היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפיסת הראוי

עבודה מס' 020270

מחיר: 373.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר תיאורתי ואמפירי לגבי השאלה ממה נובעת המוטיבציה ללימודים - האם זה עקב התפיסה כי הדבר ראוי או שיש מניעים אחרים.

10,250 מילים ,13 מקורות

תקציר העבודה:


ראשי פרקים -
1.מבוא

2.תאוריות על התפתחות האדם

3.מוטיבציה

4.תפיסת הראוי

5.מחקר
א.מטרת המחקר
ב.אוכלוסיית המחקר
ג.שיטת המחקר
ד.תוצאות ודיון

6.סיכום העבודה

7.ביבליוגרפיה

מבוא
הצגת הנושא
לבית הספר מספר מטרות שאחת החשובות שבהן היא החינוך, והאחרת הוראה.
מטרת ההוראה היא להקנות לתלמידים כלים וידע. אחד התנאים לשיתוף פעולה
מוצלח בין השניים הוא המוטיבציה כלפי הנושא הנלמד. בלעדיו לא יוכלו הלומדים
להגיע להישגים טובים, ולכן הם צריכים מוטיבציה. השאלה הגדולה היא מה
מוביל למוטיבציה.
תפיסת הראוי היא אחת מכמה גרסאות להסבר מדוע אדם עושה פעולה כלשהי
ומדוע תלמיד ילמד מקצוע. על פי תפיסתה זו התלמיוד לומד לא בגלל תועלת
שתצמח לו אלא בגלל שהוא חושב את הדבר כראוי ללמידה- הוא רוצה להיות אדם
שלם, ללמוד לבד מה טוב ומה לא טוב, ולעשות דברים הראויים לעשותם- רק היות
וכך הם חושבים שראוי להתנהג.
המוטיבציה יכולה להיות מוסברת ע"י שלושה מוטיבים:
1.מוטיבציה פנימית- אנשים מגיעים לכל פעולה בשל מערכת צרכים שדוחפת
אותם לתפקיד. היא לא אוטומטית אלא נלמדת ומודעת במידה זו או אחרת.
2.ערך הצפיה- מה שמניע את האדם להתנות זהו הרצון להפיק תועלת.
העשיה היא פונקציה של כמה הדבר חשוב לי.
3.גישה שלישית היא גישה הראוי- אדם מבצע התנהגות שעוזרת לו להיות
שלם עם עצמו.
המושג תפיסת הראוי צומח מתוך הפנומנולוגיה של בני האדם. לטענת ניסן ( (1996
המושג מתייחס להכרה מודעת שהתנהגות מסוג מסוים היא ראויה ונכונה, והיא
עולה ונדרש הן בחינת הפרויקט והן מבחינת הצופה. במקרים בהם התנהגות של
אדם אינה נראית מוסברת, היא מוסברת ע"י שני הגורמים המרכזיים בהסברת
התנהגות, אינטרס אישי מחד ותפיסת החובה המוסרית מאידך.

מטרת העבודה
מטרת העבודה היא לבדוק האם המוטיבציה ללימודים הינה "תפיסת הראוי", כפי
שיוסבר להלן, או שיכולים להיות מקורות אחרים ומניעים אחרים ללמידה.
העבודה הינה תאורטית ואמפירית כאחד, כאשר בחלקה השני יובאו ניתוח של
ראיונות שערכנו עם תלמידים בניסיון להתחקות אחר המוטיבציה שלהם ללימוד
תולדות עם ישראל (להלן תע"י).
העבודה תסתמך על מקורות שחקרו את הנושא, ובשל דלותם נביא מספר תאוריות
ומחקרים על תהליך הלמידה ורכישת זהויות של האדם.

מקורות:

אריקסון א., ילדות וחברה, פרקים א', ו-ב'.
מוס ר., תאוריות על גיל ההתבגרות,
אדר ל', (1976), יסודות פסיכולוגים של החינוך לערכים, .
מוס רולף, תיאוריות על גיל ההתבגרות.
בלום אורי (תשל"ד), "מי צריך חינוך לערכים",
וינשטיין יהושוע,(תשל"ח) פילוסופיה לילדים-אמצעי הגיוני לחינוך לערכים בחברה המשתנית
בלום אורי (תשל"ד), לבעית החינוך לערכים בימנו,
לוי ש. (1975), מוסריות אצל ילדים מחוננים ורגילים משכבות סוציוכלכליות שונות,
מיכאלוביץ רינה (תשכ"ט), "החינוך לערכים בגיל הרך",
ניב יעקב (תשל"ד), "חינוך אידאי בגיל הרך",.
זיו אבנר (תשמ"ה), "השפעת תפיסת המודלים על שיפוט מוסרי ועמידה בפיתוי של ילדים",

תגים:

הקוגניטיבית · התבגרות · התפתחות · אריקסון · האדם · הגישה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפיסת הראוי", סמינריון אודות "תפיסת הראוי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.