עבודה מס' 032705
מחיר: 179.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: בניית יחידת לימוד שעניינה "איכות הסביבה = איכות חיים", בשיטות לימוד התואמות כיתות הטרוגניות, במטרה לפתח מודעות לנושא איכות הסביבה והתעשיה.
2,089 מילים ,7 מקורות ,2001
חברה מודרנית הינה חברה מתועשת ותעשיה היא הבסיס הכלכלי של עיר. האוכלוסיה החיה בעיר אינה מבינה, לרוב, את תפקוד המערכת הערונית\תעשייתית.
במדינות העולם I עתירות ידע טכנולוגי מתפתחים מודלים של עיור מוגבר ודוגמא לכך הם המטרופולינים (ערי ענק) כמו ת"א, ניו יורק וכו'. הבסיס הכלכלי של ערי המטרופולין, הינה תעשיה קלה כבדה, כימית, פטרוכימית ועתירת ידע.
המגמה היא צפוף התעשיות באזורי תעשיה מתוכננים-באזורי שוליים- משיקולי כדאיות כלכלית.
גורם הייצור החשוב ביותר בישראל הוא משאבי האנוש. גורם שבאמצעותו אנו יכולים להוות גורם מתחרה במדע, בטכנולוגיה ובתעשיה, בעולם. הגורם המכין משאבי אנוש אלו הם בתי הספר.
המושג חינוך איכותי פירושו שמערכת החנוך תהיה מסוגלת להקנות לתלמידים ערכים, כלים ולא בהכרח מיומנויות שיוכלו להשתלב בעתיד בפתוח הטכנולוגיה והמדע במדינה.
מערכת החינוך, במידה ולא תהיה מסוגלת לעקוב אחרי ההתפתחות בתחומי המדע, תאבד את הרלוונטיות שלה.
ילדים חיים במציאות מובנת מאליה מבלי יכולת הבנה של המערכת העירונית המורכבת ושל בעיות איכות הסביבה והפגיעה באיכות חיים כתוצאה מהן. לכן, שילוב לימודי התעשיה בהקשר למערך העירוני המודרני במסגרת לימוד אינטרדיסיפלינרי - בהתאם לתוכניות לימודים חדשות במדעים, בטכנולוגיה ובג"ג חשוב ועקרוני בימינו. הערך המוסף של לימוד נושא זה מתמקד בשילוב שבין תוכנית למודים בית ספרית לתוכניות למודים חוץ בית
ספריות הכוללות:
1. ביקור במרכז הלימודי במרכז התעשיינים,
2. סיורים למודיים,
3. הרצאות אורח,
4. מקורות מידע מתוקשבים,
5. עזרי אודיו ויזואליים,
6. שיאה של יחידת הלמוד - כתיבת עבודת חקר עפ"י קריטריונים מדעיים.
מטרת בניית יחידת לימוד המשלבת תעשיה ואיכות סביבה = איכות חייים, בשטות לימוד התואמות כיתות הטרוגניות בסגנונות למוד מגוונים מאפשרת "הגעה עד לאחרון התלמידים" בנושאים אקטואליים תוך פיתוח מודעות, פיתוח ביקורת שיפוטית, תשובה יצירתית ובעיקר התבטאות אישית.
תוכן עניינים:
א. מבוא
ב. סקירה ספרותית
ג. הפרוייקט
ד. סיכום
ה. ביבליוגרפיה
אלוני, נ. (1992) "לקראת מה יחנך בית הספר העתידי", בתוך: הד החינוך, כ"ו, ו' עמ' 21.
וייס, ש. (1998) תעשיה וחנוך: איך התעשייה משתלבת בחינוך, מה "יוצא" מזה ולמי? רציונל תל-אביב. העמותה לקשרי התעשיה עם הקהילה תל-אביב.
וייס, ש. (1993) תעשיה ואיכות הסביבה. העמותה לקשרי התעשיה עם הקהילה תל-אביב.
וייס, ש. (1991) התעשיה בישראל מקראה, התאחדות התעשיינים בישראל.
חוזר המנהל הכללי (1991), נושא המרכז לשנת הלימודים תשנ"ו: תעשייה וייצור.
לוין, ת. "תוכנית לימודים בעידן הטכנולוגי" בתוך: חן, ד. החינוך לקראת המאה ה- 21, הוצאת רמות, אוניברסיטת ת"א.
פרומן, משולם (ללא שנת הוצאה) "התמודדות מערך החינוך מול דרכי הארגון המשתנים בעידן המידע, רבעון לכלכלה.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בניית יחידת לימוד שעניינה תעשיה ואיכות סביבה", סמינריון אודות "בניית יחידת לימוד שעניינה תעשיה ואיכות סביבה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.