היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין התמכרות לעבודה, שביעות רצון מחיי נישואין וגיל

עבודה מס' 068093

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שבוצע בקרב עובדי חברת הייטק.

6,180 מילים ,42 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

התמכרות לעבודה הינה תופעה שכיחה מאוד. העבודה מהווה חלק מאוד משמעותי וגדול בחיי האדם, היא בעצם עוזרת לו בעניין הכספי ומעסיקה אותו לאורך רוב שעות האור ביממה.
התמכרות לעבודה עוזרת למספר אנשים להתרחק מהבעיות האישיות על ידי כך שהם משקיעים את כל המחשבה ותשומת הלב בעבודה ודבר זה נותן להם הזדמנות לשכוח מהכל לכמה שעות ולהצליח להתרכז בדברים אחרים.

אנו בחרנו לבדוק את הנושא של התמכרות לעבודה מול שביעות רצון בחיי הנישואין ומול משתנה הגיל.
המחקר בוצע על ידי חלוקת שאלונים בחברת היי טק לכ-150 נשאלים.
התוצאות במחקר הראו כי קיימת השפעה שלילית של שביעות רצון על וורקוהוליזם, וכי גיל משפיע באופן עקיף על וורקוהוליזם באמצעות שביעות רצון מחיי נישואין, כלומר ככל שהגיל עולה שביעות רצון מחיי נישואין יורדת ווורקוהוליזם עולה.
בהמשך העבודה הסקנו מסקנות מניתוח התוצאות והוספנו המלצות למחקר עתידי על מנת להרחיב את המחקר בתחום זה.

תוכן הענינים:
מבוא
רקע תיאורטי
-התמכרות לעבודה
-שביעות רצון מחיי נישואין
-גיל
שיטת המחקר
תוצאות
דיון
סיכום
-מגבלות המחקר
-המלצות למחקר עתידי
ביבליוגרפיה
נספח - שאלון מחקר בנושא ניהול

קטע מהעבודה:

למושג וורקוהוליזם -"התמכרות לעבודה" הגדרות ותיאוריות רבות. סקירה מורחבת של ההגדרות הרבות מדגישה את המורכבות והבעייתיות בהגדרת המושג. כמו כן, ניתן גם לראות כי יש הרואים בוורקוהוליזם תופעה שלילית ויש הרואים בוורקוהוליזם תופעה חיובית.
המושג וורקוהוליזם הוגדר לראשונה כתופעה על ידי כומר ופרופסור לפסיכולוגיה של הדת בשם
Oates (1971), בספרו "וידויו של הוורקוהוליק". הספר, שיצא בתחילת שנות השבעים, מתאר אנשים שעבורם העבודה נעשתה העניין החשוב ביותר בחיים, ובה כל מעייניהם.
הביטוי וורקוהוליק, שהוטבע כמה שנים לפני כן, תיאר אנשים שעבדו יותר מידי אף שלא רעבו ללחם וחייהם הוגדרו לפי דפוסי עבודה. עבודה היא הדבר היחיד החשוב לאנשים אלו, הדבר היחיד הגורם להם להרגיש את עצמם במלוא חיוניותם.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין התמכרות לעבודה, שביעות רצון מחיי נישואין וגיל", סמינריון אודות "הקשר בין התמכרות לעבודה, שביעות רצון מחיי נישואין וגיל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.