עבודה מס' 061983
מחיר: 289.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: מקומו של בעל-החיים בגן הילדים.
11,269 מילים ,13 מקורות ,2001
כשקיבלנו את מטלת הפרוייקט, היה ברור לכל אחת מאתנו בנפרד ומאוחר יותר, ביחד שהפרוייקט יעסוק בבעל חיים. אינטואיטיבית חשנו, שיהיה נכון להכניס בעל חיים פרוותי ונעים למגע. מאוחר יותר, הבחירה האינטואיטיבית שלנו, קיבלה אישור הן מהתיאוריה והן מהשטח.
נוכחנו שבעלי חיים משמשים כמתווכים מעצם היותם יצורים חיים ומגיבים, אשר מקבלים את האדם באשר הוא אדם ואינם מבקרים אותו. הם יוצרים תקשורת טובה העשויה לשמש ליצירת הבסיס לשינוי התנהגותי או נפשי. הקשר עם בעל החיים עונה על צורכי האדם להיות אהוב ושולט ובמפגש עם החיה ניתן לפתח ולהעצים יכולות בתחומים רבים ומגוונים.
מניסיוננו, התקשרות בלתי מילולית עם בעלי חיים, תורמת לנו כבני אדם בעולם המודרני, לעצור לרגע ולחשוב על עצמנו ועל בעל החיים העומד מולנו. ככל שנתרגל יותר את מיומנות ההתקשרות בנינו לבין בעלי החיים סביבנו, נלמד, להתקשר עם בני אדם שונים ונהיה מסוגלים לפתח אמפתיה כלפיהם.
מתוך התנסות חיובית זו שלנו עם בעלי חיים, חשבנו, שחשיפת הילד לסוג זה של תקשורת בגיל צעיר, תתרום לו ותביא אותו להיות מודע יותר לעצמו ולסביבתו.
בעבודה זו נבדוק את מקומו של בעל- החיים בגן הילדים.
נבקש להראות את הצורך בשילוב בעל- חיים כמו הארנבון בחיי הגן. במקביל, נראה את תרומתו של בעל החיים לילד, מסוג כזה של שילוב.
בעבודה זו, נבדוק מהי תרומתו של בעל- החיים מן התיאוריה. בהמשך, נביא את ה"אני מאמין" של מספר הוגי דעות מתחום החינוך הנשענים על אפיוני הילד וצרכיו. נראה כיצד הכנסת הארנבון בהדרגה מחד, ובצורה הוליסטית בכל פינות הגן מאידך תורמת לילד על כל ארבעת ממדי אישיותו.
נערוך תצפיות שיבואו לידי ביטוי בפעילויות ומכל אלה, ננסה לאשש את ההנחה שילד אכן נתרם מנוכחות ארוכת טווח של בעל- חיים בגן.
תוכן העניינים:
הקדמה
מבוא
תיאוריה
סיעור מוחין
מיון ובחירה
השקפה, אני מאמין
תחומי ההתפתחות
עקרונות ארגוניים בתכנון הנושא
דרכים ואמצעים
פירוט רצף מערכי הפעילות
רפלקציה
סיכום
ביבליוגרפיה
*הערת מערכת: הנספחים אליהם מפנה העבודה הם תמונות מגן הילדים והם אינם מצויים בקובץ.
איזנברג, ד' וניניו, ר' (1999). מטפלים על ארבע, טיפול בעזרת בעלי חיים במגוון אוכלוסיות מיוחדות בישראל. אח: חיפה.
·דורון, ש' (1999). הפרוייקט לחקר יחסי גומלין בין אנשים לבעלי חיים. חיות וחברה 10. אוניברסיטת תל- אביב.
דורון, ש' (2000). הפרוייקט לחקר יחסי גומלין בין אנשים לבעלי חיים. חיות וחברה 11. אוניברסיטת תל- אביב.
כרמל, ע' (2000). לחיות עם החיות בגניגר. עלי חינוך 34, 26-28.
לוין, ג' (1991). שנת החיים השניה. המכון לשיפור דרכי הוראה: אורנים.
מלוי, ט' (1985). מונטסורי והילד שלך. רשפים: תל- אביב.
מסר, א' (1997). הכיתה המלטפת. ידיעות אחרונות 24 שעות, 7.
מצא- למפל, ג' (1996). ידידו הטוב ביותר של הילד. הורים וילדים 105, 72-73.
סגל, מ' (1994). משמעות הלמידה. הד הגן: תל- אביב.
רון, ז' (1996). עם הארנבת קל יותר לשבת. מסע אחר 60 ,48-58.
שליו, א' (1996). המרפא הפרוותי, חיות מחמד כאמצעי תראפי: תיאוריה, מחקרומעשה.
שליט- אבני, ת' (1998). ידידתי נעימת הפרווה. הורים וילדים 129 ,74-76.
שמידט, ו. פ. א' (1981). התפתחות הילד, היבט אנושי, תרבותי וחינוכי. ספרית הפועלים: תל- אביב.
חיות · בעלי חיים · ארנבון · גיל הרך · זיאוטרפיה · חיה פרוותית
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הארנבון - חיה פרוותית בגן הילדים", סמינריון אודות "הארנבון - חיה פרוותית בגן הילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.