בחינת הגורמים המשפיעים על כוונת רכישה בקרב צרכנים הינו תחום עיסוק מחקרי רחב בקרב חברות רבות בארץ ובעולם. טרם ניסיון איתור גורמי ההשפעה המהותיים ביותר על כוונת רכישה של צרכנים יש להבין תחילה מהי כוונת רכישה. Bouhlel et al (2011) טוענים כי כוונות הרכישה הן ההסתברות של רכישת מוצר או מותג מסוים. זוהי הבעת עמדה לגבי התנהגות בחירה עתידית של החלטות כלכליות. על פי ההגדרות הנ"ל ניתן להבין כי כוונות הרכישה הנו מהווה כשלב מקדים לרכישה בפועל ובאם גישה זו הנה חיובית אז פוטנציאל הרכישה הנו גבוה ביותר.
Butler et al (2018) טוענים כי כוונות הרכישה הינן מגמות המעידות על חווית לקוח עתידיות, העדפות צרכניות, נוחות קניה ואבטחת קניה עתידית. כלל פרמטרים אלה משפיעים וישפיעו על כוונות הרכישה של צרכנים שונים ונבחנים על ידי נותני שירות רבים, מקוונים ומוחשיים על מנת לאמוד את האפשרות שהצרכן יקנה את המוצר והמגמה החיובית שעולה מכך הנה ככל שכונות הרכישה יהיו חיוביות יותר אז נכונות יותר ליישם את רכישת המוצר.
Chi & Sullivan (2018) מוצאים במחקרם כי מה שמשפיע על כוונות רכישה הינה תאוריה של התנהגות מתוכננת אשר נקבעת על ידי שלושת המבנים הבאים: עמדות, נורמות סובייקטיביות, ותפיסות של שליטה התנהגותית. יחס להתנהגות הוא התחושה החיובית או השלילית של האדם בביצוע התנהגות זו שיכולה להיות באופן ספציפי גם רכישה. נורמות סובייקטיביות הן תפיסותיו של הפרט ביחס ללחץ חברתי בביצוע התנהגות ספציפית. שליטה התנהגותית נתפסת היא התפיסה של קלות האדם שבו הוא יכול לבצע את ההתנהגות המיועדת. ככלל, אנשים נוטים יותר לבצע התנהגות כאשר יש להם עמדות חיוביות כלפי ההתנהגות, אמונות חזקות שאחרים חושבים באופן משמעותי שהם צריכים לבצע את ההתנהגות בסוגיה הרלוונטית, ושליטה רבה יותר על בקרת התנהגות נתפסת ביחס למכשולים צפויים.
כעת, משהוסבר המונח כוונת רכישה, עולה הצורך הייחודי של מחקר זה שהוא לבחון ולהעמיק בבחינת השפעות שימוש בשיטת שיווק המבוססת שמועות על כוונות הרכישה. מתוך כך, שאלת המחקר אשר מובילה את מחקר זה הינה: האם לשיטת שיווק המבוססת שמועות קיימת השפעה על כוונות הרכישה בקרב צרכנים? בחינת סוגיה מחקרית זו נעשתה במחקר זה באמצעות השיטה העיונית אשר כללה ניתוח שישה מאמרים בין השנים 2013-2020 ואינטגרציה ביניהם.
מחקרים רבים בארץ ובעולם עוסקים בתחום השיווק והשפעתו על צרכנים בהיבטים שונים כגון חווית קניה, שביעות רצון לקוח, נאמנות לקוחות ועוד אולם מחקר זה מתמקד בנושא השפעת השמועה ככלי שיווקי על כוונת רכישה בקרב צרכנים ולפיכך מהווה תחום מחקרי עדכני ורלוונטי בעידן אמצעי המדיה המקוונים הרבים והרשתות החברתיות בפרט אשר עוסק בשיווק וכוונת רכישה בקרב צרכנים. ייחודיות המחקר ותרומתה לתחום השיווק הינה בשני אופנים: תיאורטי ויישומי. מבחינה תיאורטית מחקר זה מציג אינטגרציה של מחקרים עדכניים בתחום כוונת רכישה ושמועות מפה לאוזן תוך בחינת הקשר ביניהן ומעלה תובנות ומסקנות עכשוויות ומודרניות בהקשר לנושא מחקרי זה.
מהיבט יישומי, ממצאי מחקר זה ומסקנותיו מאפשרות לחברות להבין את הכוח הרב שיש לחוות דעת, שמועות ושיח סביב מוצרים באמצעי המדיה השונים ובעיקר ברשתות החברתיות ולפעול למנף או למזער נזקים באתרים אלה על ידי מעורבות מחלקת השיווק באופן רציף ובלתי פוסק לספק מילים אוהדות על מוצרי החברה כ'צרכנים' או לסתור או להתנגד לצרכנים אשר מביעים דעה שלילית על מוצריהם בפורומים שונים. למעשה, חברות המיישמות זאת כהלכה מאפשרות לעצמן חוות דעת איכותיות יותר על מוצריהם או שירותיהם ומגדילות בכך את אמינותן הנתפסת בקרב צרכנים שונים וכתוצאה מכך גם את גודל מכירותיהן והרווחים.
תוכן עניינים:
1. מבוא
2. ניתוח מאמרים
2.1 מאמר 1
2.2 מאמר 2
2.3 מאמר 3
2.4 מאמר 4
2.5 מאמר 5
2.6 מאמר 6
3. דיון
4. מסקנות והמלצות יישומיות
5. המלצות למחקרים עתידיים
6. ביבליוגרפיה
רכישה · צרכנים · שיווק · שמועות · השפעה · רכישה · צרכן · קנייה · מכירה · מוצר · התנהגות · תפיסה · צרכים · כוונה · רצון · סלבריטי · סלבס · סלב · סלבריטאים · מותגים · WOM · רשתות חברתיות · מדיה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעות שימוש בשיטת שיווק המבוססת שמועות על כוונות הרכישה ", סמינריון אודות "השפעות שימוש בשיטת שיווק המבוססת שמועות על כוונות הרכישה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.