היישום אינו מחובר לאינטרנט

תוכנית 1919 - הדרך לרב חייליות והפקת לקחים במלחמת העולם הראשונה

עבודה מס' 068644

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת היבט הלמידה תוך כדי מלחמה, דרך העיניים של פולר, שביצע את רוב תפקידיו כאיש מטה.

5,545 מילים ,20 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בעבודה זו כוונתי היא לעמוד על היבט הלמידה תוך כדי מלחמה, דרך העיניים של איש צבא, שביצעה את רוב תפקידיו כאיש מטה. אותו איש הוא פולר, שלטוב ולרע כמו כל אדם, ידע להבין ולצפות לשינויים שמתרחיש בתקופה בה הטכנולוגיה מתפתחת במהירות.
הסיבה שבחרתי להתמקד בלמידה דרך תוכנית 1919 שפולר הגה היא, שפולר עצמו היה אחראי על פיתוח תורת הפעלת של נשק חדש שנכנס למערכה, הטנק.
השתמשתי במקור ראשוני על פולר בספרו "The Army in My Time" שנכתב בשנת 1935 ומלווה את החוויה שפולר עבר בצבא, בדרך מלחמות הבורים עד מלחמת העולם הראשונה. בספר הוא מנסה לבנות את ההיגיון שיוצר את סוגי הלחימה החדשה, שכוללת בעיקר את המעבר מלחימה על בסיס השרירים, ללחימה על בסיס כוח המכונות.
כמקורות משניים השתמשתי בחומר אינטרנט על המלחמה, וגם עם הוא לא משולב בין השורות הוא עזר לי לפתח את התפיסה על מה היה או מה הייתה הכוונה. בנוסף הצגתי דעות של הייג מתוך מסמך ראשוני שמופיע באינטרנט.
הסתמכתי בנוסף על סיכומי השיעורים ומאמרי הרקע שקיבלנו במהלך השיעורים.
בנושא אישיותו של פולר הסתמכתי בעיקר על ספרו של ואלך ועזר גת, שמכל אחד בדרכו מנסה להגיע לליבת האדם, ואיך הוא התפתח.
במלחמת העולם הראשונה היה מצב בו קיימת למידה אך מתוך ניסוי ותאיה, ולא מתוך תהליך הגיוני של פתוח רעיון. השינוי המשמעותי ביותר הוא ההבנה כי בזמן ומרחב הטכנולוגיה יוצרת יכולות בהם הישג הקרקעי או בשחיקה על האויב חסר משמעות. כלומר פגיע בראש משביתה את המערכת.

העבודה מחולקת לשני חלקים עיקריים: הראשון עוסק בלמידה תו"כ לחימה דרך קרב הסום וקרב קמבראי ואילו החלק שני עוסק בתוכנית 1919 דרך האיש והתוכנית (כמובן עוסק בהתפתחות הטכנולוגית שנדרשה).
שיטת המחקר הינה סקירה מרחבי של האירועים שהובילו לגיבוש התפיסה, כאשר בכל פרק ישנו סיכום המבצע אינטגרציה של הדברים שהוצגו.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א' - למידה תוך כדי לחימה
1. רקע - למידה בצבא הבריטי עד הסום
2. קרב הסום
3. קרב קמבראי (Cambrai) -הפעלת החיילות במקביל

פרק ב' - ישום לקחים בתוכנית 1919
1. ג'ון פרדריק צ'ארלס פולר (1878 - 1966)
2. תוכנית 1919

ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קרב הסום מהווה תפנית בחשיבה הצבאית במהלך המלחמה. במהלך שנת 1915 נוצר מצב בו הצבאות מנהלות קרבות התשה בין חפירות והמרוץ לים מגיע למסתיים בלי יתרון ממשי של אף אחד מהצדדים. הבריטים מגלים בעיה חדשה והיא הבעיה שביצירת רצף לחימה, והדבר מתבטא בעיקר בכיבוש השוחות הגרמניות.
הגרמנים במהלך המרוץ אל הים מפתחים את העומק בהגנה על ידי יצירת מערך של שלושה קוים וכוחות שמבצעים התקפות נגד לאחר שהשוחה הראשונה נכבשה. הרעיון היה למנוע הערכות בריטית בשוחות על ידי יצירת התקפת נגד מקומית מייד לאחר הנסיגה. מבנה השוחות תרם לכך משום שהעמדות היו בנויות כלפי החזית ולא לאחור, דבר שמנע מהבריטים מייד לאחר הכיבוש להיערך עם הפנים לכיוון האויב(1).

תגים:

היסטוריה צבאית · תוכנית 1919 · פולר · קרב הסום · קרב קמבראי · אסטרטגיה · מלחמה מלחמות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תוכנית 1919 - הדרך לרב חייליות והפקת לקחים במלחמת העולם הראשונה", סמינריון אודות "תוכנית 1919 - הדרך לרב חייליות והפקת לקחים במלחמת העולם הראשונה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.