היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפיסת הראוי - מקורה והשפעתה על ההתנהגות

עבודה מס' 020134

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת מקור התפיסה ובדיקה מדוע אדם לומד כולל ראיונות עם תלמידי בית ספר.

3,756 מילים ,14 מקורות

תקציר העבודה:

לבית הספר מספר מטרות שאחת החשובות שבהן היא החינוך, והאחרת הוראה.
מטרת ההוראה היא להקנות לתלמידים כלים וידע. אחד התנאים לשיתוף פעולה מוצלח בין השניים הוא המוטיבציה כלפי הנושא הנלמד. בלעדיו לא יוכלו הלומדים להגיע להישגים טובים, ולכן הם צריכים מוטיבציה. השאלה הגדולה היא מה מוביל למוטיבציה.
תפיסת הראוי היא אחת מכמה גרסאות להסבר מדוע אדם עושה פעולה כלשהי ומדוע תלמיד ילמד מקצוע. על פי תפיסתה זו התלמיוד לומד לא בגלל תועלת שתצמח לו אלא בגלל שהוא חושב את הדבר כראוי ללמידה- הוא רוצה להיות אדם שלם, ללמוד לבד מה טוב ומה לא טוב, ולעשות דברים הראויים לעשותם- רק היות וכך הם חושבים שראוי להתנהג.
המוטיבציה יכולה להיות מוסברת ע"י שלושה מוטיבים:
1. מוטיבציה פנימית- אנשים מגיעים לכל פעולה בשל מערכת צרכים שדוחפת אותם לתפקיד. היא לא אוטומטית אלא נלמדת ומודעת במידה זו או אחרת.
2. ערך הצפיה- מה שמניע את האדם להתנות זהו הרצון להפיק תועלת. העשיה היא פונקציה של כמה הדבר חשוב לי.
3. גישה שלישית היא גישה הראוי- אדם מבצע התנהגות שעוזרת לו להיות שלם עם עצמו.
המושג תפיסת הראוי צומח מתוך הפנומנולוגיה של בני האדם. לטענת ניסן (1996) המושג מתייחס להכרה מודעת שהתנהגות מסוג מסוים היא ראויה ונכונה, והיא עולה ונדרש הן בחינת הפרויקט והן מבחינת הצופה. במקרים בהם התנהגות של אדם אינה נראית מוסברת, היא מוסברת ע"י שני הגורמים המרכזיים בהסברת התנהגות, אינטרס אישי מחד ותפיסת החובה המוסרית מאידך.

מטרת העבודה היא לבדוק האם המוטיבציה ללימודים הינה "תפיסת הראוי", כפי שיוסבר להלן, או שיכולים להיות מקורות אחרים ומניעים אחרים ללמידה.
העבודה הינה תאורטית ואמפירית כאחד, כאשר בחלקה השני יובאו ניתוח של ראיונות שערכנו עם תלמידים בניסיון להתחקות אחר המוטיבציה שלהם ללימוד תולדות עם ישראל (להלן תע"י).
העבודה תסתמך על מקורות שחקרו את הנושא, ובשל דלותם נביא מספר תאוריות ומחקרים על תהליך הלמידה ורכישת זהויות של האדם.

ראשי פרקים:
1.מבוא
2.תאוריות על התפתחות האדם
3.מוטיבציה
4.תפיסת הראוי
5.מחקר
א.מטרת המחקר
ב.אוכלוסיית המחקר
ג.שיטת המחקר
ד.תוצאות ודיון
6.סיכום העבודה
7.ביבליוגרפיה

מקורות:

אדר ל', (1976), יסודות פסיכולוגים של החינוך לערכים, עם עובד, תל-אביב.
אלוני נמרוד, "ראוי" מת יחי "המצוי": תרבות של רייטינג או חינוך לתרבות", הד החינוך, 1996, 4-6.
בלום אורי, "מי צריך חינוך לערכים", הד הגן, ה', תשל"ג.
בלום אורי, (תשל"ד) "לבעית החינוך לערכים בימנו",שבילי החינוך, עמודים 83-90.
וינשטיין יהושוע (תשל"ח), "פילוסופיה לילדים-אמצעי הגיוני לחינוך לערכים בחברה המשתנית", עיונים בחינוך.
זיו אבנר, "השפעת תפיסת המודלים על שיפוט מוסרי ועמידה בפיתוי של ילדים", מגמות, כ"א, חוברת 4.
ניב יעקב, "חינוך אידאלי בגיל הרך", הד הגן, תשל"ד, חוברת ב'.
זיו אבנר, "השפעת תפיסת המודלים על שיפוט מוסרי ועמידה בפיתוי של ילדים", מגמות, כ"א, חוברת 4.
מיכאלוביץ רינה (תשכ"ט), "החינוך לערכים בגיל הרך", בחינוך היסודי, חוברת 1.
מוס ר., (1988) תיאוריות על גיל ההתבגרות, תל-אביב, ספרית הפועלים.
ניסן מרדכי, "מעבר למוטיבציה פנימית: תפיסת הראוי בבית הספר", בתוך לם צ. (עורך), עיצוב ושיקום, ירושלים, 1996.
קוויק ת., שיפור המוטיבציה, אור-עם, ת"א, 1981.
רולו מאי, גילוי ההוויה- על הפסיכולוגיה האקסיסטנציאלית, תל-אביב: רשפים, 1985.
PENNEBAKER JAMES (1996), "RECOVERD MEMORY IN CONTEXT: THOUGHT AND ELABORATION ON BOWERS AND FARVOLDEN", PSYCHOLOGICAL BULLETIN, VOL 119(3), PP. 381-385.
16

תגים:

לימודית · זהות · סיפוק · לימודים · תגמול · מוטיבציה · לימוד

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפיסת הראוי - מקורה והשפעתה על ההתנהגות", סמינריון אודות "תפיסת הראוי - מקורה והשפעתה על ההתנהגות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.