עבודה מס' 061167
מחיר: 181.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: בחינת הסרטים "מפיסטו" ו"האנוסן" של אישטבן סבו.
6,875 מילים ,25 מקורות ,2002
אומנות תחת משטר טוטאליטרי ב"האנוסן" ו"מפיסטו"
אישטוון סבו
תוכן העניינים
הקדמה
היסטוריה הונגרית
קולנוע הונגרי
אישטוון סבו - ביוגרפיה
אמנות תחת משטר טוטליטרי
הדילמה
מפיסטו
האנוסן
סיכום
ביבליוגרפיה
הקדמה
מהי המשמעות האנושית של ההיסטוריה? היכן מתנגשים חייו הקטנים והפרטיים של
האדם הפשוט עם ההיסטוריה ומה השפעתה של אותה התנגשות על חייו?
מה מקומו של האדם, כאשר תנועה היסטורית חולפת על פניו? האם הוא יכול
להתנגד לה? האם הוא יכול לעמוד חזק ואיתן בפני הגל ולא לתת לעצמו להיסחף אל
המעמקים?
השאלות אף מתחדדות כאשר אותו אדם פשוט הוא אמן ואשר ההכרה בכוחה העצום
של האמנות הופכת את מקומו ותפקידו בתוך ההיסטוריה למשמעותית פי כמה וכמה.
מי שהשכילו להבין את מקומה של האומנות בחיי המדינה היו המשטרים
הטוטליטריים למיניהם. מתוך הכרה זו הם גייסו את האמנות לטובת מטרתם
העיקרית: השגת שלטון אבסולוטי. הם פינו לאמנות מקום של כבוד ודרכה החדירו
את משנתם בעם.
במשוואה של אומנות ומשטר טוטליטרי חסר רק פרמטר אחד: האמן עצמו, והשאלה
הבלתי נמנעת היא מה משמעות הדברים עבורו, כאדם? אלו הדברים אותם בוחן
אישטוון סבו בסרטיו.
בעבודה זו אבחן כיצד באה לידי ביטוי האמנות במשטרים טוטליטריים והאם, לפי
אישטוון סבו, יכולה להתקיים בהם אמנות ניטרלית. אבחן את הדברים לפי שני
סרטים מתוך הטרילוגיה של סבו: מפיסטו (1981) והאנוסן (1988), טרילוגיה העוסקת
באופן בו מושפע האדם מן ההיסטוריה ובהתנגשות הבלתי נמנעת בין נשמתם של
האנשים למציאות הפוליטית, תוך ניסיונות לחיפוש אחר זהות וביטחון בתוך הכאוס
הגדול של המלחמה.
אינגבר, נחמן (10.2.1989): האיש שניבא את עלייתו של היטלר לשילטון, ידיעות אחרונות,מוסף 7 ימים, ע"מ 22.
גורדין, רחל: מפיסטו (הונגריה 1981), דף פרסום בהוצאת הסינמטק הישראלי.
גיטליס, ברוך ((1984): קולנוע ותעמולה, רביבים הוצאה לאור, רמת גן.
זנד, שלמה (2002): הקולנוע כהיסטוריה, לדמיין ולביין את המאה העשרים, הוצאת עם עובד, תל אביב.
יוז, רוברט (1989): הלם החדש, הוצאת עם עובד, תל אביב.
ישראלי, יעל (10.2.1989): האנוסן , על המשמר.
מוג'ה, דני (17.2.89): זהו שיעור, ידיעות אחרונות, עמ' 35.
פיינרו, עדנה (1.3.1989): נביא החורבן על עצמו, העולם הזה, עמ' 31.
קיסרי, גיל (14.2.1989): פיסטו ביס, מעריב.
קליין, אורי (17.7.2000): אלה תולדות, הארץ, מוסף גלריה, ע"מ ד3.
רוסק-אושרוב, סוזי (24.2.89): הקוסם של היטלר, צומת השרון.
שמגר,עירית (1988, מאי 10): רק רוצה לספר סיפור, שיחה עם אישטואן סבו, מעריב עמ' ה1.
Bottigi, Bill (1982): An Interview with Istvan Szabo, Film In Review, 31, Pp 416-419.
Cornell, K,F (1993): After The Wall: Eastern European Cinema Since 1898, Cineaste 19, Pp 43-46.
Cornell, K,F (1995): The Cinema of A mbivalence: Recent Films from Central and Eastern Europe, Cineaste 21, Pp 28-30.
Ferro, Marc (1988): Cinema History, Detroit: Wayne State University Press.
Gordon, Mel (2001): Erik Jan Hanussen: Hitlers Jewish Clairvoyant, Fearl House.
Goulding J., Daniel (edt): 1989, Post New Wave Cinema in the Soviet Union and Eastern Europe, Indiana University Press.
Graham, Petrie (1974): History Must Answer To Men: The contamporary Hungarian Cinema, Caruina, Budapest.
Huges, W. John (1982): Mephisto: Istavan Szabo and the Gestapo of Suspicion, Film Quarterly, vol 35, Pp 13-18
Insdorf, Annette: 1983, Indelible Shadows Film and the Holocaust,
Jaehne, Karen (1980): Hungary Rhapsody, Film Quarterly, vol 34.
Jaehne, Karen (1978): Istvan Szabo: Dreams of Memories, Film Quarterly, vol 32.
Lehmann-Haupt, Hellmut (1954): Art Under Dictatorship, Newyork: Oxford University Press.
אישטבן · אמנות · האנוסן · הונגריה · טוטליטרי · מפיסטו · משטר · סבו · קולנוע
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אמנות תחת משטר טוטאליטרי", סמינריון אודות "אמנות תחת משטר טוטאליטרי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.