היישום אינו מחובר לאינטרנט

הדילמה המוסרית בפרסום מידע ותמונות של ידוענים ב'עיתונות הצהובה'

עבודה מס' 070409

מחיר: 494.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם המאפיינים לבעיות המוסרית ב"עיתונות צהובה" בכלל, ובצילומי פפראצי בפרט?

13,710 מילים ,34 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

בעבודה זו אעסוק בדילמה המוסרית הנוגעת לצילום ופרסום ידוענים, סלבריטאים במסגרת העיתונות הצהובה. הדילמה המוסרית עולה הלכה למעשה כאשר באה לידי ביטוי ההתנגשויות בין הזכות לפרטיות ושמירה על הפרטיות של סלבריטאים מתוקף היותם אנשים ובני אדם, עם הזכות לחופש הביטוי והעיתונות וזכות הציבור לדעת.
ההחלטה המוסרית העומדת בפני צלם הפפראצי והן בעלי המדיה המודרנית העיתונאית הוא האם לפרסם מידע אישי ופרטי, באיזה אופן, ובאיזה אופן לקבל את אותו המידע.
שאלת המחקר היא: מהם המאפיינים לבעיות המוסרית ב"עיתונות צהובה" בכלל, ובצילומי פפראצי בפרט?
אנסה לענות על שאלת מחקר זו תוך ביסוס תשתית תיאורטית המושתתת על ידע קיים בנושא, התייחסות לניסיונות הריסון העצמי של ענף ותעשיית העיתונות, התייחסות לריסון החיצוני על ידי מערכת החוק והמשפט וכן אבצע ניתוח דילמה מוסרית על פי מודל השלבים אשר נלמד במסגרת הקורס: מוסר בעסקים.
החשיבות הקיימת לחקירת הדילמה המוסרית הנוכחית הולכת ומתבהרת עם השתנות העולם הטכנולוגי המודרני מחד והעולם המודרני התרבותי מאידך.
ברמה הטכנולוגית, אמצעי הצילום, המעקב, אמצעי השיתוף והפרסום המיידיים, הקלות בה ניתן לפתוח אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות ובהם לשתף מידע כל אלו נמצאים בהתפתחות, שיפור, התייעלות מתמדת ומהירה. למעשה, כל הכלים הללו מאפשרים למידע פרטי על חייהם של ידוענים להפוך בין רגע לחלקת ונחלת הכלל.
ברמה התרבותית, החברה המודרנית היא חברה מציצנית אשר חלק מסיפוק הצרכים שלה על ידי המדיה הפך לסיפוק צרכים רכילותיים, סיפוק צרכי סקרנות ומציצנות, כל אלו נוגעים בעיקר לאותן דמויות מפורסמות וציבוריות של ידוענים. הקהל, שהוא צרכן המדיה מעודד בעצם צריכתו את המידע והתמונות של סלבריטאים את תרבות הסלבריטי ותרבות החדירה לפרטיותם.
גם מבחינת עולם הידוענים, קיימת התפתחות של תרבות ידוענים. חלומם של אנשים רבים הוא חלום ההצלחה והתהילה. רבים רוצים להיות מפורסמים, רוצים להיחשף באמצעות תוכניות טלוויזיה, בין אם באופן הקשור ליכולות או כישרון מסוים ובין אם בכלל עבור עצם הפרסום. ולכן, גם מבחינה תרבותית זו קיימת חשיבות לחקירת הנושא.
בנוסך לכל האמור, אנו עדים למקרים בשנים האחרונות, כדוגמת מות הנסיכה דיאנה, בהם נוכחות צלמי פפראצי גרמה נזק באופן מובהק עד כדי סיפור טראגי אשר כולל את מותה של הנסיכה דיאנה. כלומר, יש חשיבות לבדוק את הקווים האדומים ואת תחומי המותר והאסור, תוך ניסוחם מחדש בכדי למנוע הישנות של מקרים מסוג זה.
בפרק הראשון- עיתונות צהובה; היסטוריה ומונחים מרכזיים, אעמוד על מונחים והגדרות בסיסיות של העיתונות הצהובה, תוך התייחסות להתפתחותה בארץ ובעולם. כמו כן, אתייחס לתופעת צלמי הפפראצי וההיסטוריה של תופעה זו. אנסה להגדיר מיהם סלבריטאים ומהם המאפיינים שלהם, וכן אנסה לעמוד על מאפייני מערכת היחסים של סלבריטאים ופפראצי.
בפרק השני- פרטיות וחופש העיתונות; הגדרות וקונפליקט מרכזי, אגדיר את המונחים המרכזיים המרכיבים את הקונפליקט המוסרי: פרטיות וחופש הביטוי והעיתונות. אעלה על הכתוב את הקונפליקט הנוצר תוך ניסיון לאזן בין שתי הזכויות הללו.
בפרק השלישי- ריסון עצמי, אסביר את חשיבותו של מנגנון ריסון עצמי, הבא לידי ביטוי באמצעות קוד אתי, ואפרט על מנגנוני הריסון העצמי בישראל ובעולם.
בפרק הרביעי- ריסון חיצוני, אבצע סקירה של הכלים הקיימים היום במערכת החוק והמשפט להתמודדות עם הדילמה המוסרית הנבחנת בעבודה
בפרק החמישי- ניתוח מוסרי על פי מודל השלבים, אבצע ניתוח של הקונפליקט המוסרי על פי מודל השלבים אשר נלמד במסגרת הקורס מוסר ועסקים, ואנסה לקבל החלטה האם ביצוע פעולה ו/או מעשה במסגרתם מפורסמים מידע/תמונות אישיות ופרטיות של ידוענים הוא מוסרי או בלתי מוסרי.
בפרק השישי- דיון ומסקנות, אבצע אינטגרציה וסיכום של המסקנות העולות מחקירת הדילמה המוסרית, כמו כן אנסה להעלות מנגנון התמודדות עם הדילמה המוסרית אשר יטיב עם ההתמודדות עם הקונפליקט המוסרי.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: עיתונות צהובה; היסטוריה ומונחים מרכזיים
1.1 עיתונות צהובה והתפתחותה בעולם
1.2 עיתונות צהובה בישראל
1.3 פפראצי; הגדרה
1.4 מיהו סלבריטאי/ ידוען
1.5 מערכת היחסים סלבריטאי-פפראצי
1.6 ישראל מול ארצות הברית
פרק שני: פרטיות וחופש העיתונות; הגדרות וקונפליקט מרכזי
2.1 פרטיות והזכות לפרטיות
2.2 פרטיות של ידוענים/ אנשי ציבור
2.3 חופש העיתונות
2.4 הקונפליקט בין חופש הביטוי והעיתונות ובין הזכות לפרטיות
פרק שלישי: ריסון עצמי
3.1 מועצת העיתונות- גוף לריסון עצמי
3.2 הקוד האתי
3.3 מקרה בוחן להתנהגות אתית של צלמי פפראצי- מותה של הנסיכה דיאנה
פרק רביעי:ריסון חיצוני
4.1 החוק בקליפורניה, ארצות הברית
4.2 החוק האירופאי
4.3 מקרה בוחן הנסיכה ממונקו
4.4 החוק בישראל
פרק חמישי:ניתוח מוסרי על פי מודל השלבים
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המונח 'עיתונות צהובה' מתייחס לפורמט עיתונות אשר החל את דרכו בראשית המאה התשע עשרה בארצות הברית. בתחילה, נקראה עיתונות זו "עיתונות הפני" בשל מחירה הזול יחסית מזה של העיתונות המודפסת המסורתית. לצד מחירו הנמוך, היו עיצוב העיתון, סגנון הכתיבה ותחומי הכתיבה שונים מאלו בעיתונות המסורתית. המיקוד היה סביב פרסום 'סקופים' אשר לא בהכרח נבדקה אמינותם ונכונותם. פוליצר, רכש את עיתון הפני הניו יורקי New York World והוסיף למאפייניו הקודמים גם חלק ויזואלי- סדרות קריקטורה וציורים אשר תיארו את חיי העיר. דמות אחת בולטת הייתה "הנער הצהוב" ועל שמו קיבלה העיתונות את שמה החדש ה"עיתונות הצהובה". (קרניאל ולביא-דינור, 2009)

תגים:

עיתונות צהובה · פפראצי · הנסיכה דיאנה · הנסיכה ממונקו · זכויות אדם · הזכות לפרטיות · עיתונות · חופש הביטוי · סלבריטאים · צילום · מוסר בעסקים · דילמה מוסרית · תקשורת מוסרית · רכילות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הדילמה המוסרית בפרסום מידע ותמונות של ידוענים ב'עיתונות הצהובה'", סמינריון אודות "הדילמה המוסרית בפרסום מידע ותמונות של ידוענים ב'עיתונות הצהובה'" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.