עבודה מס' 066190
מחיר: 240.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: האם מיקור חוץ של מערכות מידע וטכנולוגיות מידע הינו סימן לכישלון פנים ארגוני.
5,873 מילים ,44 מקורות ,2002
בעבודה זו אבדוק את השאלה "מיקור חוץ של מערכות מידע וטכנולוגיות מידע הינו סימן לכישלון פנים ארגוני ?". בחרתי לבצע דיון בנושא זה תוך שימוש בבדיקת תרחיש בחברת "טום". חברת "טום" זהו ארגון שעוסק בייצור תרופות "גנריות", הארגון עבר שינוי ארגוני שבמהלכו בוצע מספר שינויים כולל מיקור חוץ לכל מחלקת מערכות המידע. לדעתי הן השינוי בכלל והן מיקור החוץ נבעו מניהול נכון הנובע " מלמידה ארגונית", בעבודה זו אנסה להוכיח זאת.
הארגון סבל מבעיות רבות בכל נושא מערכות המידע (החל מחוסר מיחשוב מחלקות שלמות, מערכות חומרה ותוכנה ישנות וכלה בבעייתיות ברמת זמינות ובאיכות השרות).
השלכות הפגיעה באיכות היצור, משלוחים, מעקב ובקרה, כספים נפרסו רוחבית, הן בבעלים והן בלקוחות, ואורכית בצוות הניהול ובעובדים.
לאחר השינוי שכלל ביצוע מיקור חוץ של מחלקת מערכות המידע וטיפול "שורש" בכל נושא מיחשוב המפעל מחדש ע"י מנהל מקצועי בתחום (איש המפעל במעמד סמנכ"ל), כאשר הביצוע בפועל מבוצע ע"י גורם חיצוני.
מיקור, להבדיל מקבלנות משנה, אינו עוסק רק בביצוע העבודה. יש לו ערך מוסף לארגון על ידי הפיכת הגוף החיצוני לחלק מהפעילות הארגונית. היתרון הוא בהזדהות של העובדים עם הארגון ובשליטת המנהלים על המשאבים הארגוניים.
מיקור חוץ מציע מספר יתרונות פוטנציאליים לחברה כולל : חיסכון בעלויות, סיכון מופחת, יתר גמישות בתגובה לטכנולוגיות חדשות, יתר היענות לתנאי שוק משתנים והיכולת לשפר פעילויות "ליבה" בתוך החברה. במקביל, קיימת הסכנה שמיקור חוץ יגרום לחברות לאבד תחרותיות, ע"י הורדת רמת המו"פ והחדשנות שלהן ופגיעה למודעות שלהן לפיתוחים טכנולוגיים מתקדמים בתעשייה, ע" הגדלת הסיכוי לכישלון בעקבות שיתוף פעולה לא מוצלח או איבוד יכולות או פעילויות הליבה שלהן בעקבות יחסי אי אמון שנוצרו בין שותפים.
בעבודה זו בפרק הדיון ניסיתי להוכיח שתהליך השינוי שהתרחש בחברת "טום", נובע מתהליך הלמידה הארגונית בו ולכן לדעתי הוכחתי שבארגון הספציפי בנקודת הזמן של הבדיקה ביצוע מיקור חוץ של מערכות מידע וטכנולוגיות מידע לא היוו סימן לכישלון פנים ארגוני - אלא להפך, כדי לתפקד כהלכה בסביבה נתונה נדרש ארגון "טום" לסגל לעצמו מאפיינים העולים בקנה אחד עם מאפייני הסביבה.
ניתן לראות את הצורך ההולך וגדל בניהול גמיש על רקע התפתחויות חברתיות, כלכליות וטכנולוגיות, אשר מקורן מחוץ למערכת הארגונית ועל רקע התפתחותם של צרכים ארגוניים פנימיים. תופעת הצמצומים יצרה צורך בניצול טוב יותר של כוח האדם הנותר, לשם הגדלת כושר התחרות והגדלת הפריון. השינויים הטכנולוגיים המהירים ומרחיקי הלכת יצרו בעשורים האחרונים צורך בהסתגלות לציוד חדש, בהסתגלות לתפקידים חדשים, בהתעדכנות ובלימוד בלתי פוסקים תוך פגיעה מינימלית במהלך העבודה התקין. כך לדוגמא, התפתחויות מרחיקות לכת בתחום המחשבים והתקשורת האלקטרונית חייבו לעיתים קרובות שינויים ארגוניים מבניים, אשר יאפשרו הסתגלות לסביבה התחרותית (גילן, כרמי 1990).
תוכן עניינים:
1 מבוא
1.1 מטרת העבודה
1.2 הצגת הארגון
2 סקירת ספרות
2.1 סקירת ספרות בנושא מיקור חוץ - outsourcing
2.2 סקירת ספרות בנושא למידה ארגונית
3 דיון - יישום בארגון - ביצוע אוטסורסינג
4 סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים
נספח א' מבנים ארגוניים
נספח ב' רשימת מאמרים נוספים
ייצור · תרופות · גנריות · אירגון · מחלקת · מערכות · מידע · אאוטסורסינג
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול מערכות מידע בחברת "טום"", סמינריון אודות "ניהול מערכות מידע בחברת "טום"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.