עבודה מס' 064561
מחיר: 447.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: מחקר המשווה את הבדלים בין יכולות זיכרון ויזואלי לגירויים שניתנים לשיום ושאינם ניתנים לשיום, בקרב ילדים עם בעיות שפה וילדים ללא בעיות שפה.
3,160 מילים ,9 מקורות ,2006
מחקרים מצאו כי קיים קשר בין זיכרון מילולי לזיכרון ויזואלי אצל ילדים.
ילד שזוכר מילה יזהה בקלות יותר את הפירוש הוויזואלי של אותה מילה.
לילדים עם בעיות שפה (SLI) יש קשיים בזיכרון המילולי היות והם בעליי קשיי שפה ולכן יתקשו יותר בזיכרון הוויזואלי.
מטרת מחקר זה היא להשוות הבדלים בין יכולות זיכרון ויזואלי לגירויים שניתנים לשיום ושאינם ניתנים לשיום, בקרב ילדים עם בעיות שפה וילדים ללא בעיות שפה.
כאשר מתוך הנחה כי ילדים עם בעיות שפה יצליחו יותר במשימות של גירויים שלא ניתנים לשיום היות ואינם צריכים להשתמש בערוץ המילולי שלהם.
כמו כן ילדים ללא בעיית שפה יצליחו יותר במשימות של גירויים הניתנים לשיום.
הנבדקים במחקר היו 24 ילדים בגילאי 4-6 אשר לחציים יש בעיות שפה ולחציים השני אין בעיות שפה. המבדק שהועבר בחן את יכולת הזיכרון של הילדים בגירויים שניתנים לשיום וגירויים שאינם ניתנים לשיום.
תוצאות המחקר הראו כי ילדים עם בעיית שפה לא הצליחו יותר במשימות שלא ניתנות לשיום מאשר ילדים ללא בעיית שפה.
* שיום אותיות: היכולת של הילד לזהות אותיות המוצגות בכתב ולכנותן בשמן.
תוכן העינינים:
תקציר
מבוא
שיטה
תוצאות
דיון
נספח 1
נספח 2
נספח 3
ביבליוגרפיה
מרים נ, וציפי ב, 1995.מפגשים עם הפסיכולוגיה. מפגש ראשון,חלק א', 156-164
Adams, A-m. and Gathercole, S., 2000, Limitation in working memory : implications for language development. International Journal of language and communication Disorders, 35, 95-116.
Aram,D.and Nation,J, 1980, Preschool language disorders and subsequent language and academic difficulties. Journal of communications disorders, 13, 159-170.
Bishop,D.V.M , 2002, The role of genes in the etiology of specific language impairment. Journal of communications disorders, 35, 311-328
Lahey, M, Edwards, J. and Munn, B, 2001, is processing speed related to severity of language impairment? Journal of speech, language and hearing research, 44, 1354-1366.
Miller, C.A, Kall, R, Leonard, and Tomblin, J.B, 2001, speed of processing in children with SLI. Journal of speech, language and hearing research, 44, 416-433
Montgomery, J.W , 2000, Relations of memory to off-line and real-time sentence processing in children with SLI. Applied Psycholinguistics, 21, 117-148.
Williams, D, Stott, C. Goodyer, I. M.and Sahakian, B.J, 2000, SLI with or without hyperactivity: neuropsychological evidence for frontostriatal dysfunction. Developmental Medicine and child neurology, 42, 368-375.
Edith L.Bavin , Peter H.Wilson , Paul Maruff and Felicity Sleeman ,2004. Spatio-visual memory of children with specific language impairment: evidence for generalized processing problems.
SLI · בעיות · גירויים · הניתנים · זיכרון · ילדים · לשיום · שפה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדלים בין יכולות זיכרון ויזואלי בילדים לקויי שפה ושאינם לקויי שפה", סמינריון אודות "הבדלים בין יכולות זיכרון ויזואלי בילדים לקויי שפה ושאינם לקויי שפה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.