היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין שביעות רצון בעבודה ומחויבות ארגונית בקרב דיילי אוויר באל על

עבודה מס' 051006

מחיר: 337.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר בין שביעות רצון הדיילים, כעובדים זמניים, ובין מחויבותם לארגון.

8,584 מילים ,30 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

במחקר זה ברצוני לבחון את הקשר בין שביעות רצון העובד לבין המחויבות הארגונית בקרב אוכלוסיית הדיילים הזמניים ב"אל על".
מתוך סקירת הספרות גזרתי מספר השערות מחקר, שאותן אנסה לאשש במחקר זה.
מחקרים רבים נערכו בנושאי משתני מחקר זה: שביעות רצון ומחויבות ארגונית.
החידוש של מחקר זה הוא שהוא בודק את הקשר בין שני המשתנים הנ"ל בקרב אוכלוסייה שלמיטב ידיעתי עוד לא נחקרה בהקשר זה, אוכלוסיית הדיילים הזמניים בחברת התעופה "אל על".

מטרת מחקר זה היא למצוא האם יש קשר בין שביעות רצון הדיילים הזמניים מעבודתם לבין רמת המחויבות הארגונית שלהם.

השערות מחקר זה הן:
ישנו קשר בין שביעות רצון ומחויבות ארגונית בקרב דיילי האויר הזמניים ב"אל על".
אין קשר בין מין העובד לשביעות הרצון במקצוע הדיילות.
אין קשר בין מין העובד ורמת המחויבות שלו לארגון.
יש קשר בין ותק העובד ורמת המחויבות שלו לארגון.

אוכלוסיית מחקר זה כללה 120 דיילים ודיילות זמניים בחברת "אל על".
איסוף הנתונים במחקר נעשה על ידי שאלון מובנה למילוי עצמי שחולק לדיילים המשתתפים במחקר.

על ידי ניתוח שאלוני המחקר הגעתי למסקנות הבאות:
הקשר בין שביעות רצון למחויבות ארגונית נמצא חלש מאד בקרב האוכלוסייה הנדגמת, ייתכן בשל אלמנט הזמניות בעבודת הדיילים.

נמצא כי אין קשר בין מין העובד לרמת שביעות הרצון שלו בעבודה. מסקנה זו משקפת את תנאי ההעסקה הזהים של גברים ונשים במקצוע הדיילות ב"אל על".
נמצא כי אין קשר בין מין העובד ורמת המחויבות הארגונית.
נמצא קשר שלילי בין ותק העובד ורמת המחויבות הארגונית, כלומר ככל שהדייל ותיק יותר, רמת המחויבות הארגונית שלו נמוכה יותר.

עקב העובדה שרמות שביעות הרצון והמחויבות הארגונית שנמדדו במחקר זה הן נמוכות למדי, מחקר זה מדגיש את הצורך במתן תשומת לב לאוכלוסיית הדיילים הזמניים אשר מהווים חלק משמעותי מבחינת גודלה, היקפה ואופי עבודתה בחברת "אל על".

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
1. שביעות רצון בעבודה
1.1 הגדרת המשתנה
1.2 מקורות שביעות הרצון
1.3 הקשר בין ותק העובד לשביעות רצן
1.4 הקשר בין מיומנות העובד לשביעות רצון
1.5 הקשר בין מין העובד לשביעות רצון
2. עובדים זמניים
2.1 סיבות להעסקת כח אדם זמני
2.2 הסיבות לבחירת עבודה זמנית
3. מחויבות ארגונית.
3.1 מחויבות כעמדה Attitutional Commitment -
3.2 מחויבות כהתנהגות Collective Commitment -
3.3 הגורמים המשפיעים על מחויבות
4. עובדים זמניים ושביעות רצון בעבודה
5. עובדים זמניים ומחויבות ארגונית
רציונל המחקר והשערות המחקר
שיטת המחקר
ממצאים
דיון
רשימה ביבליוגרפית
נספחים

תגים:

ותק · מין · מטוסים · תעופה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין שביעות רצון בעבודה ומחויבות ארגונית בקרב דיילי אוויר באל על", סמינריון אודות "הקשר בין שביעות רצון בעבודה ומחויבות ארגונית בקרב דיילי אוויר באל על" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.