עבודה מס' 062477
מחיר: 713.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: בחינת השוק ותכנית להחדרת המוצר.
15,880 מילים ,33 מקורות ,2003
1. עומדת בפנינו בעיה: ברשותנו מוצר בגודל מברשת שניים בעל סגולות רפואיות שאינן מוכרות לסביבה, מתחריו בשוק רבים וקשים ואנו אמורים להחדירו לשוק הישראלי.
ה-NONO - מכשיר העובד על בסיס אור טבעי ומרפא פצעי פנים.
2. לפני שניגשנו לשווק את המוצר מצאנו לנכון להכיר את מתחריו. היה חשוב לנו לגלות את חסרונותיהם ולהדגיש אותם אל מול היתרונות המוצגים על ידי הNONO -. עם זאת למדנו את התחום והענף בהם עוסק המוצר, הכרנו את נקודות הרגישות שעלולות למשוך את הלקוחות, כאשר בראשן עומד הצורך: "אידיאל היופי".
3. על מנת להשיג את המטרה, היה חשוב לנו להכיר את המודעות לסוג הרפואה הלא קונבנציונאלית, לדעת את ההיענות למוצר מסוג זה, את פוטנציאל השוק הטמון ברפואה זו בכלל ובמוצר בפרט וכמובן את הרצון לאמץ אותם בקרב הציבור הרחב.
לשם כך ביצענו מחקר שוק, כאשר הכלי המשמש אותנו הוא השאלון. את האוכלוסייה הנחקרת חילקנו לשתי קבוצות שהוגדרו על ידינו כקבוצת "הצעירים" וקבוצת "המבוגרים".
מחקר השוק הביא אותנו למסקנה כי קיימת מודעות מסוימת לרפואה הלא קונבנציונאלית ומודעות לא גבוהה למוצר ולכן ישנו צורך להחדיר ולהגביר את המודעות לתחום, כמו כן קיים פוטנציאל בהיענות וברצון לאמץ את המוצר והנחקרים גילו נכונות לקבל מידע נוסף לגביו.
4. בסופו של דבר הנקודה העיקרית שגילינו בעקבות מחקר השוק ושאוששו על ידי ידע כללי שלנו היא, כי בפלח שוק הצעירים קיים הפוטנציאל העיקרי בשיווק המוצר. לכן בתהליך פילוח השוק הדגשנו את הנקודות הממחישות את היתרון הטמון בפלח שוק הצעירים על פלח שוק המבוגרים.
5. בעקבות ממצאי מחקר השוק בנינו תמהיל תקשורת שיווקית אשר פונה אל פלח השוק הנבחר בצורה ישירה ובצורה עקיפה. התקשורת השיווקית מתבססת על:
* הפרסום, אשר מוצג כפניה ישירה ללקוחות הפוטנציאליים במגזינים (מעריב לנוער, ראש אחד) הפונים לפלח השוק וכפניה עקיפה בחוברות רכישה (ויזה, ישרכארט) הפונים אל ההורים שיהוו יוזמים ו\או משפיעים, ולהם יש אינטרס אישי שהלקוח הפוטנציאלי ירכוש את המוצר.
* קידום מכירות אשר בו נמקד את החדרת המודעות והידיעה על המוצר על ידי דיילות תוך הדגשת סגולותיו הרפואיות, ועל ידי מבצע מתנות (פאוץ' אופנתי) שמטרתו להמריץ את הלקוחות לרכוש את המוצר "ועכשיו" וזאת מבלי לפגוע בתדמיתו על ידי הורדת המחיר.
6. ההשקעה הכספית הטמונה בבניית תמהיל התקשורת השיווקית גבוהה מאוד ומשום כך בצענו בדיקת כדאיות שתציג בפנינו את העובדה החשובה: האם כדאי לנו להשקיע משאבים שכאלה בתקשורת השיווקית הנבחרת.
הממצאים:
השקעה דרושה: 600000, ש"ח.
נקודת האיזון: 7600 מוצרים.
צפי מכירות: 65000, מוצרים.
רווח צפוי: 4400,000, ש"ח.
7. מסקנות
הגענו למסקנה שההשקעה כדאית, קודם כל מהסיבה הלגיטימית שקיים צורך בהשקעה גבוהה על מנת להחדיר מוצר חדש לשוק, מה גם שההשקעה הכלכלית משתלמת. עם זאת דעתנו היא כי התקשורת השיווקית כפי שהצגנו אותה תביא את הלקוח ממצב של אי ידיעה למצב של רכישה במידה והוא נזקק למוצר.
יש לציין כי הרווח האמיתי הוא החדרת המכשיר למודעות הקהל ומכאן שקהל הפוטנציאלי לרכישה בעתיד גדול מאוד.
תוכן העניינים:
תקציר מנהלים
פרק 1 - מבוא
1.1 תיאור הפירמה
1.2 תיאור המוצר
1.3 הבעיה העסקית
1.4 מטרות העבודה
פרק 2 - סקירת ספרות
2.1 פיתוח או החדרת מוצר חדש
1. השלבים העיקריים בפיתוח מוצר\שירות חדש
2.2 תהליך קבלת החלטות הקונה לגבי מוצרים חדשים
1. הגדרות
2. שלבים בתהליך האימוץ
3. הבדלים באימוץ חידושים
4. תפקיד ההשפעה האישית
5. השפעת מאפייני המוצר על שיעור האימוץ
6. סיכום תהליך החלטת הקונה לגבי מוצרים חדשים
2.3 המודל האסטרטגי של הפירמה
1. משימת הפירמה
2. אסטרטגיה עסקית
3. מימדי התפיסה האסטרטגית לשנות התשעים
4. בסביבה האסטרטגית
5. בסביבה התעשייתית
6. סביבת הפירמה
7. הניסוח האסטרטגי
8. סיכום המודל האסטרטגי של הפירמה
פרק 3 - מתודולוגיה שיטות מחקר והשיטה הנבחרת
3.1 מחקר שוק - הגדרה
3.2 הפעולות הנפוצות ביותר בתחום זה
3.3 שיטות מחקר השוק
3.4 תהליך מחקר השוק
3.5 הגדרת הבעיה ויעדי המחקר הנוכחי
3.6 תוכנית המחקר
3.7 מבנה השאלון-כלי המחקר
פרק 4 - ממצאים
4.1 ניתוח השאלון וממצאיו
4.2 פילוח השוק
פרק 5 - דיון
5.1 תיאור החברה
5.2 תיאור הענף
5.3 תיאור המוצר
5.4 הסביבה העסקית
5.5 גיבוש אסטרטגיה לתוכנית החדרת המוצר
5.6 השיטה להחדרת המוצר
פרק 6 - מסקנות והמלצות
6.1 חישובי הכדאיות לתוכנית השיווק
6.2 נתונים
6.3 חישובי נקודת איזון וצפי רווחים
6.4 מסקנה
ביבליוגרפיה
נספחים
אהרוני יאיר - אסטרטגיה עסקית, צ'ריקובר מו"ל בע"מ, תל-אביב, 1982.
אורן, מ., ברקוביץ, נ., סלע, נ. פוקס, ש. (1995). "ניהול בריא". מנהלים, 82, 21-18.
אייזנהרדט, ק.מ. ובראון, ש.ל. (1998). קביעת קצב הפעילות התחרותית בשווקים שאינם שוקטים על שמריהם. אקזקיוטיב, 24: 39-30.
אשכול, מ. (1995). "סקרי שביעות רצון לקוחות לשם מה וכיצד", ניהול איכות כוללת: מרץ 95, עמ' 9.
גורדון, שלי. "דרך עיניו של הלקוח", משאבי אנוש: אוגוסט 1997, עמ' 25.
דונת, ניר. "שיטות מתקדמות להשגת שביעות רצון הלקוח", ניהול איכות כוללת: פברואר 1995, עמ' 11-7.
הון, ע. "מכשלות בדרך להפעלת תוכנית לשיפור השירות". יוני 1993. משאבי אנוש, 25-23.
הורניק, י. (1985). ניהול השיווק, כרכים א'-ג', האוניברסיטה הפתוחה.
ויטנברג, י. וגנור, מ. (1997). "מנגנון להגברת היצירתיות בארגון, משאבי אנוש", ינואר 1997.
לנגר, ש. ופרלמן, י. (1997). לפני שיוצאים למלחמה שיווקית נוספת. סטטוס, הירחון לחשיבה ניהולית, 72: 24-20.
מאירסדורף, ד. (1998). "איכות ופריון של מחקר ופיתוח", המפעל, נובמבר-דצמבר 1998.
נחמיאס, ד., נחמיאס, ח. (1997). שיטות מחקר במדעי החברה. עם עובד, ספריה אוניברסיטאית (1997), מהדורה רביעית.
נחמן, ב. (1994). "השיווק מנוף להצלחה בעסקים", המפעל, נובמבר-דצמבר 1998.
פולס, ד. (1995). הפרסום כאמצעי למניעת התנגדות לקוחות. סטטוס, הירחון לחשיבה ניהולית, 46: 58-57.
פרי, מ. (1996). ערב עיון החדרת מוצרים חדשים לשוק, 4 בנובמבר 96.
פרי, מ. (1986). "אסטרטגיה של יתרון תחרותי" הגישה השיווקית/רמת אביב האוניברסיטה הפתוחה.
ציגלמן, י. (1995). הורדת מחיר או השקעה בקידום מכירות? ניהול: ביטאון המנהלים בישראל, 106: 52-49.
ציגלמן, י. (1997). שימור לקוחות בשיטת המנויים. ניהול: ביטאון המנהלים בישראל, 114: 22-21.
ציגלמן, י. (1998). איך להשיג את יעד המכירות (שיווק). ניהול: ביטאון המנהלים בישראל, 123: 33-32.
ציגלמן, י. (1999). אל תבלבל אותי עם עובדות. אותות, 222: 17.
קוטלר, פ. (1989). עקרונות השיווק, כרכים א',ב', הוצאות המכון לפריון העבודה והייצור.
שביט, ח. ויעקב ק. (1994). "שיפור המוצר בארגוני שירות", ניהול: 27.
שדמי, ז. (1998). "תמחיר מבוסס פעילויות", המפעל, נובמבר-דצמבר 1998.
שנהר, א. (1990). תרבות וסגנון הניהול הישראלי והצלחה כלכלית. רבעון לכלכלה, כרך מ"ה, 305-294.
שפט יצחק - ניהול חוגי איכות, "המפעל", ספטמבר 1991.
Black S. - Creating the competitive advantage, T.Q.M 1, 1988.
Harvey D.F.- Business policy and Strategic management, Charles E. Merrill Pub. Co. Ohio USA, 1982.
Hax A.C., Majlut N.S.- The strategy concept and Process, Prentice-Hall Inc. N.J. USA, 1991.
Porter M. - Competitive advantage, The free press, 1985.
Porter M. - Competitive Strategy, Collier Macmillan. publishers Co. Inc. The free pres, New York 1980 (Chapter 1).
Marketing strategies: New approaches, New techniques. 1st ed. Oxford, Ox, Uk: Pergamon, 1995.
The following discussion leans heavily on Everett M. Rogers, Diffusion of innovations, 3rd ed. New York: Free Press, 1983). Also see Hubert Gatignon and Thomas S. Hobertson, "A Propositional Inventory for new Diffusion Research" journal of Consumer Research , March 1985, pp. 849-67.
Mary Lee Dickerson and James W. Gentry, "Characteristics of Adopters and Non-Adopters of Home Computers", journal of Consumer Research, September 1983, pp. 225-35. See Schitfman and Kanuk, Consumer Behavior, pp.606-17.
אסטרטגי · החדרת מוצר חדש · כדאיות · מודל · הסביבה העסקית · פירמה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בחינת כדאיות החדרת מוצר קוסמטי חדש בשוק הקוסמטיקה בישראל", סמינריון אודות "בחינת כדאיות החדרת מוצר קוסמטי חדש בשוק הקוסמטיקה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.