היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחויות במלחמה בסמים ובאלכוהול

עבודה מס' 020148

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת היסטורית של הבעיה והפיתרונות החדשניים לה בארץ ובעולם. (יחידה אישפוזית, קהילה טיפולית, נקודת קישור ועוד).

4,473 מילים ,12 מקורות

תקציר העבודה:

נגע הסמים והאלכוהול ההולך וגדל בשנים האחרונות מחייב התייחסות שונה מבעבר בכל המישורים: הממלכתי, המקומי והאישי. ללא התייחסות מעשית יותר ונחושה יותר, תהפוך התופעה לבעיה החברתית הראשונה במעלה בחיינו. הסיבות לשימוש בסם הינן מגוונות ועונות על צרכים שונים של המתמכר.
מכלול של גורמים אישיותיים, ביולוגים וחברתים (וגם האינטרקציה ביניהם) מובילה לשימוש בסם, בעיית השימוש בסמים נוגעת לתחומי חיים רבים ומשפיעה על בריאותו של האדם, על משפחתו, על מיניותו, על תעסוקתו, על מגעיו עם החוק ועל האינטרקציות שלו עם החברה. לפיכך, יש להתייחס לבעיה כאל בעיה ביו-פסיכו-סוציאלית, וכל טיפול חייב להתייחס למרכיבים אלה.
למאבק בנגע זה פנים רבות, והפעילות יכולה וצריכה להיות רב גונית ורב תחומית, יש הסכמה רחבה, במיוחד ממישור המקומי, לגבי הכורח לעזור לנפגעי הסמים, ובמיוחד לאלו היכולים עדיין לשוב ולהשתלב בקהילה כחברים מן השורה פעילים ומועילים לעצמם ולחברה, עד היום הוצעו מודלים רבים לטיפול ולשיקום, אך האם שיטות אלו משיגות תוצאות שתואמו את כוונות המודל?
המאמצים המושקעים באכיפת החוק לתפיסת המשתמשים ובראשם תפיסת הסוחרים וענישתם, מובנים מאליהם. משרתי החוק מייחסים לכך חשיבות רבה ונותנים לנושא עדיפות, כאשר המשטרה פועלת לצמצום הזרימה של סם בכוונה להקטין את ההיצע, אך האם אפשר להשיג זאת כל זמן שקיים ביקוש הולך ורב התורם ישירות להרחבת ההיקף?

מטרת עבודתי זו היא לסקור את הבעיה ואת הפתרונות החדשניים לה בארץ ובעולם. הפיתרונות אותם מציעים החוקרים הם לרוב פיתרונות בתחום החברה,בהם אתמקד מטבע הדברים, ולעיתים בתחום הרפואה.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירה היסטורית של תופעת השימוש לרעה בסמים.ואלכוהול
3. תופעת השימוש לרעה בסמים- בעיה חברתית?
4. דרכים נוספות וחדשניות להתמודדות עם הבעיה
א. יחידה אישפוזית
ב. מרכז תחזוקת מתדון
ג. קהילה טיפולית
ד. נקודת קישור
ה. מסגרת טיפול בתוך המשפחה
ו. קבוצות לעזרה עצמית
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

תגים:

התמכרות · שיכור · נרקומן · מסומם · חברה · שתיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחויות במלחמה בסמים ובאלכוהול", סמינריון אודות "התפתחויות במלחמה בסמים ובאלכוהול" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.