היישום אינו מחובר לאינטרנט

מאפייני צפייה בתוכניות טלויזיה של ילדים ובני נוער

עבודה מס' 062210

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מאפייני הצפייה בתוכניות של ילדים ובני נוער,אפיון התוכניות, סוגי תוקפנות ושינויים התפתחותיים בגילוייה.

3,589 מילים ,10 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

תוכן עניינים:
מבוא
מאפייני צפייה
תוקפנות ושינויים
השפעות צפייה באלימות
כיצד ניתן להגן על הילד
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

מבוא
בשנים האחרונות אנו עדים לעליה מתמדת בשיעור המעורבות באלימות של ילדים ובני נוער הן
בעולם הרחב והן בישראל. מחקר שבוצע ע"י מכון ברוקדייל בשיתוף עם אוניברסיטת בר אילן,
מגלה כי בכל הקשור להשתתפות של בני נוער במעשי בריונות בבתי ספר, ישראל תופסת את המקום
הבלתי מכובד החמישי או השישי ביחס ל24- מדינות המובילות בשיעורי אלימות (קלוד, טל,
1998410,). אחד הגורמים המשפיעים על עיצוב ההתנהגות הוא הטלויזיה. למכשיר זה, יש כוח
השפעה אדיר בהיותו מדיום חזותי המשפיע על יותר מחוש אחד. הכוח העצום של הטלויזיה נובע
מכך שהחוש החזק והמשפיע ביותר הוא הויזואלי, ובמיוחד אצל ילדים קטנים, שלהם אין כוח
הפשטה מפושט דיו (ביגלמן,שמעון, 37 1994,).עולם הילדים במאה ה20 - חשוף ופרוץ לגילויי
אלימות כמעט בכל פינה. רב ההורים מודאגים מאוד מהאלימות בטלויזיה ומשתדלים למנוע
מילדים צפייה במשדרים אלימים. אך התברר שרב ההורים מתייחסים רק לאלימות פיזית ברורה
הגורמת למוות ולנזקים גופניים והמזדקרת לעין. הם אינם מזהים סוגי אלימות אחרים שמשדרי
הטלויזיה משופעים בהם, כגון אלימות פסיכולוגית (איומים, קללות, בגידות, היעלמות, גידופים)
אלימות נגד רכוש, עברות על החוק או אסונות טבע- טלויזיה הכוללת את אלה, אינה נתפסת
כמסוכנת ושכדאי לצנזרה לילדים. האמיתות בקשר שבין טלויזיה ואלימות הוכחה. יש המנסים
להתמודד עם בעיה זו ולהלחם בה, אחרים מתעלמים ומקווים שתעלם ועדיין, יש כאלה המתעלמים
לחלוטין (הופשטטר, דליה, 28). 1989,
בעבודתי, אציג את מאפייני הצפייה בתוכניות של ילדים ובני נוער,אפיון התוכניות, סוגי תוקפנות
ושינויים התפתחותיים בגילוייה. כמו כן, אבדוק ע"י סיכום מחקרים שנעשו האם צפייה בתוכניות
טלויזיה אלימות בקרב ילדים ובני נוער משפיעה על ביטויי תוקפנות בקרב אוכלוסיה זו. ולבסוף,
אציג מספר הצעות שבעזרתן ניתן להגן על הילד מהשפעה שלילית זו.
העבודה נכתבה במסגרת קורס הדרכה ביבליוגרפית.

מקורות:

ביגלמן, שמעון. ( 1994), " אלימות בכאילו ". הורים וילדים, חוברת 79, עמודים 38-36.
בן אליעזר, אורי. שפירא, יונתן. (1986), יסודות הסוציולוגיה. תל אביב: עם עובד.
בן שושן, אברהם. (1997) , " תוקפנות ", המילון החדש- המהדורה המשולבת. כרך חמישי. עמוד 1923, ירושלים, הוצאת קריית ספר בע"מ.
הופשטטר, דליה. (1989), " אלימות במסך הקטן ". הורים וילדים, חוברת 18, עמודים 29-28.
פוסטמן, ניל. (1992), " הטלוויזיה הורסת לנו את הילדות ". זמנים, חוברת פברואר, עמודים 32-30.
קלוד, טל.(1998). " ביטויי תוקפנות אצל ילדים ומתבגרים ". הד הגן, חוברת ס"ב (ד),עמודים 416-410.
שייקה, יעקוב.( 1997), " תוקפנות ", רב המילים, המילון השלם העברי עברי. כרך ק-ת, עמוד 1893, ירושלים, סטימצקי, המרכז לטכנולוגיה חינוכית, ידיעות האחרונות וספרי חמד.
Atkinson, R. and others. Introduction to Psychology (adition 13). Harcout College publishers, pages 406-409.

תגים:

הדרכה · ביבליוגרפית · נוער · תקשורת · טלביזיה · סוציולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מאפייני צפייה בתוכניות טלויזיה של ילדים ובני נוער", סמינריון אודות "מאפייני צפייה בתוכניות טלויזיה של ילדים ובני נוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.