עבודה מס' 070814
מחיר: 269.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: מהם הגורמים והמאפיינים האישיותיים של הפרט המשפיעים על כוונותו וגובה הטיפ שהוא יתן עבור שירות אותו קיבל?
6,312 מילים ,13 מקורות ,2017
טיפים היא תופעה שנחקרה על ידי פסיכולוגים שנים רבות, ולאחרונה גם על ידי כלכלנים. גודל הטיפים מהווה מקור הכנסה גדול מאוד. בארצות הברית, טיפים בתעשיית המזון לבד מסתכמים בכ -44 מיליארד דולר בשנה (Azar & Tobol, 2008). מיליוני עובדים בארה"ב מגיעים למצבים שרוב ההכנסה שלהם נובעת מטיפים (Wessels, 1997) וזוהי תופעה נפוצה במספר רב של מדינות ועיסוקים. כל אלה מהווים סיבות טובות ללמוד ולחקור את נושא הטיפים, במיוחד כאשר מתן טיפים מהווה תופעה כלכלית ייחודית שכוללת תשלומים מרצון לשירות שכבר בוצע ללקוח. השאלה הנשאלת היא למה אנשים משאירים טיפים ללא חובה משפטית לעשות כך?
סיבה אפשרית אחת היא שלקוחות חושבים שבעקבות מתן הטיפים, השירות/הטיפול שיוצע להם בעתיד ישופר ואיכותו תגדל, בהינתן שהם לקוחות חוזרים. הסיבה להטייה זו עולה בקנה אחד עם ההנחה המסורתית הכלכלית אנוכית שלסוכן לא אכפת מנורמות חברתיות ואין לו רגשות. סיבות אחרות להטיות הן הרצון להתאים לנורמה החברתית, למבוכה ולהרגשת חוסר ההגינות שעשויה לנבוע מקשיחות או אמפתיה כלפי העובד. בחינת ההיסטוריה של מתן טיפים יכולה לעזור לזהות את הסיבות העיקריות למתן טיפים ולבחון אם הם השתנו עם הזמן.
הסיבות השונות יכולות, כל אחת בפני עצמה, לשפוך אור על ההתנהגות הכלכלית של הפרט. אם אנשים נותנים טיפים בגלל נורמות ורגשות חברתיים, זה מצביע על כך שהנורמות והרגשות עשויים להיות הסיבות להתנהגויות כלכליות אחרות גם כן. לפיכך צריך לשקול שילוב של רגשות ותאימות לנורמה החברתית בתפקוד השירות דבר שכמעט ולא נעשה היום. לפיכך, שאלת המחקר אותה אבחן בעבודה זו הינה: מהם הגורמים והמאפיינים האישיותיים של הפרט המשפיעים על כוונותו וגובה הטיפ שהוא יתן עבור שירות אותו קיבל?
לשם מענה על סוגיה זו, המחקר בנוי באופן הבא: החלק הראשון הינו סקירת הספרות אשר מציג את התיאוריות השונות העוסקות בטיפים תוך הצגת התפתחות תופעת הטיפים, מתן השם 'טיפ' עבור תשלום מעבר לשירות וכן היבטים פסיכולוגיים וכלכליים העוסקים במתן טיפים על ידי לקוחות.
בחלק השני של המחקר מוצגת השיטה בה נעשה שימוש במחקר, כלי המחקר, פירוט מדגם המחקר וכן השערות המחקר והצגת המשתנים הבלתי תלויים והתלוי. בחלק השלישי מוצגים ממצאי המחקר שעלו מתוך ניתוח תשובות השאלונים, פירוט סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המחקר וכן בחינה אמפירית של השערותיו. בחלקו האחרון של המחקר מוצג דיון העוסק בהצגת ממצאי המחקר תוך השענות על הספרות התיאורטית, המסקנות שעלו מתוך בחינת הנושא, מגבלות המחקר והצעות למחקרים נוספים העוסקים בסוגיה הנבחנת.
החשיבות שבעיסוק בנושא זו נובעת מכך שטיפים מהווים תופעה חברתית נרחבת בכל העולם. חקר התפתחות תופעה זו והגורמים למתן טיפים על ידי לקוחות כתשלום נוסף מעבר לתשלום הנדרש מהם בפועל הינה סוגיה מעניינת ומיוחדת מבחינה חברתית, תרבותית כלכלית ועל כן מצאתי עניין רב בחקר נושא זה.
תוכן עניינים
1. מבוא.
2. סקירת ספרות.
2.1 התפתחות הטיפ ומקורו.
2.2 סיבות למתן טיפים
2.3 החוק כלפי טיפים בישראל.
3. שיטת המחקר
3.1 משתני המחקר
3.2 מערך המחקר.
3.3 מדגם המחקר.
3.4 אתיקה בדגימה.
3.5 כלי המחקר
3.6 הליך המחקר
3.7 שיטות סטטיסטיות.
4. ממצאים.
4.1 משתתפי המדגם
4.2 מאפייני מתן טיפים בקרב הנשאלים
4.3 חלוקת כספים בין הנחקר לאחר
4.3.1 חלוקת עלות ארוחה של 10 שקל.
4.3.2 חלוקת עלות ארוחה של 200 שקל.
4.4 גורמים המשפיעים על מתן טיפ אצל הפרט.
4.5 השערות המחקר.
4.5.1 קשר בין משתנים
4.5.2 הבדלים בין קבוצות במדגם.
4.6 רגרסיה
5. דיון ומסקנות.
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 הצעות למחקרי המשך.
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים
מסעדות · מלצרים · הכנסה · שכר · חשבון · תשלום · חשבון · צרכנים · צרכנות · שירות · דמי שירות · כלכלה התנהגותית · התנהגות צרכנים
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מתן טיפים על שירות בקרב צרכנים בישראל", סמינריון אודות "מתן טיפים על שירות בקרב צרכנים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.