עבודה מס' 063217
מחיר: 361.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: הגרת האמנות, הקשר להוראה והוראת הנושא כאמנות.
6,091 מילים ,21 מקורות ,1996
נושא העבודה נבחר בראש ובראשונה מתוך עניין אישי. אני מורה לאמנות כעשר שנים וזמן כפול מכך עוסקת בחינוך לא פורמלי. כמורה וכתלמידה אני מתלבטת רבות במהותו של המקצוע בו בחרתי. מהותו של המקצוע בכלל ושל האמנות בפרט, היא מורכבת, רב-גונית, מסובכת, אך כן גם מעניינת, עדיין!
כמעט ולא קיימות תוכניות פורמליות בתחום הוראת האמנות ועוד פחות מכך עוסקות התוכניות הקיימות ב"איך". יחד עם זאת, מורה לאמנות, אשר לעתים מזומנות עוסק גם באמנות באופן אישי, טרוד בשאלה כיצד להורות אמנות. עבודה זו אינה באה להציע מתכונים לכך, אלא באה בעיקר להצביע על כיוון רצוי לדעתי. דעה אשר יכולה למצוא תמיכה בגישתם ובעבודתם של גדולים ממני.
משום אופיו המורכב של הנושא, מגדירה העבודה כל אחד מתתי הנושאים אשר בכותרת. כלומר: בתחילה מוגדרת האמנות, מתוך היבטים שונים, לאחר מכן הקשר בין הוראה לאמנות ולבסוף נבדק השילוב בין הוראת אמנות כאמנות.
תוכן העניינים:
מבוא
1. מהי אמנות
1.1 הגדרה מילונית
1.2 הגדרות מתחום האמנות
1.3 הגדרת האמנות בפסיכולוגיה ובחינוך
2. המשותף להוראה ואמנות
2.1 - מרכיבים משותפים בתהליך היצירה וההוראה
2.2 - אמנות, הוראה ותרפיה
2.3 - חינוך ליצירתיות
2.4 - סיכום - הוראה ואמנות
3. הוראת אמנות כאמנות
3.1 - הוראה ומשחק
3.2 - אמנות כתראפיה
3.3 - יצירתיות וחינוך
3.3.1 - הגישה בסמינרים להכשרת מורים
3.3.2 - הגישה בתוכניות הלימודים
4. סיכום ומסקנות
4.1 - המגבלות בביצוע הוראת אמנות כאמנות
4.1.1.- מגבלות פיזיות - אוביקטיביות
4.1.2 - מגבלות אישיות - סוביקטיביות
4.2 - החשיבות בהוראת אמנות כאמנות
5. ביבליוגרפיה
אייזנר , אליוט , "מטרות הוראתיות ואקספרסיביות - ניסוחן ושימושן הבתוכניות לימודים" , מתוך :עלון היחידה לתוכניות לימודים , משרד החינוך והתרבות תש"ל/4 אפריל 1970.
בן שושן אברהם , מילון חדש מנוקד ומצוייר , הוצאת "קרית ספר" בע"מ ירושלים 1970
ברונר,ג'.ס. תהליך החינוך , הוצאת "יחדיו" , 1979 .
ברק ברוריה (תשמ"ט) שפת צורה וצבע , - הוראת האמנות במוסדות להכשרת עובדי הוראה , ירושלים .
ג'ובראן ח'ליל ג'ובראן (1980 ) , הנביא , תמוז בית הוצאה לאור
הרפז מ' , (1990) , "האמנות והאומנות בהוראה" , הד החינוך , כרך ס"ד , גליון ה' , עמ' 6-7 .
יום טוב תרצה , ד"ר , (מרץ 1996 ) תוכנית לימודי אמנות לכיתות א'-ו' , הפיקוח על האמנות ומערך ההדרכה במחוז צפון , מדינת ישראל משרד החינוך התרבות והספורט , לשכת מחוז צפון .
כנעני דוד , עורך , (1962) אנציקלופדיה למדעי החברה , הוצאת ספריית פועלים.
לביא צבי , אתגרים בחינוך, ספריית פועלים , 1988 .
לם צבי , (1994) , ההגיונות הסותרים בהוראה , ספריית פועלים.
מכלל חדש (1988 ), אנציקלופדיה לנוער , הוצאת "יבנה" , ערך : אמנות .
פייפר דיויויד , פרופ' , עורך : אנציקלופדיה לאמנות הציור והפיסול , בית הוצאה כתר , ירושלים .
קרייטלר , ה' , ש' , (1980) , פסיכולוגיה של האמנויות , ספריית פועלים
קרמר אדית , (1980) , אמנות כתראפיה לילדים , דביר ספרי "רשפים".
קרמר - חיון ליה , (1990 ) שיקולי דעת בהוראה , "גומא" , ספרי מדע ומחקר.
ש.שפיר , ת.ענר , מ.פרבר (תשנ"ה) שילוב אמנויות בהוראה - חינוך ליצירתיות , מכון מופ"ת , מחקר ופיתוח תוכניות בהכשרת עובדי הוראה , הוראת האמנות במוסדות להכשרת עובדי הוראה .
שרפשטיין , בן-עמי , (1988) , האמנות : קשת בענן , הוצאת מסדה .
Eisner,E.W.(1977)"On the uses of educational connoisseurship and criticism for evaluating classroom life",Teachers College Record ' 78 : 345-358.
Eisner ' E.W. (1986) "On the art of teaching",in : The Educational Imagination , Macmillen Publ. Co.NY,pp 153-167 .
M.D.Kagen (1989) "The heuristic value of regarding classroom instruction as an aesthetic medium". Educational Researcher, Vol 18, No 6 , pp . 11-18 .
R.J.Simpson and J.J.Galbo (1986)"Interaction and learning : theorizing on the art of teaching", Interchange, Vol 17, No.4' pp37-51.
אומנות · אמנות · חינוך · יצירתיות · מקצוע · תראפיה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הוראת אמנות כאמנות", סמינריון אודות "הוראת אמנות כאמנות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.