היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגוף הכחוש כתופעה היסטורית

עבודה מס' 070534

מחיר: 219.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגוף הכחוש כתופעה היסטורית על פי מאמרה של סיגל גולדין: "מופעי הגוף הכחוש: ההיסטוריה החברתית של נראותו".

2,006 מילים ,1 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

מאמרה של גולדין "מופעי הגוף הכחוש: ההיסטוריה החברתית של נראותו" נפתח בהצגת האנורקסיה, המוכרת בשיח היומיומי כתופעה פסיכולוגית של הרעבה עצמית מרצון. מייד בהמשך עובר הדיון מהשפה הקלינית להיבט ההיסטורי של תופעה זו. הגוף הכחוש נבחן על ידי כותבת המאמר כ"סמל, המקפל בתוכו משמעויות תרבותיות מרובות" (גולדין, עמ' 43). הרחבת מסגרת הדיון בנושא מאפשרת התייחסות אל תופעות נוספות של אנורקסיה, שצמחו במאה ה-19. מדובר בשלוש תופעות תרבותיות; שלושה מופעים של הגוף האנורקטי, הכחוש:
1. "נשים צמות" - נשים, שהתפרסמו בשל התקופות הממושכות של הימנעות ממזון.
2. "שלדים חיים" - גברים רזים במיוחד, שהציגו את גופם במופעי בידור.
3. "אמני רעב" - גברים, שהופיעו בפני קהל כשהם מתנזרים ממזון ומשקה לתקופות ממושכות.

בעבודתי אתאר כל אחד מהמופעים הללו, ואעמוד על המשותף והמבדיל שביניהם תוך הסתמכות על דבריה של גולדין. לבסוף אדון בקצרה בקשר בין המופעים הנ"ל לגוף האנורקטי של ימינו ואסכם את הנקודה המרכזית של הכותבת.

קטע מהעבודה:

תופעה זו, המכונה בשיח המומחים העכשווי גם כ"הפרעת אכילה", לא התחילה בשנים האחרונות. הדיון בגוף האנורקטי החל כבר במחצית השנייה של המאה ה - 19; התקופה שבה התגלתה הופעתו. באותה התקופה נחשבה התופעה לנדירה יחסית, ועד לשנות השמונים של המאה ה-20 הייתה ידועה רק בקרב מספר מצומצם של מומחים. בעשורים האחרונים העניין בתופעה זו הלך וגדל; מחקרים רבים הוקדשו לה והיא כונתה בשם "אנורקסיה נרווזה". המונח הוצע לראשונה ב-1873 על ידי הרופא הבריטי סיר ויליאם גל והתקבל בקרב המומחים. מונח זה בא לתאר את התנהגותן של נערות צעירות מן המעמד הבינוני-גבוה, שסירבו לאכול ללא כל סיבה אורגנית נראית לעין. הגוף הכחוש, האנורקטי, הופיע אם כן דווקא בתוך חברת השפע הבורגנית (עד היום שכיחותו גבוהה דווקא בחברות השפע) ונחשב עד היום כתופעה נשית, היות שרוב המאובחנים ב"הפרעת האכילה" הן נשים.

תגים:

אנורקסיה · הפרעות אכילה · הרעבה · צום · עמידה בקשיים · רזון · דימוי גוף · הרעבה · מזון · אוכל · אכילה · הפרעות אכילה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגוף הכחוש כתופעה היסטורית ", סמינריון אודות "הגוף הכחוש כתופעה היסטורית " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.