היישום אינו מחובר לאינטרנט

בדיקת כדאיות החדרת מוצר חדש-מעדן חלב

עבודה מס' 051029

מחיר: 373.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח כולל של השוק ועריכת מחקר שוק באמצעות שאלונים.

11,409 מילים ,10 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 המטרות שלשמן הוקמה המועצה
1.2 כיצד פועל ענף החלב?
1.3 ענף החלב כמערכת שיווקית אנכית
1.4 המחלבות
1.5 הפירמה
1.6 המבנה הארגוני של החברה
1.7 תהליך ייצור הגבינות
1.8 הצרכנים
1.8.1 פילוח שוק
1.8.2 אסטרטגיית כיסוי שוק
1.9 גורמים המשפיעים על פעילות החברה
1.9.1 סביבת מאקרו
1.9.2 סביבת המיקרו
1.10 מתחרים
1.11 חוקים ותקנות
1.12 מוצרי החברה
2. תמהיל שיווק קיים
2.1 מוצר
2.1.1 סיווג מוצרים
2.1.2 החלטות אריזה
2.2 מחיר
2.2.1 גורמים המשפיעים על קביעת המחיר
2.3 הפצה
2.3.1 תפקידי צינורות ההפצה
2.3.2 היקף הפצה
2.4 תקשורת
2.4.1 פרסום
2.4.2 מכירה אישית
2.4.3 קידום מכירות
2.4.4 יחסי ציבור
2.5 סקירה כלכלית
2.6 פיתוח מוצר חדש
2.7 אסטרטגיית הרחבה וצמיחה
2.8 שלבים בפיתוח מוצר חדש
2.9 תמהיל שיווק מוצע למוצר החדש
2.9.1 מוצר
2.9.2 מחיר
2.9.3 הפצה
2.9.4 תקשורת
3. המחקר
3.1 מטרת המחקר
3.2 השערות המחקר
3.3 גבולות המחקר
3.4 שיטת המחקר
3.5 שיטת הדגימה
3.6 גודל המדגם
3.7 שיטות לאיסוף נתונים
3.8 הסקר
3.9 סיכום ממצאי השאלון
3.10.1 הצלבה בין רמת השכר למחיר שמוכנים הצרכנים לשלם עבור המעדן
3.10.2 הצלבת גיל עם אחוז שומן
3.11 פוטנציאל השוק למעדנים
3.12 מסקנות
3.13 המלצות
4. ביבליוגרפיה


מבוא
ענף החלב הוא ענף רחב ממדים כשייצור החלב חצה את גבול מיליארד הליטרים בשנה וההכנסות מייצור החלב מסתכמות בכשלושה מיליארד שקלים.
כשאנו באים לסקור את ענף המחלבות אנו חייבים להתייחס לכל הגורמים הפועלים בענף החלב ובכללם את יצרני וספקי החלב עצמו קרי רפתנים, תנובה, מועצת החלב והמחלבות.

המחקר
מטרת המחקר
במטרת הסקר עליי להגדיר במדויק מה אני מבקש לדעת, מה רצוני להסיק מהסקר.
מטרות הסקר הן:
1. אמידת פוטנציאל שוק למוצר החדש - מעדן חלב.
2. מאפייני המוצר הרצוי.
השערות המחקר
1. אין קשר בין רמת ההכנסה למחיר המקסימלי שמוכן הצרכן לשלם עבור המעדן.
2. לאחוזי השומן יש השפעה על הרגלי הקניה בקרב המבוגרים (+40).
3. ההכשר חשוב לרוב הציבור.
4. לפרסום בטלוויזיה השפעה מרובה על החלטת הקניה של הצרכן.
5. קיים שוק פוטנציאלי למעדנים.
שיטת המחקר
על מנת לבצע את המחקר השתמשתי במחקר "תיאורי" שמתאר תכונות יחיד, קבוצה ומצב ובאמצעותו אנסה לזהות את רצונות ודרישות הצרכנים ולייחד קבוצות שירכשו את המוצר, לכן אבצע סקר.
שיטת הדגימה
שיטת הדגימה שבחרתי היא אקראית - דגימה שבה לכל יחידה באוכלוסייה סיכוי הסתברותי זהה להיכלל במדגם.
גודל המדגם
המדגם כולל 150 שאלונים שחולקו בחמש ערים:
30 אשדוד
50 תל-אביב
30 נתניה
20 רחובות
20 הרצליה
הסקר
בחרתי במחקר על-ידי סקר שיתאים לדרישותיי ובאמצעותו אערוך שאלות שעונות על השערות המחקר שהוגדרו מראש. בעת הכנת השאלון יש להציג בתחילה את המרואיין, מי עומד מאחוריו ומה מטרת וחשיבות המחקר. הבטחה לשמור על אנונימיות והנחיות למרואיין (במידה ויש צורך). יש לדאוג שהניסוח יהיה ברור ולהימנע ממילים לא ברורות או בעלות יותר ממשמעות אחת.
כמו-כן יש להשתמש בשאלות קצרות ככל האפשר ולא להנחות את המרואיין לתשובה. צריך להבחין בין שאלה לשאלה האם היא עונה על מטרת המחקר או שהנה חסרת ערך.

ביבליוגרפיה
הורניק יעקב, 1997, ניהול השיווק - שיטות עיונים ואסטרטגיות, חלקים א', ב', ג', האוניברסיטה הפתוחה.
יזרעאלי דב, 1994, שיווק הלכה למעשה, הוצאת צ'ריקובר, ת"א.
פורטר א. מייקל, 1991, אסטרטגיה תחרותית, הוצאת עטרת.
קוטלר י. 1998, יסודות השיווק, חלקים א', ב', המכון לפריון העבודה ואיכות היצור.
ראיון אישי עם מנכ"ל החברה.
ראיון אישי עם כלכלן מועצת החלב.
שנתוני המועצה לענף החלב בישראל.
נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
רבעון הלשכה לסטטיסטיקה חקלאית, כרך כו'.
מאזן בוחן של החברה לשנת 2000.

תגים:

יזמות · משקאות · מזון · תנובה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בדיקת כדאיות החדרת מוצר חדש-מעדן חלב", סמינריון אודות "בדיקת כדאיות החדרת מוצר חדש-מעדן חלב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.