עבודה מס' 020707
מחיר: 276.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: בחינת המבנה האופטימלי של חצר הגן,תפקיד עזרי החינוך והמשחקים הנמצאים בו תוך הסתמכות על ספרות עניפה.
6,412 מילים ,20 מקורות ,1995
ראשי פרקים
1.מבוא
2.הקדמה- התפתחות הילד
3.חשיבות המשחקים להתפתחות הילד
4.כינויי חצר הילדים
5.מרחב אישי בחצר
6.מרכיבי החצר
7.תרומת החצר להתפתחות
8.משחק עם בעלי חיים
9.חצר הגן כמודל לאיכות הסביבה
10.הבטיחות בחצר
11.סיכום העבודה
12.ביבליוגרפיה
מטרת העבודה
מטרת עבודה זו היא לבדוק את המבנה המומלץ ביותר של חצר גן הילדים, תפקיד עזרי החינוך והמשחקים הנמצאים בו, לפיתוח מירבי של הילד.
הצגת הנושא
גן הילדים הוא מקום עיצוב של הילד בתקופת התפתחותו. בארץ ישראל רוב הילדים מבקרים מגיל צעיר במעונות יום, ורובם ככולם מבקרים בגן טרום חובה ובגן חובה. ישנם ארצות- כדוגמת ארה"ב- שבהן לא כל ילד מבקר בגן ילדים או במעון. לפיכך בין היתר קיימת היום בספרות המקצועית בארה"ב התעניינות רבה בשאלה כיצד משפיעה שהותו של הילד במסגרות כאלה על מהלך התפתחותו.
הנושא זכה להתעניינות ציבורית נרחבת לאור ההנחה שתכניות חינוכיות מיוחדות לילדים בגיל הגן תוכלנה לעזור לילדים משכבות חברתיות נחשלות יותר בהסתגלותם לבית הספר. לדעת החוקרים שהייתו של הילד במעון או בגן יכולה לעודד אותו בפיתוח מיומנויות חדשות שמעלות את רמת הדימוי העצמי שלו. יתר על כן, בבואו הביתה הילד זוכה להערכה בעיני הורים, וזו מצידה מעודדות אותו לחתור להישגים נוספים (1).
נוסף על כך, גן הילדים מחולק, על פי רוב, לחדר גדול המכיל את חלקו העיקרי של הגן וחצר הגן. חצר הגן גדלו, על פי רוב כגודל הגן עצמו והילדים מבלים בו מספר שעות ביום. אי לכך נודעת חשיבות רבה לארגונו ולאובייקטים הנמצאים בו.
-----------------------------------------------------------------------
1. MILLAR, S. THE PSYCHOLOGY OF PLAY, P.2
*.אדר ל', יסודות פסיכולוגים של החינוך לערכים, תל-אביב, 1976.
*.אריקסון א., ילדות וחברה, תל-אביב, 1982.
*.האס מלכה, תינוקות ופעוטים מכונסים החול ובחצר גרוטאות.
*.האס מלכה, ילדי הגן בחצר, סדרת אפיק, הקיבוץ המאוחד, תשמ"ה.
*.הלוי ד.,"מדוע זקוקים ילדים לבעלי חיים?",הד הגן,אוגוסט, 1980.
*.הלל ל., מוסד מחנך-בית גידול לתרבות ואירוח החיים, הוצאת המועצה לישראל יפה.
*.ווילף זנדבק עליזה, "החצר בגן", הד הגן, חנוכה תשכ"א.
*.זילברברג חנה, "גינת בר", הד הגן, מרץ תשל"ה.
*.לב שרית ושלו אברהם, (1994), "תרפיה באמצעות חיות מחמד", כתב נפש, 4.
*.לוין גדעון, ניר ציפורה, בואו ונשחק על באמת (על פעילותם של ילדי הגן), ספריים הפועלים, הוצאת הקיבוץ הארצי, 1980.
*.לוינסון מרים, "השימוש בגרוטאות וערכו החינוכי", הד הגן, חוברת ב', (יד'), כסליו תשכ"ה, נובמבר 1964.
*.לימור דליה (עורכת), חצר הגן- מדריך לגננת, משרד החינוך, המנהל הפדגוגי, האגף לתוכניות לימודים, 1995.
*.לימור דליה, "שיפור בחצרות הילדים", הד הגן, מרץ תשל"ה.
*.מוס ר., תיאוריות על גיל ההתבגרות, ספריית הפועלים, תל-אביב, 1988.
*.סקילי ענת, "פינת טבע בגן", הד הגן, דצמבר 1995.
*.סטמבולצ'יק דינה, "הגינה בגן הילדים", הד הגן, כג', מרץ 1959.
*.תכנית מסגרת לגן הילדים, גילאי 3-6, הוצאת המנהל הפדגוגי, האגף לחינוך קדם יסודי, ירושלים, תשנ"ה.
*.פרויד זיגמונד, תרבות ללא נחת, הוצאת דביר תל אביב, 1988.
*.MERRIL BRANDMAN, GAMES AND EDUCATION, N.Y, 1969.
*.MILLAR, S., THE PSYCHOLOGY OF PLAY, LONDON, PELICAN, 1968.
גננת · קוביות · תינוק · מגדל · פעוט · מגלשה · קרוסלה · נדנדה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תרומת חצר גן הילדים להתפתחות הילד בגיל הרך (3-6)", סמינריון אודות "תרומת חצר גן הילדים להתפתחות הילד בגיל הרך (3-6)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.