היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין שביעות רצון לבין מוטיבציה ועזיבת עובדים בחברת "רפיד"

עבודה מס' 065563

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הגורם לשחיקה בחברת רפיד, וכיצד ניתן להגביר את המוטיבציה.

9,153 מילים ,33 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

השפעת עזיבת עובדים על חברות נדונה בעבר בנסיבות רבות. חלק מהן בדקו את השפעת ירידת המוטיבציה על העזיבה.
עבודה זו בודקת את השפעת המוטיבציה על העזיבה בחברת "רפיד" שהיא אחת החברות המובילות במשק בנושאי שילוט. הבעיה העיסקית היא שהחברה משקיעה רבות בעובדים: קורסים, הדרכה וכד', לאחר השקעה זו, חלק מהעובדים עוזבים את החברה ונגרם נזק כלכלי.
מטרת המחקר היא לבדוק את השפעת שביעות הרצון על המוטיבציה של העובדים, וההשלכות הישומיות שיש לירידה במוטיבציה.
שאלות המחקר הן:
1. מהם האלמנטים הגורמים ליותר שביעות רצון ומה הגורמים לפחות שביעות רצון (שאלת המחקר המרכזית).
2. מה המאפיינים של חוסר שביעות הרצון אצל העובדים.
3. האם העובדים ירצו לעזוב את עבודתם על מנת להקל על תשישותם.

סקירת הספרות העלתה כי ישנם גורמים רבים לעזיבת עובדים: בינהם גורמים הקשורים בפרט ועובדים הקשורים בארגון. לגבי העובדים הקשורים בארגון יש לציין את האקלים הארגוני, המוטיבציה שלהם, המארג הארגוני כולו ועוד. התאוריות טוענות כי ניתן להקטין את הניידות אם יגבירו את השייכות הארגונית, ויקטינו את החיכוך בין העובדים להנהלה.
המדגם הוא מדגם שכבות ואקראי- מתוך רשימת כלל עובדי החברה אעלה בגורל 40 עובדים.
כלי המחקר הינו שאלון אנונימי באמצעותו ניתן יהיה לבחון מהן עמדות העובדים כלפי נקודות שיועלו בשאלון: שחיקה, שביעות רצון ממאפיינים שונים וכד'.

תוכן העניינים:
תקציר
1. מבוא
1.1 תאור חברת "רפיד"
1.2 הבעיה העסקית
2. סקירה ספרותית
2.1 בסיסי ההשוואה בין מודלים שונים לניהול משאבי אנוש
2.1.1 מודל MATCHING
2.1.2 קבוצת SCHULER
2.1.3 גישת HAVARD המוצג ע"י מודל BEER המקורי
2.2 קריירות וניהול קריירות
2.2.1 נקודות התייחסות של העובד לניהול קריירות - התיאוריה של HOLLAND:
2.2.2 נקודות התייחסות של העובד לניהול קריירות - התיאוריה של SCHEIN:
2.2.3 שלבים בקריירה
2.2.4 ציפיות התפקיד והחוזה הפסיכולוגי
2.2.5 אחריות הארגון לניהול קריירות
2.2.6 שיטות לניהול קריירות
2.2.7 גישה אלטרנטיבית לחוזה הפסיכולוגי
2.2.8 נשים וקריירות
2.2.9 הקשר בין שביעות רצון למוביליות
2.3 דיון בממצאי הספרות ורציונל
2.4 השערות המחקר
3. שיטת המחקר
3.1 אוכלוסיית המחקר
3.2 כלי המחקר
3.2.1 הגדרות אופרטיביות
3.3 הליך המחקר
3.4 מגבלות המחקר
4. הממצאים
5. דיון בממצאים
6. סיכום העבודה
7. ביבליוגרפיה
נספח: השאלון

קטע מהעבודה:

רוב החברות כיום משקיעות בעובד בקליטה ובהדרכה, בחיברות עם שאר העובדים ובניסיון מקצועי. אי לכך שיש להן אינטרס שהוא יישאר בחברה. למרות זאת עובדים רבים עוזבים את מקום עבודתם לאחר כמה שנים, וההשקעה בהם יורדת לטמיון (כפיר, 1997).
ניידות עובדים בין מקום עבודה אחד למשנהו יכולה להתבצע מסיבות שונות: מצב כלכלי משתנה, רצון לשיפור מעמד כלכלי או תעסוקתי, רצון לשימור המעמד הכלכלי, וכן נידות אוכלוסין שאינה נובעת ממניעים כלכליים. מחקרים על נידות עובדים מתבצעת רבות ע"י כלכלנים וכן ע"י סוציולוגים. הכלכלנים מדברים בעיקר על ניידות בין מקצועות תעסוקה או בין הענפים השונים ואילו הסוציולוגים מדברים בעיקר על שינוי מקום התעסוקה הגיאוגרפי (שירום 1996).
הבעיה העסקית היא שרוב החברות משקיעות בעובד במהלך הקליטה שלו ובשנים הראשונות, וחלקם, לאחר שמיצו את עצמם במקום העבודה, למדו והשכילו, עוזבים למקומות אחרים בהם מציעים להם תנאים טובים יותר. כלומר יש נזק כלכלי, פגיעה ביעילות ולכן חשוב לבדוק מה משפיע על ניידות עובדים (גלוברזון וגלין 1990).

תגים:

עזיבה · פיטורין · ניידות · עובדים · שביעות · רצון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין שביעות רצון לבין מוטיבציה ועזיבת עובדים בחברת "רפיד"", סמינריון אודות "הקשר בין שביעות רצון לבין מוטיבציה ועזיבת עובדים בחברת "רפיד"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.