עבודה מס' 061793
מחיר: 361.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: הצעת תוכנית לפיתוח מנהיגות צעירה , לאתר את קשייה ודרך ההערכה המעצבת להפוך אותה מתוכנית מדף לתוכנית יישומית.
8,979 מילים ,14 מקורות ,2002
בחברה הישגית ותחרותית, על סף המילניום שביה"ס מהווה בבואה שלה, כאשר הפרט עסוק במרדף אינסופי אחר הישגים, אשר יקבעו את מעמדו בחברה, מעטים התלמידים אשר יהיו מוכנים לתרום מזמנם לזולת ולכלל. האדישות והאנוכיות חודרים כמעט לכל תחומי החיים, ואדם התורם לחברה נחשב "פרייר". אדישות זו ברצוני להוקיע מתוך החברה ויפה שעה אחת קודם. (תוצר למידה מס' 1)
תלמידי ביה"ס הם אזרחי המחר, הם יקבעו את עתידה של החברה בה אנחנו חיים. תקופת הלימודים בבית הספר היא, איפוא, תקופת הכנה מתאימה למועד בו יצאו אל מחוץ לחממת בית הספר ויטלו על עצמם תפקידי מפתח בחברה הישראלית.
ניתן לפתח בביה"ס קהילת תלמידים פעילה, אשר בה חבריה ילמדו לחיות כאזרחים בעלי זכויות וחובות, בה ישתתפו השתתפות פעילה בתהליכי קבלת החלטות באמצעות המוסדות לשלטון עצמי והתנסויות במסגרת ביה"ס.
כמרכזת כיתות ט' בבית הספר הריאלי בחיפה שמעתה, בעקבות השינוי הארגוני שעבר בית ספרי, הן תנהגנה את כיתות החטיבה, ראיתי לנכון לפתח תוכנית לגיבוש מנהיגות צעירה, ואשר מועצת התלמידים מהווה את "טבורה". (תוצר למידה מס' 1)
מועצת התלמידים הינה מוסד הנבחר בדרך דמוקרטית ע"י התלמידים. מועצה פעילה יכולה לתרום רבות לאקלים החינוכי של ביה"ס ולמימושן של מטרות ערכיות שונות מחד, ולדאוג למימוש צורכיהם של התלמידים מאידך.
מטרתה של עבודה זו להציע תוכנית לפיתוח מנהיגות צעירה, לאתר את קשייה ודרך ההערכה המעצבת שאני משמשת כמעריך פנימי (נבו, 1984), אהפוך אותה מתוכנית מדף לתוכנית יישומית. (תוצר למידה מס' 5)
למי מיועדת התוכנית?
* למורים החוששים משינוי, אבל צופים בדאגה בתלמידיהם האדישים לסובב אותם.
* להנהלה אשר תראה בתוכנית אמצעי טוב להשיג הישגים חינוכיים חשובים, כמו אחריות, הבנה בין-אישית, שיביאו בהכרח לשיפור האווירה הלימודית בביה"ס.
* לתלמידים - ביסוס מעורבותם במערכת החיים הבית-ספרית, כדי ליצור נורמה של מנהיגות נוער הפועלת בהווה ורוכשת ניסיון למען העתיד. (תוצר למידה מס' 5)
בניית התוכנית נערכה במספר שלבים:
שלב א' - סקירה ספרותית (תוצר למידה מס' 2) - הכוללת מקורות בשני תחומים מרכזיים:
1. קשיי פיתוח תוכנית הערכה בביה"ס.
2. מנהיגות.
שלב ב' - מתודולוגיה (תוצר למידה מס' 3) - חקירת התוכנית הכללית ויישומה באופן פרטני, דרך תפקידי המקצועי.
שלב ג' - כולל מחקר הבוחן עמדות של השותפים לתהליך מורים-הנהלה-תלמידים, איסוף הממצאים וניתוחם. (תוצר למידה מס' 4)
שלב ד' - היבטים מעשיים של התוכנית.
תוכן העניינים:
מבוא
פרק א' - רקע תיאורטי
1. מהי הערכה
2. מנהיגות
3. מנהיגות צעירה
4. מהי מועצת תלמידים?
5. פיתוח תוכנית הערכה
6. הקשיים בהפעלת תוכנית בביה"ס
פרק ב' - מתודולוגיה
1. תיאור הפרוייקט המוערך
2. מושא ההערכה
3. המסגרת הקונספטואלית של ההערכה
פרק ג' - מהלך המחקר
1. אוכלוסייה
2. כלי המחקר
פרק ד' - ממצאים
1. ממצאי השאלון
2. ניתוח ממצאי השאלון
3. ממצאי הראיון
4. ניתוח ממצאי הראיונות
פרק ה' - דיון והיבטים מעשיים
1. פעילות המועצה
2. תקציב
3. מועד כינוס המועצה
4. תחומי מעורבות
5. תפקוד הפרט בקבוצה
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים
דיואי ג. 1964. אני מאמין בחינוך. (עברית י. מן). מרחביה, ספריית הפועלים.
לוי א. 1998. הערכה חלופית: הלכה למעשה. פוסט מודרניזם בתחום מבחני הישגים. 37-11.
לנגר ע. ומועצת תלמידים מחוזית. 1998. מועצתון - מועצת התלמידים ודרכי עבודתה. חיפה, משרד החינוך והתרבות.
מאדוכס ר. 1992. גיבוש צוות. ת"א, אור עם.
נבו ד. 1986. הערכה בחינוך: מהות תפקידים ושיטות. בתוך: מגמות, רבעון למדעי ההתנהגות, 440-428, סולד, ירושלים.
נבו ד. 1989. הערכה המביאה תועלת. הערכת פרוייקטים חינוכיים וחברתיים, אוניברסיטת ת"א, מסדה.
פונו ח. ופ. חיה. 1994. מנהיגות, ירושלים, משרד החינוך והתרבות.
פזי י. 1982. לחוד וביחד. ת"א, בי"ס לחינוך א. ת"א.
צדקיהו 1. 1978. מועצת התלמידים בבית הספר העל יסודי. ירושלים, משרד החינוך והתרבות.
צדקיהו ש. 1994. חינוך לדמוקרטיה ואקלים דמוקרטי בבית הספר. ירושלים, משרד החינוך והתרבות.
קולא ע. וגלובמן ר. 1974. להיות מנהל ולהצליח, אבן יהודה, רכס.
ריינר מ. ד"ר וצוות הפרוייקט. 1997. חידושים בתפיסת הלמידה במדעי הטכנולוגיה בחט"ב. בתוך: מחר 98 באצבע הגליל. תל חי, מכללת תל חי.
שמאק את שמאק. 1978. תהליכים קבוצתיים בכתה. (עברית ר. גוטליב), חיפה, הוצאת אח.
שרן ושחר. 1990. ארגון ועבודת צוות במוסדות חינוך. ירושלים, שוקן.
תלמידים · הערכה · מנהיגות · קבוצה · כיתה · מועצה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הערכה של קשיים בפיתוח תוכנית למנהיגות צעירה בביה"ס", סמינריון אודות "הערכה של קשיים בפיתוח תוכנית למנהיגות צעירה בביה"ס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.