היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההחלטה על השוואת הציונות לגזענות וביטולה

עבודה מס' 068802

מחיר: 199.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמקדות בהחלטה מס. 3379 שהתקבלה בעצרת הכללית של האו"ם בשנת 1975 ולפיה "ציונות שווה גזענות".

2,362 מילים ,9 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

ב-11 במאי 1949 שנה לאחר הכרזת המדינה קיבלה ישראל בגאווה ובסיפוק את החלטת עצרת האו"ם להכלילה במשפחת העמים ולאשר את חברותה בארגון האומות המאוחדות.
ארגון זה שהוקם ב-1945 הפך עם השנים לזירה לדיונים ויוזמות בינלאומיות בנוגע לנושאים רבים וביניהם הסכסוך הישראלי ערבי ואף כי נראה שהשפעתו הולכת ופוחתת סביר להניח שהוא ימשיך לשמש גורם משמעותי לניתוח מרקם היחסים בין המדינות בעולם.
תמורות רבות אירעו בהרכבו ובמבנהו של ארגון האומות המאוחדות מאז הקמתו, בשנותיו הראשונות מנו מדינות המערב יחד עם מדינות אמריקה הלטינית רוב בקרב חברות האו"ם וארה"ב נהנתה מהגמוניה בארגון, במשך השנים נוצרה מציאות אחרת ויחסי הכוחות באו"ם השתנו.
מגמה של דה-קולוניזציה פשטה בעולם, מדינות רבות הכריזו על עצמאותן והצטרפו לאו"ם כריבוניות, מדינות אלו שהיו שייכות ברובן לגוש האפרו אסייני חברו יחד לקבוצת מדינות שהגדירו עצמן כ"בלתי מזדהות", הן סירבו להביע את תמיכתן בצד המערבי או המזרחי של מפת העולם וקראו לשינוי הסדר הבינלאומי, למדינות ערביות מוסלמיות נודעה השפעה רבה בגוש זה והוא סיפק תמיכה ניכרת ליוזמות אנטי ישראליות באו"ם (ראלי, 2002).
אחת היוזמות הללו בהן בחרתי להתמקד היא ההחלטה מס. 3379 שהתקבלה בעצרת הכללית של האו"ם בנובמבר 1975 ולפיה -"ציונות שווה גזענות". החלטה זו כורכת את האפרטהייד, הנאציזם והציונות יחד כתנועות גזעניות. השאלות אותן אבחן במהלך עבודתי הן- מה היה הרקע שהוביל לקבלת החלטה שכזאת והאם למרות ביטולה בדצמבר 1991 ניתן לצפות כי בעתיד יתקבלו באו"ם הכרעות נוספות ברוח דומה?

מטרת העבודה: בחינת הרקע שהוביל לקבלת החלטה כי "ציונות שווה גזענות" והשלכותיה על על קבלת הכרעות דומות באו"ם

תוכן עניינים:
מבוא
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ההתנגדות לתנועה הציונית הפכה עם השנים היסטרית ופרנואידית, הציונות הוצגה כייצור דמוני ושטני המבקש להשתלט על העולם ולהכניעו.
תופעת האנטישמיות והגזענות, על אף השואה ותריסר שנות הרייך השלישי לא נעלמו מחיינו והארגונים הבינ"ל ובכללם האו"ם לא פעלו להדברתן מן העולם. דיונים, חקיקה או צורות אחרות של התייחסות לגזענות, על אחת כמה וכמה לאנטישמיות כאחת מצורותיה הבוטות ביותר של הגזענות, כמעט ולא התקיימו עד תחילת שנות התשעים (פורת, 2004).

תגים:

ציונות · גזענות · דיפלומטיה · זירה דיפלומטית · האומות המאוחדות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההחלטה על השוואת הציונות לגזענות וביטולה", סמינריון אודות "ההחלטה על השוואת הציונות לגזענות וביטולה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.