היישום אינו מחובר לאינטרנט

תרומת חצר הגן להתפתחות הילד

עבודה מס' 064326

מחיר: 131.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תרומת החצר להתפתחות הילד מבחינה חינוכית, לימודית, תנועתית, חברתית, אסתטית.

3,038 מילים ,9 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

הילד הרך מתפתח בשנים הראשונות במהירות והוא רוכש לעצמו מיומנויות, ערכים, מושגים והתנהגויות מהסובב אותו. בשנים אלו הקליטה היא רבה ביותר, והסובב אותו הוא אחד המקורות העיקריים לקליטת ערכים ומושגים.
משחקים מכילים דפוסים של פעולות משמעותיות המוגדרות ע"י החברה. לכן, הם מקובלים כתופעות חברותיות-תרבותיות. בדרך כלל, משחקים וספורט הם צורות של משחק מאורגן ולפחות חלק מהזמן מייצגים תכונות של שובבות. המושג של משחק כאמור הוא מאד רחב וכולל הרבה הגדרות שונות שמדגישות את אחד מהללו:
(א) המבנה של פעולות משחק;
(ב) הבסיס הפסיכו-הביולוגי של פעולות משחק
(ג) העמדות ומצב הרוח הקשורים עם משחק.

רוב גני הילדים בארץ, ובמיוחד אלו הפועלים ברשיון משרד החינוך, מתכננים חצר גן ילדים ובה משחקים שונים. חצר הגן גדלו, על פי רוב כגודל הגן עצמו והילדים מבלים בו מספר שעות ביום. אי לכך נודעת חשיבות רבה לארגונו ולאובייקטים הנמצאים בו.
עיקרון התכנון קובע את:
1.התאמת היחס בין גודל המרחב למספר המתקנים.
2.מספר המתקנים על פי מספר הילדים הפעילים בהם ביחידות זמן.
3.משטחי השוליים סביב המתקנים.

משחקי החצר מתחלקים לכמה סוגים:
1. מתקן פשוט שיש לו שימוש יחודי אחד, ללא חלוקת משנה כגון מגלשה או תלת-אופן.
2. מתקן מורכב משני אמצעי משחק שונים, שניתן לתפעלם ולאלתר בהם שימושים שונים.
3. מתקן המשלב שלוש יחידות ציוד כגון: מתקן טיפוס עם סולמות וארגז, מתקן מומלץ ביותר.

בעבודה הנוכחית נבדוק את תרומת חצר הגן והמשחקים בו להתפתחות הילד מהבחינות הבאות:
o חינוכית
o לימודית
o תנועתית
o חברתית
o אסתטית

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. לימודית
3. חברתית
4. תנועתית
5. חינוכית
6. אסתטית
7. בטיחות
8. סיכום העבודה
9. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בצד משחקי החצר הקבועים נהנה הילד ממשחק באביזרים מאולתרים: חפצים ממוחזרים כגון צמיגים, בולי עץ, סרטי גומי וכד'. השימוש בחומרים מחיי היום יום או חומרים הממוחזרים לפעילות לימודית , משלים את הפעילות במתקני החצר הקבועים. האילתור בחומרים מחיי היום יום מעודד חשיבה רב כיונית במצבים משתנים, על פי בחירתו ויכולתו של הילד .

מקורות:

האס מלכה, ילדי הגן בחצר, סדרת אפיק, הקיבוץ המאוחד, תשמ"ה.
הלוי ד.,"מדוע זקוקים ילדים לבעלי חיים?",הד הגן,אוגוסט, 1980.
הלל ל., מוסד מחנך-בית גידול לתרבות ואירוח החיים, הוצאת המועצה לישראל יפה.
ווילף זנדבק עליזה, "החצר בגן", הד הגן, חנוכה תשכ"א.
זילברברג חנה, "גינת בר", הד הגן, מרץ תשל"ה.
לב שרית ושלו אברהם, (1994), "תרפיה באמצעות חיות מחמד", כתב נפש, 4.
לוין גדעון, ניר ציפורה, בואו ונשחק על באמת (על פעילותם של ילדי הגן), ספריים הפועלים, הוצאת הקיבוץ הארצי, 1980.
לימור דליה, "שיפור בחצרות הילדים", הד הגן, מרץ תשל"ה.
מוס ר., תאוריות על גיל ההתבגרות, ספריית הפועלים, תל-אביב, 1988.

תגים:

משחק · חפצים · חומרים · חשיבה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תרומת חצר הגן להתפתחות הילד", סמינריון אודות "תרומת חצר הגן להתפתחות הילד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.