היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבניית המציאות בתקשורת ומעמדם של ערביי ישראל כתוצאה מסיקורם התקשורתי

עבודה מס' 062443

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תפקידם של כלי התקשורת וסיקורם של הערבים בתקשורת הישראלית כדוגמה להבניית המציאות.

4,843 מילים ,9 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

אמצעי תקשורת ההמונים מציירים לנו מציאות שונה מהמציאות הריאלית, האמיתית- הם מציגים בפנינו את ה"מציאות המתווכת". מציאות זו היא בעצם הדרך שבה התקשורת מדווחת לנו על המציאות- זוהי רק הפרשנות שלהם למציאות, כפי שהם רואים אותה, או כפי שהם רוצים לראות אותה.
היות והצורך שלנו לקבל מידע הולך וגדל, אמצעי התקשורת ההמונים מספרים לנו על העולם, על המציאות החברתית, הפוליטית והעולמית שבה אנו חיים. בכך שאמצעי התקשורת מספרים לנו על העולם הם מבנים לנו תפיסה מסוימת- התקשורת לא רק מעבירה את המידע, אלא נותנת את הפרשנות שלה למציאות (תקשורת מתווכת).
המיעוט הערבי- ישראלי אשר חי בתחומי מדינת ישראל (הקו הירוק) מוצג בתקשורת רק לעיתים רחוקות, וגם אז דרך סיקורו היא שלילית במיוחד. דרך הצגה זו גורמת לתהליך של דמוניזציה של מיעוט זה בחברה היהודית- הוא נתפש בצורה סטריאוטיפית והיחס אליו בהתאם. מסגרת סיקור זו תרמה עם השנים לדה- לגיטימציה וחוסר הסכמה עם תביעות ודרישות הערבים לשוויון לאומי ואזרחי בישראל.
בעבודתי אבחן כיצד משפיעה דרך סיקורם של הערבים הישראלים, כקבוצת מיעוטים, בתקשורת הציבורית על מעמדם בחברה הישראלית וההשלכות הנובעות מסיקור זה- וזאת כדוגמה להבניית המציאות שנעשית על ידי אמצעי התקשורת ההמונים.
בפתיחת דברי אדון באסכולת הבניית המציאות תוך הסבר מושגים רלוונטים לאסכולה.
לאחר מכן אעמוד על תפקודם של כלי התקשורת בחברה- תוך הבחנה בין שתי תיאוריות מנוגדות - התיאוריה הביקורתית (ההגמוניה ופרנקפורט) והתיאוריה המבנית תפקודית (הפונקציונליסטית) - אשר מסבירות, כל אחת בדרכה, כיצד התקשורת אמורה לתפקד, כיצד היא מתפקדת בפועל וההשלכות הנובעות מתפקודה.
בסיום דבריי אציג את סיקורם של הערבים בתקשורת הישראלית כדוגמה להבניית המציאות ואתעכב על ההשלכות הנובעות מסיקור זה.

תוכן עניינים:
מבוא
אסכולת הבניית המציאות
"ספירלת השתיקה"
תפקודם של כלי התקשורת בחברה
סיקורם של הערבים בתקשורת הישראלית כדוגמה להבניית המציאות
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אבו ריא, ע. אברהם, א. וולפספלד, ג. (1998). האוכלוסייה הערבית בעיתונות העברית: תקשורת ודה- לגיטימציה סוציו- פוליטית. גבעת חביבה: המכון לחקר השלום.
אברהם א. (2000). התקשורת בישראל, מרכז ופריפריה. ירושלים אקדמון.
אברהם א. (2001). ישראל הסמויה מעיני התקשורת. ירושלים: אקדמון.
בן- אליעזר, י. (1990). הממלכה השביעית- סוגיות בתקשורת המונים. תל אביב: ספרית המינהל.
גורן ד. (1993). תקשורת ומציאות. ירושלים: כתר.
כספי, ד. (1995). תקשורת המונים, כרך ב'. תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
לוי, ד. (1991). התפקיד האידיאולוגי של חדשות הטלוויזיה: המקרה של האינתיפאדה ב"מבט". פתו"ח, 1, 9-30.
ליבס ובר- נחום (1998). תקשורת מפרגנת: "סוכל ניסיון פיגוע בחוף ניצנים". בתוך כספי, ד. ולימור, י. (עורכים), אמצעי תקשורת המונים בישראל (עמ' 579-594). ת"א: האוניברסיטה הפתוחה.
נויימן, א. (1995). "ספירלת השתיקה: תיאוריה של דעת קהל". בתוך כספי, ד. (ע'), תקשורת המונים: זרמים ואסכולות מחקר (עמ' 122-131). ת"א: האוניברסיטה הפתוחה.

תגים:

השתיקה · מיעוטים · ספירלת · עיתונאות · תיאוריות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבניית המציאות בתקשורת ומעמדם של ערביי ישראל כתוצאה מסיקורם התקשורתי", סמינריון אודות "הבניית המציאות בתקשורת ומעמדם של ערביי ישראל כתוצאה מסיקורם התקשורתי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.