היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין סגנונות ניהול לבין שביעות הרצון מהיחסים עם הדרג הניהולי של בנק מזרחי.

עבודה מס' 065173

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהן צורות ניהול היכולות להיות מיושמות ע"י מנהלים ביחידות שונות, והאפקטיביות שלהן.

8,221 מילים ,33 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

מאז ומתמיד עניינו את הארגונים נושאים כמו ניהול אפקטיבי ויעיל. סגנונות ניהול הוא מערך של התנהגויות המתרחשות בתגובה למצבים ספציפיים. חוסר ההתאמה בין סגנון לניהול המטה עשוי להיות ניהול שאינו מתאים, ואשר יגרע מתפקוד הכפיפים.
עבודה זו עוסקת בצורות ניהול היכולות להיות מיושמות ע"י מנהלים ביחידות שונות, והאפקטיביות שלהן, ומתמקדת בשתי סגנונות: ניהול חברתי וניהול משימתי. הבעיה העיסקית הנדונה היא כאמור הבעת חוסר שביעות רצון ממנהליהם וההתייחסות והאוירה אשר בהם שרויים. העובדים בסניף הרלוונטי טענו כי שיטות הניהול מכבידות עליהם, גורמות לאי שביעות רצון ולכן התפוקה יורדת. כלומר, הבעיה העיסקית היא ירידה ברווחיות הסניף הנחקר.

המחקר ממקד את הסקירה על צורות ניהול של מנהלים שונים ובודק האם צורת הניהול אכן משפיעה בפועל על שביעות רצון עובדים.
על פי הסקירה מנהל משימתי הינו מנהל יותר "קשוח" ולכן יכולות להיות בעיות של ציות אליו. אולם מנגד הוא שומר את העובדים יותר "קצר" ולכן התפוקה יכולה לעלות. מנהל חברתי, לעומתו, עובד פחות על בסיס סמכותו כמנהל ויותר על בסיס מקצועי. גם לצורת ניהול זו יתרונות וחסרונות. היתרון הבולט הוא ההערכה הרבה שרוחשים לו העובדים. החיסרון הוא שמנהל כזה יכול להתקל בתופעות בהם העובדים מנצלים את היחס החברי שלא לבעיות משמעת או לדברים שאינם עולים בקנה אחד עם טובת המשימות.
מהסקירה התאורטית לא ניתן לקבוע מסמרות בכל הנוגע לצורת הניהול היעילה ביותר, והיא תלויה בעיקר בנסיבות הקיימות בשטח. במסגרת העבודה נערך מחקר שדה. המחקר בוצע ע"י חלוקת שאלונים לחברי שני סניפים של הבנק ולאחר מכן נערך ניתוח סטטיסטי של תוצאות השאלון.
נמצא כי מנהל חברתי הינו מנהל אהוד יותר על העובדים. תחת מנהל כזה רובם רוצים לעבוד ולתפקד תחתיו, והוא גןם מעלה את שביעות הרצון. לעומת זאת לא נמצא מובהקו בקשר לטענה כי מנהל משימתי מוריד את שביעות רצון, ומספר הסברים ניתנו לכך.

ההמלצות הן ליצור מנהל "דיפרנציאלי"- המתאי לכל מקום ולכן מצב. יש לעצב מנהל שהוא בין משימתי לבין חברתי- סגנון ניהול המשלב הינו הסגנון האפקטיבי ביותר להנעת עובדים משלושת הסגנונות שבחנו, כיוון שהוא מכיל בתוכו סינרגיה של סגנונות הניהול האחרים והנו הקרוב ביותר לניהול הדיפרנציאלי. אי לכך על הנהלת הבנק להעביר הכשרה למנהלים כדי להפיק מקסימום אפקטיביות מסגנון ניהול המשלב, המנהל המשלב צריך לסגל לעצמו את הגמישות לנוע על סקאלה זו ולהתאים את מיקומו בה עפ"י הצורך.

תוכן עניינים:
1. מבוא
הצגת הבעיה
מטרת המחקר וחשיבותו
2. סקירת הספרות
סגנונות ניהול
שביעות רצון עובדים
השפעת סגנון הניהול על שביעות הרצון
רציונל המחקר
משתני המחקר
השערות המחקר
3. שיטת המחקר
מערך המחקר
המדגם
כלים
הליך המחקר
4. ממצאים
מאפייני המדגם
משתני המחקר
5. ניתוח ודיון
6. המלצות סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה
8. נספח- שאלון

*הערת מערכת: הפלטים הסטטיסטיים אינם מצורפים לעבודה זו.

קטע מהעבודה:

מספר רב של חוקרים הביעו את דעתם על סגנונות הניהול.
אדידג'ס (1996) לדוגמא, מבחין בדיונו בארבעה סגנונות בסיסיים: (PEAI )
1. P זהו סגנון הקרוי בעגה המקובלת ביצועיסט. אנים כאלה מאופיינין באמירות כגון "תן לי את השורה התחתונה אל תלאה אותי בפילוסופיות". זהו מהנל שאינו מתאם אינו מתכנו, אינו מאציל סמכויות אינו עוקב ואינו יוזם שיפורי. הביצועיסם הוא טיפוס חרוץ, מגיע ראשוןלעבודה ועוזב אחרות. הוא משקיע מזמנו בפתרון בעיות טקטיות הקמדמות של העבודה.

תגים:

עובדים · מנהל · ארגון · חברה · כוח · אדם · שביעות · רצון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין סגנונות ניהול לבין שביעות הרצון מהיחסים עם הדרג הניהולי של בנק מזרחי.", סמינריון אודות "הקשר בין סגנונות ניהול לבין שביעות הרצון מהיחסים עם הדרג הניהולי של בנק מזרחי." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.