היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמות הגבר לעומת דמות האשה בפרסומות למשקאות אלכוהוליים וקלים

עבודה מס' 067853

מחיר: 156.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של חמישה מקורות וניתוח של 4 פרסומות: 2 של משקאות קלים ו-2 של משקאות אלכוהוליים.

3,731 מילים ,5 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

התקשורת היא חלק בלתי נפרד מחיינו והיא מלווה אותנו יום- יום, שעה- שעה. כחלק ממנה, קיימות הפרסומות אשר מציפה את הערוצים המסחריים בטלוויזיה, את העיתונים היומיים ואת הירחונים.
חוקרים רבים, בעולם ובישראל, מעלים את הטענה כי הפרסומות משקפות דימויים ומאפשרות לנו לחזור ולשנן אמיתות שאנו מכירים בנושאי מגדר, גזע, לאום, מוצא וכדומה. לכן, הן מהוות זירה ליצירת המציאות הסימבולית, להבנת יחסי הכוחות בחברה ולהנצחת אידיאולוגיה.
בעבודה זו בכוונתי לבחון כיצד מיוצגים נשים וגברים בפרסומות למשקאות קלים ואלכוהוליים.
אבדוק האם ניתן למצוא צידוק לטענת החוקרים כי הפרסומות חוזרות שוב ושוב על דימויים מגדריים ישנים ומוכרים.
לצורך העבודה דגמתי ארבע פרסומות, שתיים מתחום המשקאות הקלים ושתיים מתחום המשקאות האלכוהוליים, ששודרו בערוצים המסחריים בטלוויזיה הישראלית, בחודשים מאי-יוני 2009, ובכולן מוצגים נשים וגברים.
באמצעות ניתוח סמיוטי מבני (ניתוח תוכן איכותני), אנסה להציג את קווי הדמות הנשית והגברית, שעולים מן הפרסומות. במהלך הניתוח אתייחס לאלמנטים חזותיים וטקסטואליים, לסלוגן ולמוסיקה.

קטע מהעבודה:

קארי (1989) דן במשמעותה של התקשורת בתרבות. הוא סבור כי התקשורת אינה משמשת רק לשם העברת מידע ממקום למקום או להצגת מידע חדש, אלא להעברת סמלים. היא חוזרת על המידע הקיים ומסייעת לבני אדם ליצור סדר בעולם, בכך שהיא מספרת להם שוב ושוב את מה שהם כבר יודעים ובכך היא יוצרת עבורנו מציאות ומגבשת את זהותנו כבני אדם פרטניים וכחברה. קארי מכנה תפקיד זה "תקשורת כהתכנסות" ומבקר אותה. הוא משתמש במטאפורה של דג במים וטוען שאנו חווים את המציאות דרך העולם הסמלי שהתקשורת יוצרת עבורנו, מבלי שאנו מרגישים בכך, בדיוק כפי שהדג לא מרגיש במים העוטפים אותו. באמצעות השפה והסמלים, התקשורת יוצרת עבור האדם מפה של המציאות, שעוזרת לו להתמצא בה ולהבין אותה טוב יותר, אך גם יוצרת עבורו מציאות קיימת ומנציחה אידיאולוגיות ותפיסות קיימות ושולטות, מבלי שהוא מודע כך.

תגים:

פרסומות · דימויי · נשים · דימויי · גברים · אלכוהול · משקאות · פרסומת · סטריאוטיפים · בירה · קרלסברג · תפוזינה · בארת · קארי · פירסוום

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמות הגבר לעומת דמות האשה בפרסומות למשקאות אלכוהוליים וקלים", סמינריון אודות "דמות הגבר לעומת דמות האשה בפרסומות למשקאות אלכוהוליים וקלים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.