים המשפיעים על יעילות הפרסומת
4.1 מעורבות הצרכן
4.2 סוג הפרסומת
5. המחקר האמפירי
5.1 השערות
5.2 המדגם, כלי המחקר והליך המחקר
6. ממצאים
7. דיון וסיכום
8. ביבליוגרפיה
9. נספחים

קטע מהעבודה:

על מנת להניח בסיס להבנת תחום הפרסום, אציג מספר הגדרות המייצגות את התפיסה הרווחת באשר למהות פונקציית הפרסום ותפקידיה.
מילון Webster מגדיר פרסום, כפנייה בתשלום לשם תפיסת תשומת לב הציבור לגבי נושא מסויים.
Jefkins (1992) מרחיב את הגדרת וובסטר, בכך שהוא מכניס שלושה מרכיבים נוספים: התקשור של הפרסום נעשה באמצעות כלי התקשורת, ע"י מפרסם מסויים ובצורה משכנעת.
הורניק וליברמן (1994), הגדירו פרסום, כ"פעילות תקשורתית מתוכננת, המיועדת להעברת מסר (או מספר מסרים מצומצם) לקהלי מטרה רחבים באמצעות ערוצי התקשורת המסחריים. המגמה היא לעודד ולשכנע צרכנים לאמץ סחורות, שירותים או רעיונות מסויימים". הגדרה זו מעניקה תוספת לעומת ההגדרות האחרות בהדגישה את גורם ההתנהגות הרצויה ע"י המפרסם.

תגים:

אינטרנט · אפקטיביות · יעיולת · פרסום

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים המשפיעים על יעילות הפרסום באינטרנט", סמינריון אודות "הגורמים המשפיעים על יעילות הפרסום באינטרנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.