היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין שביעות רצון, מוטיביה ותפוקת טכנאי חברת עלית -הצעת מחקר

עבודה מס' 064635

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר וכיוונו בין שלושת המשתנים על מנת להגדיל את רמת התפוקה ואת רמת המוטיבציה של טכנאים בעבודתם.

6,043 מילים ,37 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

חברת "עלית" נוסדה בשנת 1934 ע"י שבע משפחות ביניהן משפחות מושביץ ופרומצ'קו, כאשר היזם ובעל המניות העיקרי היה אליהו פרומצ'קו. שמה המקורי של החברה היה "עלית" חברה לתעשיית שוקולדה וסוכריות בע"מ.
במשך השנים שינתה החברה את שמה ל"עלית" חברה ישראלית לתעשיית שוקולדה וסוכריות בא"י בע"מ (ב- 1935), ל"עלית" חברה ישראלית לתעשיית שוקולדה וסוכריות בע"מ (ב- 1959) ולבסוף ל"עלית" תעשיות בע"מ (ב- 1988).
החברה נרשמה כחברה ציבורית בעת הווסדה, ונתוניה הכלכליים חשופים לכל. חלקם של המייסדים בבעלות ירד וזאת בעקבות ההנפקות לציבור. בשנת 1973 הנפיקה החברה לראשונה ניירות ערך לציבור (מניות), בשנת 1977 הנפיקה החברה בשנית ניירות ערך לציבור (מניות + שטרי התחייבויות + אופציות).
בשנת 1981 הנפיקה החברה בשלישית ניירות ערך לציבור (שטרי התחייבויות).
החברה עוסקת הן במישרין והן באמצעות חברות בת בייצור ובשיווק מגוון רחב של מוצרי מזון. המוצרים העיקריים אשר החברה מייצרת ומשווקת הנם: קפה, ממתקים לסוגיהם, שוקולד ומוצריו ומוצרי פרי הדר. כמו כן עוסקת החברה בשיווק מורי מזון ומשקאות, סיגריות ומוצרי טבק מיובאים מחו"ל ובשיווק מוצרי מזון ומשקאות של יצרנים מקומיים אחרים.

מפעלי החברה
מפעל רמת גן - מפעל החברה ברמת גן הוא ראשון המפעלים של החברה ועד להקמת המפעל בנצרת עילית עם המפעל העיקרי שלה. כמפעל החל בייצור בשנת 1934.
בשנת 1938 החל המפעל לייצא מוצרים לארה"ב, דרום אפריקה ואנגליה.
מפעל רמת גן מייצר שוקולד וכן יוצק מוצרי שוקולד, טבלאות שוקולד ושוקולדה מקופלת, כמו כן מייצר המפעל גומי לעיסה לסוגיו השונים, סוכריות למיניהן ומוצרי הרזיה.
מפעל צפת ("שחל") - מפעל שחל המקורי נוסד בשנת 1984, לימים המשיך כמפעל לעבוד במסגרת חברות שחל תעשיות (1980) בע"מ עד למיזוגו בחברה. המפעל מייצר מוצרי שומשום למיניהם ובעיקר טחינה וחלבה.
מפעל אשקלון (ממתקי מוטי) - מפעל ממתקי מוטי היה עד שנת 88 בבעלות משותפת של החברה (75%) באמצעות חברות בת ומשפחת צורנשטיין (25%). המפעל פעל במסגרת חברת ממתקי מוטי (1984) בע"מ. בסוף שנת 1988 הועברה השלישייה בחברת הבת לחברה.
המפעל נרכש בשנת 1984 ובאותה עת פעל באזור התעשייה של גבעתיים, בשנת 1987 הועתק המפעל לאשקלון. המפעל מייצר ממרחי שוקולד, ממתקים, פרלינים מסוגים שונים, מוצרי ג'לטין וקוקוס.
מפעלי הקפה עלית (תעשיות מזון) בע"מ - עד למחצית שנת 1986 הייתה הבעלות במפעל הקפה מחולקת ל 40% בשליטת החברה, 26% בידי נציגי יורשיו של משקיע אמריקאי אשר סיפק את הידע לייצור קפה נמס, 34% בידי חלק ממשפחות המייסדים של החברה (פרומצ'נקו, קופילוב, מושביץ וארנס). לאור היותם של מפעלי הקפה חלק מהותי של עסקי החברה ועל מנת למנוע ניגודי אינטרסים בין החברה לבין חלק מבעלי מניותיה החליטה החברה, משיקולים עסקיים לרכוש את כל מניות חברת עלית (תעשיות מזון בע"מ).
כים חברת עלית מונה כ-350 טכנאים בפריסה ארצית. הטכנאים טפלים במכונות שהחברה העמידה לרשות לקוחות.

הבעיה העסקית
המצב הכלכלי הקשה מנע מחברת עלית להגיע ליעדים שנקבע בתכנית העבודה לשנת 2002.
אי השגת היעדים פוגעת ברווחיות החברה, איתנותה הפיננסית, פגיעה בתוכניות הפיתוח, ועלול לגרום לאובדן לקוחות פוטנציאלים חדשים. מחלקת התיקונים מבצעת את פעילות המכירה אך עמדה ביעדים בשנת 2002.
לחברת עלית 350 טכנאים אשר נמצאים בחצרות הלקוחות למתן שירות מידי יום בקרב מאות לקוחות, אי ניצול פוטנציאל של הטכנאים הנמצאים בחצרות הלקוחות גורם להפסד כספי לחברה. חברת עלית עובדת בסביבה תחרותית מאוד ואי ניצול פוטנציאל זה של הטכנאים פוגע קשות בחברה.

שאלות המחקר הן:
* האם יש קשר בין שביעות רצון למוטיבציה
* האם יש קשר בין מוטיבציה לתפוקה
* האם יש שר בין שביעות רצון לתפוקה

מטרת המחקר הישומית - להמליץ לחברת עלית כיצד לפעול בנושאי הטכנאים והאם המטרה שהציבה לעצמה הינה מטרה שתביא אותה ליעדיה; לבחון האם שביעות רצון טכנאים ישפיע על רמת המוטיבציה שלהם ורמת התפוקה שלהם.
המחקר המוצע בודק האם קיים קשר בין שביעות רצון טכנאים ורמת ההשפעה על המוטיבציה שלהם ורמת התפוקה שלהם, וניתן יהיה להשליך מתוצאות המחקר לגבי יישום דרכי פעולה בארגונים אחרים. תוצאות המחקר יספקו כלים שימושיים למנהלים בארגונים שונים המעוניינים להגדיל את רמת התפוקה ואת רמת המוטיבציה של טכנאים בעבודתם.
יעשה שימוש במחקר מתאמי, המחקר יהיה כמותי.
אוכלוסיית המחקר: 120 טכנאים.
המדגם יכלול כ-50 עובדים.
הדגימה תיהיה הסתברותית
כלי המחקר: נתוני המחקר יאספו באמצעות שאלון מובנה, תקף ומהימן, בעזרת שאלות סגורות.
שיטת הניתוח:סטטיסטיקה תיאורית. יוצגו מדדי פיזור ומירכוז (ממוצע, סטיות תקן וכד').

תוכן עניינים:
1. מבוא
תאור הארגון
הבעיה העסקית
מטרות ושאלות המחקר
מטרות המחקר וחשיבותן
2. סקירת הספרות
שביעות רצון
מוטיבציה
תפוקה
הקשר בין המשתנים
רציונל המחקר
משתני המחקר
השערות המחקר
3. מתודולוגיה
מערך המחקר
אוכלוסיית המחקר
המדגם
תיאור שיטת הדגימה
כלי המחקר
שיטת הניתוח
מגבלות המחקר
לוחות זמנים
4. ביבליוגרפיה
5. נספחים - שאלונים
שאלון אודות תפוקה
שאלון אודות שביעות רצון

קטע מהעבודה:

ישנם מספר מרכיבים רבי השפעה על שביעות רצון במקום העבודה. מנהלים הרוצים להניע את עובדיהם לפעילות יצרנית, לתפוקה ולפריון גבוהים חייבים לדעת שהצלחתם בהשגת המטרה תלויה בדרך כלל ב3- גורמים בסיסיים הקובעים את שביעות הרצון והם עונים על צרכיהם של העובדים והמנהלים כאחד. הצורך להגיע להשגים, הצורך בסמכות ובכח החלטה והצורך בהשתייכות מלוי צרכים אלה מעניק לאדם שביעות רצון ותמריץ רצינים, לא כספיים, שמהווים, את סיפוק צרכיו הפנימיים וברוב המקרים ערכם אינו נופל, ואולי רב יותר, מתמריץ חומרי.

מקורות:

להגדלת התפוקה.
מגבלות המחקר
יש מספר מגבלות מחקר כלליות:
ישנה נטייה לנחקרים הממלאים שאלונים לתת תשובות שלדעתם מתאימה לדעת הקבוצה הנחקרת.
הדבר השני, חשש של הנחקרים שיבולע להם במקום העבודה בגין התשובות שהם יתנו, לכן תובטח לעובדים שהשאלון לצורכי המחקר בלבד ולא יעשה בו שימוש אחר במקום העבודה.
הדבר השלישי, חשש מהטעיות מגורמים שונים, כגון מצבי רוח זמניים העשויים להשפיע, הטיה מכוונת של תשובות כהתרסה מול ארגון חברת עלית , וכד'. לכן עורך המחקר ידאג ליצירת אווירה נעימה, הדרושה כדי לעודד השתתפות פרו-אקטיבית ולמניעת הטיות וכו'.
לוחות זמנים
שבוע 7
שבוע 6
שבוע 5
שבוע 4
שבוע 3
שבוע 2
שבוע 1
*
*
ניתוח סטטיסטי , ומסקנות.
*
*
חלוקת שאלונים
ואיסוף נתונים.
*
הכנת שאלונים.
*
לימוד תהליכי עבודה.
*
הסכמת הנהלת המלון לביצוע המחקר.
ביבליוגרפיה
אורנר, א. (1993) , משאבי אנוש , הוצאת אח.
בר חיים. א (1987) ניהול משאבי אנוש, יחידה 7. בית ההוצאה לאור של האוניברסיטה הפתוחה .
גזיאל, ח. (1998), מחשבה מנהלית בת זמננו, תל אביב: רמות הוצאה רביעית.
גלוברזון, א. עוזר כ. (1998), אנשים בארגון, תל אביב: ספריית המנהל.
גלוברזון. ש ועדן. ד (1996), תמרוץ והנעת עובדים, צ'ריקובר מוציאים לאור.
אטיאס מ.,(1998) שיפור הנעה ושביעות הרצון בארגון ציבורי כפונקציה של זהות ארגונית, ירושלים.
טל, דליה. (2000), שביעות רצון ככלי אסטרטגי, סטטוס - הירחון לחשיבה ניהולית 103 ינואר 2000, 27-30.
ווקר, ג. (1983), תכנון משאבי אנוש, עתרת הוצאה לאור.
ווקר, ג. (1995), תכנון משאבי אנוש, תל אביב.
חסידים, יוסי. (2000), ואף על פי כן נוע תנוע, משאבי אנוש - ניהול אנשים ועסקים 156 דצמבר 2000, 12-15.
שלום, ד. (1995), איך עושים חידוש ארגוני, תל אביב: הוצאת המכללה למנהל, ספריית המנהל.
קוויק ת.(1981), שיפור המוטיבציה בעבודה, אור-עם, ת"א.
שי, א. (1995), שיתוף עובדים, תל אביב: עמיחי.
שניידר. ב ובואן. ד (1996), שירות מנצח בשוק תחרותי, הוצאת מטר
Acker, D A. (1996), Managing employmennt. New York: The Free Press.
Arino a , Mikhail Abramov, Irina Skorobogatykh, Irina Rykounina And Joaquim Vila (1997) "Partner Selection And Trust Building In West European-Russian Joint Ventures: A Western Perspective.(Ethics, Trust, And Control In Russian Organizations: Recent Developments) International Studies Of Management
Organization, Spring V27 N1 P19(19).
BHAGAT (1992) POLITICAL LEADERSHIP LONDON, SAGE.
Buckley p And Mark Casson (2001) "Institutionalization And Bargaining Power Explanations Of Hrm Practice In International Joint Venture" Organizational Studies 2,3, Pp.491-512.
Bygrave W.D. (1998) "The Entrepreneurial Process" The Portable Mba In Entrepreneuship
Dollinger M , Peggy A. Golden And Todd Saxton (1997) "The Effect Of Reputation On The Decision To Joint Venture" Strategic Management Journal, Feb V18 N2 P127(14).
Druck P.F. (2000) Innovation And Entreneurship- Practice And Principles New York: Harper.
Fisher, M (1999), Belief, Attitude, Intention, and Behavior: An Introduction to Theory and Research. Reading, MA: Addison-Wesley.
Goldberg r tero l (1999) "MANAGING CHANGE: THE ART OF BAKANCING", HARVARD BUSINESS REVIEW, NOVEMBER, PP.109-119.
Gartner W.B., (2001),"A Conceptual Framework For Desribing The Phenomenon Of New- Venture Creation piladelphia: gredin pub
loker y. (1999), Creative Sparks Science, volume 285, (5433) September p. 1495-6.
Mazursky l (1999), The Primacy of the Idea Itself as a Predictor of New Product Success a MSI working paper, Report No. 99-110.
Solomon s (1999), " Identifying the Inventive Templates of New Products: A Channeled Ideation Approach," Journal of Marketing Research, 36 (May), p. 200-210.
Garvey, Gerald T; (1995) "Horizontal Integration - A Simple Model" Journal Of Economic Behavior Organization; Amsterdamldec1995; Keynote Address At The Industrial Relations Research Association Meetings In Boston, 25 January.
Olson-(1998), Attitudes and Persuation: Classic and Contenporary Approaches. Dubuque, IA: William C. Brown.
Satow T And Zhong Ming (1999) "Cultural And Organizational Factors In Human Resource Management In China And Japan " Journal Of Management Psychology 9, 4 Pp. 3-12
Shein, M and Icek Ajzen (1998), Belief, Attitude, Intention and Behavior: An Introduction to Theory and motivation.: Addison-Wesley.
Singer, A. (1997) Liberalization And Globalization Oxford University Press
Singh, A. (2000) Global Economic Trends And Social Development Occasional Paper No. 9, Unrisd, Geneva.
Singh, A. And Zammit, A. (2000) "International Capital Flows: Identifying The Gender Dimension". World Development, 28 (7), 1249-1268.
Stiglitz, J. (2000) Democratic Development As The Fruits Of Labour.
Tsang Taylor, R. (2001) "Decline In Worker Organization". Financial Times, 2 June, P. 8
Zhong Ming (1994) "Leadership Styles And Organizational Effectivness In Chinese-Japanese Joint Ventures" Journal Of Management Psychology 9, 4 Pp. 31-37
נספחים - שאלונים
טכנאי/ת יקר/ה,
שאלון זה הינו חלק ממחקר הנערך בביה"ס למנהל עסקים של אוניברסיטת דרבי. במחקר זה בכוונתנו ללמוד על עמדות העובדים בנושאים שונים מעולם העבודה.
המחקר נערך על-ידי (עובד עלית מזה שנים רבות) ומטרתו לברר את ההשפעות שיש לעמדות שלך ולהרגשות שלך על תפקוד מחלקתך. השאלונים יאספו במקום ולאף אחד, למעט החוקר עצמו לא תהיה גישה אליהם ובכך תשמר סודיות המידע. כל המידע שיימסר הינו סטטיסטי, ולא תינתן האפשרות לשייך את התשובות למשיב. השימוש שיעשה במידע הינו
לצורכי מחקר בלבד ומובטח כי לא יעשה בו כל שימוש אחר.
הזמן המוערך למילוי השאלונים הינו כ- 10 דקות.
חשוב להקפיד למלא את כל התשובות, ולסמן רק עיגול אחד בכל שאלה. שאלה שלא תיענה, או שתיענה בצורה שגויה, תפגע ביכולת הסקת המסקנות.
רוב השאלות נוגעות לדעותיך ולעמדותיך לגבי תופעות שונות הקשורות לארגון, לכן, אין תשובה נכונה יותר או פחות - עמדתך חשובה לנו.
אנו רואים חשיבות רבה לשיתוף הפעולה מצידך ומודים לך מראש על המאמץ שתשקיע/י במילוי השאלון. תודה לך על שיתוף פעולתך עם מחקרי ומודה לך ומעריך מאוד את נכונותך לתרום מזמנך ולהשתתף במחקר זה.
תודה על שיתוף הפעולה !
בתודה,

שאלון אודות תפוקה
להלן מצוינים רשימת משפטים המייצגים תחושות אפשריות העשויים לחוש עובדים לגבי חיי עבודתם. אנא ציין באיזו מידה הוא מתאר נכונה את מה שקורה לך בדרך כלל בעבודתך (אנא הקף בעיגול את הספרה המתאימה בכל שורה).
נבקשך לענות על כל המשפטים באמצעות סימון המספר המתאים, כאשר 1 = במידה קטנה מאוד, 4 = במידה בינונית, ו- 7 = במידה רבה מאוד.
במידה מידה במידה רבה
מאוד בינונית קטנה מאוד
1 2 3 4 5 6 7
כשהנך בעבודה, במחלקה, עד כמה הנך מתאמץ?
1 2 3 4 5 6 7
בעבודתך במחלקה עד כמה הנך מקדיש את כל מרצך לבצוע המטלות שיש לבצען?
1 2 3 4 5 6 7
עד כמה הנך עובד במחלקה בכל ההתלהבות?
1 2 3 4 5 6 7
באיזו מידה הנך עובד בכל יכולתך בתפקידך במחלקה?
1 2 3 4 5 6 7
איזה מידה הנך משקיע מאמץ בשירות איכותי לכל פניה שמגיעה אליך?
1 2 3 4 5 6 7
עד כמה הנך עובד קשה במתן שירות משביע רצון לכל תקלה?
1 2 3 4 5 6 7
עד כמה הנך עובד בכל המרץ לתת לכל הזמנה, את השירות הטוב ביותר?
שאלון אודות שביעות רצון
המשפטים הבאים מתארים מאפיינים שונים של מקום עבודתך ועיסוקך.
הנך מתבקש/ת לציין ליד כל מאפיין, באיזו מידה אתה מרוצה מהמאפיין.
(סמן/י X בעמודה המתאימה לך ביותר)
במידה רבה מאוד
(5)
במידה רבה
(4)
במידה בינונית
(3)
במידה מועטה
(2)
במידה מועטה מאוד
(1)
מהמידה בה אתה עסוק כל הזמן
מהעצמאות שיש לך בתפקיד
מהגיוון בעבודתך
מהמידה בה עבודתך נותנת לך מעמד בחברה
מהסיכויים לתעסוקה יציבה (אין חשש לפיטורין)
מסמכותך לומר לאנשים אחרים מה לעשות
מהמידה בה אתה יכול לעשות משהו המנצל את כישוריך
משבחים שאתה מקבל על ביצוע טוב של העבודה
מתחושת ההישג שהעבודה מקנה
משכרך, יחסית למידת השקעתך בעבודה
מהיכולת לבצע דברים על פי שיפוטך
מתנאי העבודה (הטבות למיניהן)
שאלון מוטיבציה
שביעות רצון (ציין מ- 1 עד 5 כאשר 5 מציין מאוד ו- 1 כלל לא)
האם אתה שמח להגיע לעבודה בבוקר
מהי מידת שביעות הרצון מהממונים עליך
האם יש לך נכונות להשקיע בעבודה
האם יש לך נכונות להשקיע לאחר שעות העבודה
האם היחסים לאחר שעות העבודה משביעי רצון
האם אתה רוצה ללמוד חומר נוסף על העבודה
האם גם ביום סגריר תעשה הכל כדי להגיע לעבודה
האם הינך שבעת רצון מיחס הממונים
האם הינך שבע רצון מטיב העבודה?
משעות העבודה?
האם מוטלות עליך משימות רבות בזמן העבודה
האם הממונים עליך החדורים מוטיבציה
האם יש לך נכונות לתרום למקום העבודה?
2
1
שביעות רצון
מוטיבציה
תפוקה
תגמולים חומריים
ותגמולים בלתי חומריים
ניסיון, ידע, השכלה, רקע אישי
אחריות וחובות בתפקיד
אופן ביצוע העיסוק
מאמץ ונכונות לעבוד בתנאים קשים

תגים:

ארגון · חברה · עובד · ניהול · משאבי · אנוש · שביעות · רצון · תמריץ · פריון · שכנאי · מוטיבציה · שיתוף

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין שביעות רצון, מוטיביה ותפוקת טכנאי חברת עלית -הצעת מחקר", סמינריון אודות "הקשר בין שביעות רצון, מוטיביה ותפוקת טכנאי חברת עלית -הצעת מחקר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.