היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין סגנונות ניהול לבין שביעות הרצון מהיחסים עם הדרג הניהולי בסניפים של בנק מזרחי - הצעה למחקר.

עבודה מס' 062216

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

5,040 מילים ,21 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

הצגת הבעיה
הבנק בו עוסקת העבודה הינו אחד הבנקים הגדולים בישראל ומתופעל בהצלחה ע"י מנכ"ל מוכשר וצוות ניהולי ממדרגה ראשונה והוא מצליח להרוויח אף בעיתות משבר.
לבנק מאות סניפים בישראל. על כל סניף מופקד מנהל.
לפי מחקר שעורכת ההנהלה מעת לעת בסניף הורגשה בחודשים האחרונים ירידה בשביעות רצון העובדים, למעשה מאז נכנס מנהל חדש לתפקידו. הדבר גורם למרמור אצל העובדים, ירידה בטיב השירות, איחורים וחיסורים ועוד, והשאלה היא האם הדבר נובע מסגנון הניהול החדש של המנהל.

הבעיה העסקית
כאמור הסניף עבר תהליכי צמיחה ושינויים ניהוליים. לאחר ביצוע השינויים התגלו חילוקי דעות בין ההנהלה לעובדי הסניף. העובדים הביעו את אי שביעות רצון ממנהליהם וההתייחסות והאווירה אשר בהם שרויים. טענות ההנהלה היתה כי תפוקת העובדים לא עלתה ע"פ היעדים שנקבעו, וכתוצאה הסניף הפסיד לקוחות רבים (כ15% - מהלקוחות עזב את הסניף והפעילות ירדה ב 10% - לערך). העובדים מצידם טוענים כי שיטות הניהול מכבידות עליהם, גורמות לאי שביעות רצון ולכן התפוקה יורדת. כלומר, הבעיה העיסקית היא ירידה ברווחיות הסניף הנחקר מ₪ 1260,000, - לרווח של ₪ 1134,000, בשנת 2002. הנהלת הבנק בוחנת כל סניף וסניף לפי רווחיותו, וסניף שאינו רווחי עלול להיסגר.
אחת ההנחות היא כי הרווחיות נובעת מיחסית העבודה העכורים, שנובעים מאי הסכמת העובדים לשיטות הניהול של המנהל.

שאלת המחקר
1. האם קיים קשר בין סגנון ניהול למידת שביעות רצון העובדים.
2. האם יש קשר בין תפקידו של העובד למידת השפעתו מסגנון הניהול.

תוכן העניינים:
1. שם המחקר
2. מבוא
הצגת הבעיה
הבעיה העסקית
שאלת המחקר
מטרת המחקר וחשיבותו
3. סקירת הספרות
סגנונות ניהול
שביעות רצון עובדים
השפעת סגנון הניהול על שביעות הרצון
4. רציונל המחקר
5. משתני המחקר
6. השערת המחקר
7. שיטת המחקר
מערך המחקר
אוכלוסיית המחקר
כלי המחקר ושיטת הניתוח
הליך המחקר
מגבלות המחקר
נגישות לנושא ולמידע
8. לוח זמנים
9. ביבליוגרפיה
10. נספח- שאלון

מקורות:

בר חיים, א. (1997) התנהגות ארגונים תל-אביב.
גורן, ק. (1999), הקשר בין שביעות רצון להנעה בחברת רפיד, אוניברסיטת דרבי.
וירסימה, פ. (1999) שירות לקוחות - מעל ומעבר, המרכז הישראלי לניהול (המו"ל).
כ א., (990) השפעת ההתאמה בין סגנון מנהיגות וזהות מינית על שביעות רצון בתפקיד ניהולי, עבודת גמר לתואר מוסמך, רמת גן, אוניברסיטת בר אילן.
נחמיאס, ד', נחמיאס ח' (1992), שיטות מחקר במדעי החברה, רמת- גן: רשף.
סמואל, מ. (1996) ארגונים חיפה: אוניברסיטת חיפה.
עדן, ש. בשן א' (1996) תכנון ופיקוח היצור פריון העבודה הוצאה לאור לוגיק מערכות יעוץ והדגרכה
צבר, בן-יהושוע נ. (1999), המחקר האיכתי בהוראה ובלמידה, תל-אביב: מודן.
קרן, א. (1998) שיטות ארגון וניהול ירושלים: כנרת בית הוצאה לאור.
Bacharbach, Sl B. And Lawler E J. (1998) Power And Politics In Organization San Francisco.
Bonerdo, G D. (1997). Facial expressions of emotion and the course of conjugal bereavement. Journal of Abnormal Psychology, 106, 126-137.
Brash D. J.(1997) " Being In The High Place : A Structural Analysis Of Individual Influence In An Organization" Administrative Science Quarterly Vol . 29
Canter Kihlstrom, L. (1997). The characteristics and growth of managed behavioral health care firms. Health Affairs, 16 (4), 127-130.
Chorney, L. A. (1997). Self defeating beliefs and stress in teachers. doctoral dissertation, University of Alberta, Department of Psychology.
Davis , K (1998) "Atitudes Toward The Legitimacy Of Menagement Efforts To Influence Employee " Academ Of Managment Journal , June
Dunha, R. B (2002) Organizational Behavior Homewood: Ill R. D. Irwin Inc.
Ford Robert C. At All (1999) Organization Theory : An Integrative Apporach New York
Kihlstrom,c. L. (1998). Managed behavioral health care: A case for institutional theory? In J.J. Kronenfeld (Ed.), Research in the Sociology of Health Care, 15, 35-55. Greenwich, CT: JAI Press, Inc.
Lawler, E. E. (1999) Pay And Organizational Development Addison - Wesley.
Testa M R (1999) "Satisfaction With Organizational Ision, Job Satisfaction And Service Effortss: An Empirical Investigation" Leadership And Organization Developmanet Journal 20 (3) Pp.155-161.
Zadik, .y-z (1993) "breaking Confidentiality survey." MEdicine-and-law. Vol 12(3-5): 257-262

תגים:

שחיקה · מנהל · סגנון · ניהול · מוטיבציה · עובדים · הנהלת · בנק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין סגנונות ניהול לבין שביעות הרצון מהיחסים עם הדרג הניהולי בסניפים של בנק מזרחי - הצעה למחקר.", סמינריון אודות "הקשר בין סגנונות ניהול לבין שביעות הרצון מהיחסים עם הדרג הניהולי בסניפים של בנק מזרחי - הצעה למחקר." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.