עבודה מס' 050808
מחיר: 252.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירה וניתוח של תמונות בנושא זה.
7,163 מילים ,29 מקורות ,2000
בנוף של עצים שבורים ועננים אדומים דוהר במרץ בשמים סוס שחור ועליו רוכבת נערה צעירה בשימלה לבנה מחזיקה בידיה חרב ולפיד. על הקרקע מתחתיה שוכבים בצפיפות גברים ערומים מתים או בשלבי גסיסה מתקדמים. עורבים שחורים המנקרים ואוכלים את גופותיהם משלימים את החזיון המקאברי, שצייר הנרי רוסו (Henri Rousseau) ב- 1894 וכינה אותו מלחמה (תמונה 1). בציור זה הנסתר רב על הנגלה: מדוע הסוס והאישה רוכבים בשמים? איזה סוג של מלחמה היתה? מי האויב? אם היתה מלחמה, מדוע הגברים ערומים בשדה הקרב? מה הקשר בין האישה לגברים?
שלוש שנים לפני כן מצייר ז'ורז' סרה (Georges Seurat) את הקירקס (תמונה 2).
גם הפעם האישה, המבצעת תרגילים אקרובטיים על הסוס, נמצאת במרכז ההתרחשות כשסביבה מנהל הזירה, הליצנים וצופים המתבוננים במופע הקירקסי. אישה על סוס מופיעה במופע היתולי ומשעשע ומנגד - בעיצומה של מלחמה עקובה מדם. בשני המקרים, המנוגדים בנושא, באוירה ובתחושות שהם מעבירים לצופה, האישה והסוס אינם מופיעים לבדם. בין אם בטבע ובין אם בתוך מבנה, הסביבה היא גברית בשני הציורים: הגברים בקהל הצופים,
ומנהל הזירה או גברים ערומים שכובים ללא רוח-חיים.
האישה, הסוס והגבר\ים מהוים משולש דמויות. בעבודה זו נעסוק בכל דמות בנפרד ונבדוק בהרחבה את האינטראקציות השונות בין שלושת קודקודי המשולש במספר יצירות החל מסוף המאה ה-18 ועד סוף המאה ה-19. ארוטיקה חבויה תהווה נושא-על בעבודה ותיבדק ברבדים השונים של היצירות: הן מבחינה איקונוגרפית והן מבחינה איקונולוגית.
הבנת השינויים שחלו באמנות ובתרבות המאה ה 19 - בכל הנוגע לנשים ולסוסים מצריכה סקירה היסטורית של הנושא. תאור אישה על סוס בתולדות האמנות נדיר, אך קיים עוד מתקופת יוון הקלאסית: גביע אתונאי אדום-דמויות עם משתנה דיוניסאי (תמונה 3).
דומיננטיות המיניות הגברית בתאור אינה מתבטאת רק בשני הגברים המחופשים לסטירים, אלא גם בסוס הזיכרי. ואכן הסוס נחשב לסימבול גברי בעל תכונות המיוחסות בדרך-כלל לגברים1 .לכן גברים בכלל ושליטים וקיסרים בפרט מתוארים באמנות כשהם רכובים על סוס.
רשימת תמונות (חלקית)
.1. Henri Rousseau, War , 1894, Oil on canvas, Musee d`Orsay , Paris
.2. Georges Seurat, The Circus , 1891, Oil on canvas, Musee d`Orsay, Paris
3. Anonymous, Attic Cup in Red Figure with Dionysiac Feast , End of 6tn century
.B.C. , Clay, Canelbpulos Museum, Athens
, 4. Limbourg brothers, August from Les Tres Riches Heures du Duc de Berry
1413,-1416
.Miniature illumination, Musee Conde , Chantilly
5. Albert Cuyp, Lady and Gentleman on Horseback , C.1660, Oil on canvas, The
National
.Gallery of Art, Washington D.C
6,. George Stubbs, John and Sophia Musters out Riding at Colwick Hall
, Nottingham
.1777, Oil on canvas, Collection Major Musters, Nottingham
, 7. Henri Fuseli , The Nightmare , 1781, Oil on canvas, The Detroit Institute of Arts
.Detroit
.8. Anonymous , Ariadne, 2nd century A.D. ,Marble, Galleria della Statue , Vatican
9,. Hans Baldung Grien , The Bewitched Groom , 1544, Woodcut, British Museum
.London
10. Paolo Veronese , Venus and Mars , 1575-1584, Oil on canvas , Galleria
.Sabauda, Turin
Baskett, J., The Horse in Art , Weindenfeld and Nicolson, London, 1980.
Blunt, A., The Art of Williame Blake. , Columbia University Press, New York, 1959.
Boime, A., Art in an Age of Revolution 1750-1800, The University of Chicago Press, Chicago and London, 1987.
Clark, K., Animals and Men , Thames and Hudson, London, 1977.
Cooper, D., Toulouse Lautrec , Harry N. Abrams Inc., New York, not dated.
Courthion, P., Georges Seurat , Harry N. Abrams Inc., New York, 1988.
Feaver, W., Masters of Caricature , Alfred A. Knopf, New York, 1981.
Feingold, L., " Fuseli, Another Nightmare: The Nighthag Visiting Lapland Witches " , Metropolitan Museum Journal , 17,1982,49-61.
Fosca, F., Renoir - His Life and Work, Thames and Hudson, London, 1961.
Fowlie, W., (ed.), Rimbaud - Complete Works Selected Letters , The University of Chicago Press,Chicago and London, 1967.
Gallo, M., Poster in History , American Heritage Publishing Co., New York, 1974.
Hathaway, N., The Unicorn , Viking Press, New York, 1980.
Jacobowitz, E.S. ,and S.L. Stepanek, The Prints of Lucas Van - Leyden and his Contemporaries , National Gallery of Art, Washington, 1983.
Janson, H.W., History of Art , Harry N.Abrams Inc., New York, 1986 (3rd ed.). Leach, M., (ed.), Dictionary of Folklore, Mythology and Legend , Funk and Wagnalls Company, New York, 1949.
Le Pichon, Y., The World of Henri Rousseau , The Viking Press, New York, 1982.
Milner, J., The Studios of Paris , Yale University Press, New Haven and London, 1988.
Mitchell, S., The Dictionary of British Equestrian Artists , Antique Collectors` Club, Woodbridge, 1985.
Nochlin, L., "Eroticism and Female Imagery in Nineteenth Century Art ", in T.B. Hess and Nochlin (eds.) , Woman as Sex Object , Penguin Books Ltd, London, 1973, 9-15.
Powell, N., Fuseli: The Nightmare , The Penguin Press, London, 1973.
Rennert, J., 100 Years of Circus Posters , Michael Dempsey, New York, 1974.
Shattuck, R., and oth., Henri Rousseau , The MoMA, New York, 1985.
Thomson, R., Seurat , Phaidon Press, Oxford, 1985.
Vallier, D., Henri Rousseau , Flammarion, Paris, 1970.
Vertinsky, P., " Women, Sport and Exercise in the 19tn Century " , in D.M. Costa and S.R. Guthrie (eds.), Women and Sport , Human Kinetics, Champaign, 1994.
מישורי, א', אמנות הרנסנס באיטליה , יחידה 9, האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב, 1994.
שקספיר, ו', מקבת , 1607-1601 (תירגם א' ברוידא, שוקן, ירושלים ותל-אביב, 1968).
שקספיר, ו', רומיאו ויוליה , 1595 (תירגם ר' אליעז, הוצאת הקיבוץ המאוחד, תל-אביב, 1961).
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ארוטיקה חבויה באמנות המאה ה-19 - האישה, הגבר והסוס, האינטראקציה בינהם באמנות המאה ה-19", סמינריון אודות "ארוטיקה חבויה באמנות המאה ה-19 - האישה, הגבר והסוס, האינטראקציה בינהם באמנות המאה ה-19" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.