היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמותה של האישה בקולנוע ההוליוודי

עבודה מס' 064538

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: קווים מאפיינים לדמותה של האישה המסורתית מול האישה החדשה בקולנוע ההוליוודי.

17,588 מילים ,64 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מטרתה של עבודה זו היא לעזור בבנייתה של מתודולוגיה היסטורית פמיניסטית למחקר של דמותה של האישה בתרבות הפופולרית , ובקולנוע הוליוודי בפרט.

בעבודה יש ניסיון לגשר בין שני תחומי ידע נפרדים של לימודי קולנוע והיסטוריה, תוך התמקדות בהיבטים הפמיניסטים של תחומים אלו. ולכן, אציג ואנתח את דימוי הנשים בקולנוע האמריקאי בתקופות שונות, ובמיוחד בשנות ה- 2000, תקופה אשר הביאה להכרה ביוצרים שהגיעו לבשלות אומנותית ואשר יצרו סרטים בעלי מכנה משותף ברמה האסתטית.
אבל בצד פיתוח מתודולוגיה, יש לעבודה גם מטרה נוספת והיא להבין כיצד הקולנוע, והתרבות הויזואלית, יכולים לסייע בחקירה טובה יותר של דמותה של האישה.
לעבודה זו גם מטרה נוספת, והיא לנסות לקחת חלק מחקירת יחסי המגדר ולאפשר אולי לראות כיצד הקולנוע בונה את דמותה של האישה ככל שמשתנה הזרם והרוח הפמיניסטית.

תוכן עניינים
מבוא מתודולוגיה ומטרות
1.דמות האישה
1.1 הגדרת האישה
1.2 השפעת התנועה הפמניסטית על מעמד הנשים בחברה
1.3 ייצוג הגוף של נשים בתרבות ובקולנוע.
1.4 סיכום

2. גישות בקולנוע
2.1 הגישה השמרנית
2.2 התנועה הפמיניסטית
2.3 הגישה המתקדמת יותר
2.4 סיכום

3. תיאוריות קולנוע פמיניסטיות
3.1 ביקורת הקולנוע הפמיניסטית - סוציולוגית
3.2 הביקורת הפסיכואנליטית סמיוטית
3.3 הביקורת על המתודה הפסיכואנליטית

4. ייצוג האישה מסורתי מול חדשני בקולנוע של שנות ה- 2000
4.1 האישה המסורתית
4.2 האישה החזקה וחסרת הרסן
4.3 סיכום

5. דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה.

קטע מהעבודה:

העבודה מחולקת לכמה חלקים: בחלקה הראשון של העבודה יוצג רקע תיאורטי המתאר את דמות האישה בתרבות וכן הגישות השונות להצגת האישה בקולנוע, אסגור חלק זה בסקירת התיאוריות הפמיניסטיות הקולנועיות. ואילו בחלקה השני של העבודה יוצג ניתוח של האישה המסורתית מול המודרנית בקולנוע העכשווי תוך ניתוח הסרטים נשים מושלמות והסרט מיליון דולר בייבי.
את ניתוח הסרטים יש לראות בשני הקשרים פמיניסטים נפרדים: נשים מושלמות היינו ניסיון לקחת את דמותה של האישה המושלמת המאופיינת לראשית הקולנוע להביא לימינו, בניתוח דמותה של גיבורת הסרט אראה כי מהותה של ג'ואנה מקודדת כסובייקט וגם כאובייקט. ואצביע על כך כי הגיבורה חוצה גבולות מגדרים משתנים, כמו כן אחשוף את העמדת הפנים של הייצוג המגדרי והדגים כיצד ניתן לאשר זהויות, להעלימן, ולהגדירן מחדש.
מיליון דולר בייבי מביא את דמותה של האישה החזקה והלוחמת, שאינה עוד דמות משנית. בניתוח דמותה של גיבורת הסרט אראה כי המשמעות של ההצגה של גיבורה חזקה ולוחמת בקולנוע המודרני הינה מורכבת, והאימז'ים רחוקים מלסמן הירכיה מינית פשוטה. בנוסף הציג הסבר מקיף יותר לתפקיד האישה הלוחמת, אשר פותחת דלת לקריאה חתרנית של גיבורות מסוגה של מגי פיצ'גרלד, ומציבה מחדש את הפרפורמנס אשר מדגישים את המלאכותיות של תפקידי המגדר.
ומכאן עולה השאלה המרכזית - האם ואיך השתנה דימוי האישה בקולנוע במעבר התקופות השונות ?
השערתי היא שעל אף השינויים הרבים והתמורות שהביאה הגישה המתקדמת יותר, נותרת דמותה של האישה כלואה לצורכי הגבר, גם אם נראה את דמותה מניעה את העלילה בסרט.

מקורות:

תורה נביאים כתובים (1982) - הוצ' קורן ירושלים ספר בראשית, פרק ב' פסוקים כ' - כז.
אבישר א. (1995) אמנות הסרט - האוניברסיטה הפתוחה עמ' 124-69.
אבן שושן א. (1995) מילון חדש - הוצ' קריית ספר עמ' 39, 91, 113.
אוסטין נ. (1995) האישה האסרטיבית - הוצ' אור עם עמ' 163-116.
אירוגארי ל. (2004) את, אני, אנחנו - הוצ' רסלינג עמ' 49-44, 27-7.
אלקרייב י. (2004) - ואת תעשי סרט עם דארסי פעם בשנה - עיתון תל אביב
אנג א. (1996) להזדהות עם המלודרמה: בדיון טלוויזיוני ופנטזיות של נשים - תקשורת כתרבות כרך ב' עמ' 374-362
אשר ג'יין מ. (1992) הפסיכולוגיה של גוף האישה - הוצ' אח עמ' 112-23.
בורדיאר ז. (2002) אמריקה - הוצ' בבל עמ' 19-1.
גילגן ק. (1993) בקול שונה - הוצ' ספריית פועלים עמ' 42-4.
גראטי כ. (1996) פמינזם וצריכת תקשורת - תקשורת כתרבות כרך ב' עמ' 393-377.
דה בובואר ס. (2001) המין השני - הוצ' בבל עמ' 201-93, 27-9.
דה פרדינן ס. (2005) קורס בבלשנות כללית - הוצ' רסלינג עמ' 21-1.
דירקטור ר. (1999) אומנות בקולנוע - חיפה המוזיאון לאומנות עמ' 18-9.
הוקס ב. (2002) פמינזם זה לכולם - הוצ' פרדס עמ' 110-103, 67-63.
וולף נ. (2004) מיתוס היופי - הוצ' הקיבוץ המאוחד עמ' 83-60, 26-18.
ייטס ו. (1965) כלובי נשמה - תל אביב גוונים עמ' 39-25.
כנעני ד. (1981) אינצקלופדיה למדעי החברה - הוצ' פועלים כרך 7 עמ' 259,262
לאקלאן ז. (2005) הסמינר ה- 20 - רסלינג עמ' 17-11.
לוי שטראוס ק. (1973) החשיבה הפראית - הוצ' מרחביה ספריית פועלים עמ' 92-22
מאסט ג'. קאווין ברוס פ. (2003) קיצור תולדות הקולנוע - האוניברסיטה הפתוחה כרכים א' וב'.
מאסלו א. (1951) עיונים בערכים אנושים - הוצ' דגה עמ' 56-19.
מונק י. (2004) קולנוע ומגדר - הוצ' אוניברסיטת תל-אביב עמ' 23-20.
מור י. (1994) ניתוח ביוגרפי ונרטיבי - אוניברסיטת בן גוריון עמ' 35-20
מקינון ק. (2005) פמינזם משפטי בתיאוריה ובפרקטיקה - הוצ' רסלינג עמ' 139-121.
סטרקן מ. (2000) תלמה ולואיז - הוצ' רסלינג עמ' 28-10.
פישר ה. (2004) המין הראשון - הוצ' אריה ניר עמ' 93-69.
פרויד ז. (1923) מיניות ואהבה - הוצ' עם עובד עמ' 42-38, 199-195.
פרנץ מ. (1991) מעבר לעוצמה - הוצ' זמורה ביתן עמ' 48-30.
קון א. (1995) צפייה חסרת גבולות - תקשורת כתרבות כרך ב' עמ' 242-235.
קריסטבה ז. (2005) כוחות האימה - הוצ' רסלינג עמ' 42-24.
רולן ב. (1989) מיתולוגיות - הוצ' בבל עמ' 32-11.
שראל ברוך (1990) אינקלופדיה כללית כרטא בכרך אחד - משרד הביטחון ההוצאה לאור עמ' 1154
Behar R. (1995) Women Writing Culture- Berkeley University press p. 111-112.
Besinger J. (1995) A Woman's View: How Hollywood Spoke to Women- Wesleyan University Press p. 168-258.
Berger J. (1977) Ways of Seeing - London Bbc/Penguin p. 21-44
Bernstein B. (1972) Genre and Gender- Blackwell Publishers p. 132-138
Brusdon C (1997). Film for Women- London British Film Institute p.22-29
Colver C. (1992) Gender in Modern Herror - Princeton University Press p. 111-258
Delton E (1972). Women and the Sacred in film - Illinois University Press p. 29-37
Down M. Ann (1992) Classical Hollywood Narrative - Duke University Press p. 289-296.
Faludi S (1991). Backlash - NY Anchor Books Doubleday p. 13-20
Foucault M. (1985) The History of Sexuality- NY Penguin p. 1-137
Gamman L. (1989) The Female Gaze Real comt press p. 54-170.
Gerbner G. (1989) Cases in Publie Policy Analysis - NY Longman p. 201-216
Gledhill C. (1994) Home is Where the Heart is- British film Institute p. 86-258
Hall S (1996). Critical Dialogues in Cultural Studies- Rutledge p. 504-514
Haskell M. (1987) From Reverence of Rape University of Chicago Press.
Holmlund C. (2002) Impossible Bodies- Rutledge p. 17-29
Humm M. (1997) Feminism and Film - Edinburgh University Press p. 13-26
Kaplan A. (1990) Feminism Film -Oxford University Press
Kelso T. (1999) Image, Gender, Difference - University of Texas press p. 220-234
Penly Constance E. (1988) Feminism Theory Rutledge p. 58-259.
Logier S.(1993) American Feminist Thought at Century's End - NY Blackwell p. 39-92
McKinnon K. Uneasy Pleasures -Cygnus Art p. 159-258
Mayers K. (1995) Mediated Women - Hampton press p. 109-260
Mellencamp P. Avant Garde Film, Video Feminism - Indiana University Press p. 7-16
Mulvey L. (1989) Visual Other Pleasures- Bloomington: Indiana University Press.
Rosen M. (1973) Popcorn Venus Avnon
Rosenston Robert (1995) Revisioning History Princeton University Press p. 31-61.
Tasker Y. Working Girls: Gender Sexuality in Popular Cinema- Rutledge p. 186-198
Turner G (1992). Film: Fender, Genre, and Excess - British Press p. 152-275
Stacey J (1994) Star Gazing- Rutledge p. 151-258
Young L. Fear of the Dark- Rutledge p. 51-177

תגים:

ייצוג · נשים · פמיניזם · קולנוע

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמותה של האישה בקולנוע ההוליוודי", סמינריון אודות "דמותה של האישה בקולנוע ההוליוודי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.