עבודה מס' 067362
מחיר: 665.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: דיון בזיכרון ובהנצחה בישראל וניתוח שידורי הטלביזיה בערב יום הזיכרון.
5,290 מילים ,17 מקורות ,2009
עם אובדן הבנים נותרו המשפחות השכולות בתחושה של יגון אינסופי,ערירות ומרירות (אבן שושן,1979). בישראל התפתחה תרבות של שכול,המבטאת את המשמעות שנותנת החברה למותם של הבנים ומאדירה את מיתוס הגבורה,לפיו הנופלים ,גם אם לא כולם בחרו במוות מרצון,הם האמינו כי ה"יחד" הישראלי הוא יעד ראוי גם למות למענו, וכך הטילו עלינו את המשימה להמשיך במאבק להבטחת קיומה של האומה. ביום הזיכרון מזדהה האומה הן עם הגבורה של הנופלים למען המולדת והן עם משפחות הנופלים אשר חינכו את בניהם להקרבה ושילמו מחיר יקר של אובדן הבנים ויגון מתמשך על מותם.
העבודה מתמקדת בשידורי יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה בטלוויזיה הישראלית.
בכוונתנו לבדוק מהו הזיכרון וכיצד משמרת האומה את זיכרון הנופלים.
כמו כן, נבדוק כיצד מוצג יום הזיכרון בערוצי הטלוויזיה השונים, בשעות השיא (Prime time), לקהלי יעד שונים.
תוכן עניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
תת-פרק א' - השוואה בין זיכרון להיסטוריה
תת-פרק ב' - עיצוב הזיכרון היהודי והציוני
תת-פרק ג' - תרבות השכול
תת-פרק ד' - אופני כינון הזיכרון
תת-פרק ה' - אופן ההנצחה
תת-פרק ו' - תפקיד כלי התקשורת הכתובה והוויזואלית במשימת ה'הזכרה'
תת-פרק ז' - שחזור העבר באמצעות סרטים תיעודיים או סרטים דרמטיים
מתודולוגיה
לוח שידורים
שאלות המחקר
ממצאים וניתוח
סיכום
ביבליוגרפיה
זיכרון קולקטיבי · תקשורת · יום הזיכרון · תקשורת · שכול ייצוג
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הנופלים במלחמות בזיכרון הקולקטיבי", סמינריון אודות "הנופלים במלחמות בזיכרון הקולקטיבי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.