היישום אינו מחובר לאינטרנט

"תפיסת הראוי" כגורם למוטיבציה מקורה והשפעתה על ההתנהגות

עבודה מס' 021053

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקה האם המוטיבציה ללימודים הינה "כי הדבר ראוי" או שיש מקורות ומניעים אחרים ללמידה.

7,547 מילים ,3 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

לבית הספר מספר מטרות שאחת החשובות שבהן היא החינוך, והאחרת הוראה. מטרת ההוראה היא להקנות לתלמידים כלים וידע. אחד התנאים לשיתוף פעולה מוצלח בין השניים הוא המוטיבציה כלפי הנושא הנלמד. בלעדיו לא יוכלו הלומדים להגיע להישגים טובים, ולכן הם צריכים מוטיבציה. השאלה הגדולה היא מה מוביל למוטיבציה.
תפיסת ה"ראוי" היא אחת מכמה גרסאות להסבר מדוע אדם עושה פעולה כלשהי ומדוע תלמיד ילמד מקצוע. על פי תפיסה זו התלמיד לומד לא בגלל תועלת שתצמח לו אלא בגלל שהוא חושב את הדבר כראוי ללמידה- הוא רוצה להיות אדם שלם, ללמוד לבד, מה טוב ומה לא טוב, ולעשות דברים הראויים לעשותם- רק היות וכך הם חושבים שראוי להתנהג.
המוטיבציה יכולה להיות מוסברת ע"י שלושה מוטיבים:
1.מוטיבציה פנימית- אנשים מגיעים לכל פעולה בשל מערכת צרכים שדוחפת אותם לתפקיד. היא לא אוטומטית אלא נלמדת ומודעת במידה זו או אחרת.
2.ערך הצפיה- מה שמניע את האדם להתנהגות זהו הרצון להפיק תועלת. העשיה היא פונקציה של עד כמה הדבר חשוב לי.
3.גישה שלישית היא גישה הראוי- אדם מבצע התנהגות שעוזרת לו להיות שלם עם עצמו.
המושג תפיסת הראוי צומח מתוך הפנומנולוגיה של בני האדם. לטענת ניסן (1996) המושג מתייחס להכרה מודעת שהתנהגות מסוג מסוים היא ראויה ונכונה. במקרים בהם התנהגות של אדם אינה נראית מוסברת, היא מוסברת ע"י שני הגורמים המרכזיים בהסברת התנהגות, אינטרס אישי מחד ותפיסת החובה המוסרית מאידך.

מטרת העבודה
מטרת העבודה היא לבדוק האם המוטיבציה ללימודים הינה "תפיסת הראוי", כפי שיוסבר להלן, או שיכולים להיות מקורות אחרים ומניעים אחרים ללמידה.
העבודה הינה תאורטית ואמפירית כאחד, כאשר בחלקה השני יובאו ניתוח של ראיונות שערכנו עם תלמידים בניסיון להתחקות אחר המוטיבציה שלהם ללימוד תולדות עם ישראל (להלן תע"י).
העבודה תסתמך על מקורות שחקרו את הנושא, ובשל דלותם נביא מספר תאוריות ומחקרים על תהליך הלמידה ורכישת זהויות של האדם.

תוכן העניינים
1. מבוא
2. מוטיבציה
3. תפיסת הראוי
4. המחקר
מטרת המחקר
שאלת המחקר
השערת המחקר
אוכלוסיית המחקר
שיטת המחקר
5. תוצאות
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה
8. נספח - השאלות
9. נספח - התשובות

מקורות:

אלוני נמרוד, "ראוי" מת יחי "המצוי": תרבות של רייטינג או חינוך לתרבות", הד החינוך, 1996, 4-6.
זיו אבנר, "השפעת תפיסת המודלים על שיפוט מוסרי ועמידה בפיתוי של ילדים", מגמות, כ"א, חוברת 4.
ניסן מרדכי, "מעבר למוטיבציה פנימית: תפיסת הראוי בבית הספר", בתוך לם צ. (עורך), עיצוב ושיקום, ירושלים, 1996.

תגים:

חינוך · הוראה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""תפיסת הראוי" כגורם למוטיבציה מקורה והשפעתה על ההתנהגות", סמינריון אודות ""תפיסת הראוי" כגורם למוטיבציה מקורה והשפעתה על ההתנהגות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.