תוכן עניינים
ניתוח חיצוני:
מבוא
מגמות ותנודות בסביבה העסקית - שיווקית שבה פועלת הפירמה
זיהוי ואפיון הסביבות השונות
מאפייני הכוחות הפועלים בסביבה
מוצרים תחליפיים
מתחרים
ספקים וכוח מיקוח
חסמי כניסה ויציאה בענף
קהל הלקוחות
ניתוח פנימי:
רקע על חברת גינס UDV
אפיון קו המוצרים ואסטרטגית המחרה
אסטרטגיה של הפירמה
ניתוח SWOT
אפיון המותג
השלב במחזור חיי המוצר
הגדרת בעיות
הגדרת חלופות והערכתן
ניתוח כמותי של החלופות של פי מודל פישביין
המלצות
ביבליוגרפיה
מנהלים
אנו נבחן בעבודה זו קטגוריה חדשה לגמרי המתפתחת בתחום המשקאות החריפים והבירות -
קטגורית הRTD - , משקאות אלכוהוליים קלים, המבוססים על מותגי אלכוהול ידועים.
אנו נחקור את התמודדותן של המתחרות העיקריות בשוק, טמפו מול גינס UDV, את
האסטרטגיות השיווקיות העומדות בפניהם ואת מהלכיהם העתידיים.
בעבודה זו התמקדנו בחברת גינס UDV יבואנית המשקה- סמירנוף אייס בישראל.
אנו נעלה מספר בעיות העומדות בפני הפירמה ונבחן חלופות לפתרונן תוך ציון יתרונות
וחסרונות לכל חלופה. הבעיה העיקרית שראינו לנכון להציג ולחקור הייתה בעיית היתר
הכשרות של הפירמה. הפירמה ממתינה לקבלת הכשר זה על מנת להפיץ את המשקה דרך מערך
ההפצה של חברת קוקה קולה. שקלנו לפנות למפיצים הנוכחיים של הפירמה על מנת שיפיצו את
המשקה במימדים קטנים יותר עד לקבלת ההיתר. אופציה נוספת הייתה הקמה של מערך הפצה
עצמאי ע"י החברה. שתי אופציות אלו נפסלו משיקולים איכותיים וכמותיים המפורטים
בעבודה. אנו בחרנו באופציה של המתנה עם שיווק המוצר עד לקבלת ההכשר. הפירמה תנצל
את המידע מן הכוחות הפועלים בשוק להכרת הרגלי הצריכה של הצרכנים וכאשר תחדור לשוק
היא תבצע זאת במקצועיות רבה.
בנוסף לבעיה המרכזית עולות גם בעיות משניות שהפירמה צריכה לקחת בחשבון. בעיה אחת
מדברת על המגוון המצומצם בטעמים של סמירנוף לעומת המתחרה. בעיה נוספת היא האם
לצאת לשוק החם במקביל לשוק החם.
במהלך העבודה הונחו הנחות ובוצע ניתוח SWOT, ניתוח מגמות ותנודות בסביבה בה פועלת
הפירמה, ניתוח חיצוני הכולל: מתחרים, סביבה עסקית, ספקים, וניתוח פנימי של הפירמה תוך
כדי העלאת הבעיות המרכזיות והמשניות של הפירמה.
חברת גינס UDV הוקמה בשנת 2000 כתוצאה משילוב אסטרטגי של החברות השונות
שבבעלותה העוסקות בייצור ושיווק משקאות חריפים, בירות ויינות. גינס UDV ישראל היא
חברה יבואנית המחזיקה במותגים בעלי עמדות חזקות בשוק המשקאות האלכוהוליים, בין
משקאות אלו ניתן למצוא את: גינס, סמירנוף, ג'וני ווקר, בייליס, J&B, וקוורבו. עם התפתחות
קטגורית מוצרים חדשה שנקראת RTD, משקאות אלכוהוליים קלים, החברה נכנסה לתחום זה
וצפויה להתחיל בשיווקו של סמירנוף אייס בשיתוף עם חברת קוקה קולה. החברה נשענת על
מותג אב חזק, ומצפה כי נתון זה יגרום לקהל היעד לרכוש מוצר זה ולא אחר. החברה לא החלה
בשיווק המוצר בארץ, אנו רואים זאת כנקודת חולשה זמנית, שתיפתר בעת קבלת היתר
הכשרות. המאבק בזירת האלכוהול צפוי להיות חריף - הפוטנציאל, ריבוי המותגים וגם גודלם
של המתחרים הוא שיזין אותו.
הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.
אלכוהול · אלכוהוליים · אלכוהולים · בירה · בירות · בריזר · גינס · חריפים · טמפו · סמירנוב · פופס
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח שוק משקאות האלכוהול RTD בישראל בהתמקדות על סמירנוף אייס.", סמינריון אודות "ניתוח שוק משקאות האלכוהול RTD בישראל בהתמקדות על סמירנוף אייס." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.