עבודה מס' 032618
מחיר: 203.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: השפעת שינוי מבני בבית ספר (מינוי מנהל חדש) על רמת המוטיבציה ויחסי האנוש בקרב צוות חינוכי תוך סקירה של הספרות בנושא שינוי בחינוך.
3,717 מילים ,35 מקורות ,1998
במשך 10 השנים האחרונות שמשתי כרכזת מתמטיקה בצוות שמונה כ- 20 מורים. ראיתי בתפקידי התפתחות אישית ומקצועית והרגשתי שאני תורמת להבנות המקצוע הנחשב כקשה. השתדלתי לגבש את צוות מורי המתמטיקה לעבודה ולחשיבה משותפת גם בתחום המתודי והדידקטי וגם בתחום היחס והתייחסות של אותם מורים לתלמידיהם.
אני בודקת בעבודתי זאת כיצד השפיע תהליך השינוי עם מינוי מנהל חדש במוסד על התפתחות משאבי האנוש על המתמטיקאים וכיצד שינוי זה גרם למוטיבציה או אי מוטיבציה של המורים.
בדקתי האם השינוי הביא לשיפור עבודת הצוות ולשיפור התוצאות. במטרה זו מצאתי לנכון לסקור גישות תיאורטיות המתייחסות לשינוי במוסד, תיארתי את המצב לפני השינוי ואת המצב אחריו.
תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירה הספרות המחקרית בנושא האירגון
2.1 מהו האירגון
2.1.1 בית ספר כארגון
2.2 סקירת הספרות המחקרית בנושא השינוי בחינוך
2.1.1 מהות השינוי
2.2.2 הגדרת השינוי בכלל והשינה החינוכי כפרט
2.2.3 שלוש גישות להנהגת שינוי
2.2.4 מטרות השינוי החינוכי
2.2.5 אופיו של השינוי החינוכי
2.3 סקירת הספרות המחקרית בנושא רכז המקצוע בביה"ס
2.3.1 רכז מקצוע בחינוך העל יסודי
3. מבנה אירגוני בביה"ס לפני השינה ואחריה
3.1 תפקיד שמילא רכז מתמטיקה בתיכון
3.2 השינויים שחלו
4. דיון וסיכום
5. ביבליוגרפיה
אבי יצחק, ת. רביד, א., 1985, חלקו של המנהל בייזום שינויים ובהפעלת תכניות לימוד בבית ספרו, עיונים במינהל ובארגון החינוך, תשמ"ה, 81-106.
אדיג'ס, י., 1991, צמיחה והתחדשות בארגונים, עתרת.
באב"ד, א., 1985, תהליכי שינוי פסיכולוגיים, עקרונות ואסטרטגיות, בתוך לם (עורך) בית ספר לחינוך האוניברסיטה העברית ירושלים.
גזיאל, ח., 1987, יסודות בניהול ציבורי, ת"א: הוצאת דקל פרסומים אקדמיים.
גלוברזון, א. כרמי, ע. 1983, אנשים בארגון, הוצאת ספרית המנהל, עמ' 70-85.
היימן פ', ושביט ר', שפירא ר', 1994, אוטונומיה ובחירה מבוקרת בחינוך-המקרה הישראלי-מודל מערכתי של העצמת בתי ספר וקהילותיהם. אוניברסיטת תל-אביב.
ואצלאוויק ק"פ, 1979, שינוי, ספרית הפועלים.
טופלר, א., 1970, הלם העתיד, הוצאת עם עובד.
כפיר, א., 1997, ארגון ניהול, עיצוב ושינוי, הוצאת צ'ריקובר בע"מ.
מילשטיין, מ., 1994, הבניה של בתי ספר, משרד החינוך והתרבות.
נדלר, א., 1984, סמכות אירגונית וסמכות פרופסיונלית בחינוך העל יסודי בישראל, עבודת .M.A אוניברסיטת חיפה.
סמואל, י., 1996, ארגונים מאפיינים, מבנים, תהליכים, אוניברסיטת חיפה.
פוקס, א., 1995, שינוי כדרך חיים במוסדות חינוך, צ'ריקובר, גומא.
קיידן, ג., 1969, ריפורמות במינהל, הוצאת יחדיו.
שטאל, א., 1994, יצירת אקלים ותנאים לעבודה עם אוכלוסיה הטרוגנית, משרד החינוך והתרבות.
שרן, ש., טהון, ר., פרח, י., 1987, האם בית הספר הוא ארגון בעל קשרים רופפים? עיונים במנהל ובארגון החינוך, 14, 5-62.
שרן, ש., שחר, ח., 1990, ארגון ועבודת צוות במוסדות חינוך, ת"א, הוצאת שוקן.
Alderfer, C.P., 1977, Organization development, Annual Review of Psychology, 197-233.
Baharmi, H. & Evans S., 1987, Stratocary in Hight - Technology Firms. California Management, 30, 31-36.
Fireston, W., 1980, Images of schools patterns of change. American Journal of Education.
Fullan, M., 1982, Change processes at the local level, Elementary School Journal, 85, 391-421.
Havelock G., & Huberman, 1977, Solving educational problems, the theory and reality of innovation, in developing countries, IBE Studies and surveys in Comperative Education Paris Unesco, 23-37.
Herzberg F., Mausner B., Snyderman B.B., 1969, "The Motivation to Work", N.Y. John Wiley.
Hord, S.M. & Hall, G.E., 1987, Three images: what principles do in curriculum implementation, Administration Quarterly, Vol. 24, 257- 271.
Huberman, M., 1988, Teacher's carreers and school improvement, Journal of Curriculum Studies, vol. 20, 2. 119-132.
Katz, D. & Kahn, R.L., 1966, The Social Psychology of Organizations, New York Wiley.
Metcalf, H.C., 1965, Dynamic Administration: The Collected papers of M.P. Follet Sir I, Pitman and sons.
Mintzberg, H., 1979, The Structuring of Organizations. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
Postman, N. Weingartnter, 1973, Teaching as a sobreisive activity, Delta Books 69, New York Dell Pub Cop.
Scott, W.R., 1987, Organization: Rational, and Open system. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall. Second edition.
Sergiovanni, 1977, Handbook for Effective Department Leadership. Allyn and Bacom, Boston, Massachusetts.
Squires, D., Huitt, W. & Segars, J., 1985, Effective schools and classrooms: A research based perspective, Alexandria, Virginia: Association for Supervision and Curriculum Development.
Weick, K., 1976, Educational organization as loosely coupled systems. Administrative Science Quarterly, 21, 1-19.
Weick, K., 1985, Sources of order in underorganized systems; Themes in recent organizational theory, in: Y. Lincoln (Ed.), Organizational theory and inquiry: The paradigm revolution' Berverly Hills, California: Sage Publications, 106-136.
Yaakobi, D. & Sharan, S., 1985, Teacher beliefs and practices: The discipline carries the message. Journal of Education for Teaching, 11, 187-199.
מינהל · חינוכי · חינוך · ציבורי · שינוי · ארגוני
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תמורות באקלים ביה"ס כתוצאה משינוי מבני וביטול תפקיד רכז המקצוע", סמינריון אודות "תמורות באקלים ביה"ס כתוצאה משינוי מבני וביטול תפקיד רכז המקצוע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.