היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרסום בתקופת מיתון

עבודה מס' 064230

מחיר: 433.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המצב הכלכלי וענף הפרסום בין השנים 1998-2004 ומחקר אמפירי לגבי דרכי פעולה בעת מיתון.

9,177 מילים ,27 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

במסגרת עבודתי בחרתי לעסוק בנושא "פרסום במיתון".
החלק הראשון של עבודתי הוא תיאורטי ובחלק זה הפרק הראשון של העבודה יעסוק בסקירת המצב הכלכלי בין השנים 1998-2004 ואנסה לצייר תמונה מסוימת של תחילתו וסופו של המיתון. בפרק הבא אערוך סקירה על ענף הפרסום בארץ בשנים 1998-2004 ואציג את הקשר בין המצב הכלכלי לשינוי בהוצאה הפרסומית. כמו כן, אציג את המצב בחברה שאני מנהל "פאי ר.ש. יזמות ונדל"ן בע"מ", ואפרט על האסטרטגיות שבהן נקטתי אני, בזמן המיתון. בהמשך, אציג דוגמאות של אסטרטגיות של ניהול תקציב הפרסום בחברות בארץ ובחו"ל בעת מיתון וכמו כן, אציג גם המלצות של מומחים בדבר הדרך המומלצת והיעילה שיש לפעול על פיה בזמן מיתון. בשלב זה אערוך סיכום ביניים של החלק הראשון שיכלול גם את השערות המחקר.
החלק השני יכלול את המחקר האמפירי ואת מרכיביו השונים. בחלק זה אנסה לאשש או לדחות את השערות המחקר תוך הצגת מגבלות המחקר והתחשבות בהם בניתוח הממצאים והסקת המסקנות. האוכלוסייה הנבחרת שתייצג את התנהגות החברה בנוגע לתקציב הפרסום במצבי הטבע השונים של המשק הישראלי היא, ציבור המנהלים בישראל וזאת מתוך ההנחה שלמנהלים אילו יש את המידע ואת היכולת להיות שותפים בארגון אלי הם שייכים.
שיטת המחקר שנבחרה לצורך השלמת המחקר האמפירי היא שיטת הסקר שתבוצע באמצעות שאלון אשר חובר על ידי ויועבר לנבדקים מציבור המועסקים בדרגות ניהול בחברות שונות ובענפים שונים. הנבדקים יענו על השאלון באופן עצמאי ומייד לאחר מכן, אאסוף את השאלונים.
בחלק השלישי אציג את החיבור של המסקנות משני החלקים ואבדוק האם התוצאות שנתקבלו בחלק התיאורטי דומים לתוצאות של המבחן האמפירי ובהמשך אציג סיכום כולל לעבודה.

תוכן העניינים:
חלק א'.
1. מבוא
2. הצגת המצב הכלכלי בארץ בין השנים 1998-2004.
3. הצגת מצב ענף הפרסום בארץ בין השנים 1998-2004.
4. דוגמאות להתנהגויות של חברות בארץ ובעולם מבחינת תקצוב הפרסום בשעת מיתון.
5. סקירת המלצות להתנהגויות שונות של חברות מבחינת תקצוב הפרסום בשעת מיתון.
6. סיכום החומר התיאורטי והצגת ההשערות.
חלק ב'.
7. המחקר האמפירי: חלוקת שאלונים לאנשים בדרגות ניהול בחברות ובבתי עסק.
· משתני המחקר.
· שיטת המחקר.
· אוכלוסיית המדגם.
· גודל המדגם.
· שיטת הדגימה.
· אוכלוסיית המחקר.
· כלי המחקר ותיאורו.
· מחקר חלוץ.
· הצגת השיטה לבדיקת ההשערות.
· הממצאים.
חלק ג'
8. מסקנות.
9. נספח - השאלון.
11. ביבליוגרפיה.

קטע מהעבודה:

כהמשך לגלגל האטה שמתגלגל, מסתבר שישנם בעלי עסקים שבעקבות האטה וכחלק מרצון להתייעל פוגעים גם בתקציב הפרסום וזאת כדי לשרוד בתקופה הקשה. מצד שני, ישנם בעלי עסקים שמאמינים כי בעזרת הפרסום יוכלו להרחיב את רווחיהם וזאת בגלל שיגיעו ליותר בתי אב בישראל וכך, פדיון העסק יגדל.

מקורות:

31-40.
41-50.
51-60.
65+.
מה מינך?
זכר.
נקבה.
מה השכלתך?
יסודית.
תיכונית.
על תיכונית או לימודי תעודה.
תואר ראשון.
תואר שני ומעלה.
מה התחום העיקרי של לימודיך?
מדעי הרוח והחברה.
מדעי החיים.
משפטים.
מנהל עסקים.
מדע המדינה.
מה היא הדרגה שלך בחברה או בעסק ששם אתה עובד?
מנהל סניף.
בעלים.
מנהל מחלקה ( לדוגמא: שיווק, כספים, יצור).
מנכ"ל או סמנכ"ל.
כמה עובדים מועסקים במקום עבודתך?
1-20.
21-40.
41-60.
61-80.
מעל 80 עובדים.
באיזו מידה הפרסום הוא כלי העוזר להביא לקוחות ומשפיע על המכירות?
לא עוזר.
במידה מועטה.
במידה בינונית.
במידה רבה.
במידה רבה מאוד.
באיזו מידה אתה מעריך שהעסק שבו אתה עובד איתן מבחינה כלכלית ?
במידה רבה מאוד
במידה מועטה
במידה רבה
במידה בינונית.
העסק בסכנת פשיטת רגל.
באיזה תחום עוסקת החברה שבה אתה עובד?
חשמל.
מזון ושתייה.
טקסטיל והנעלה.
פיננסים
מחשבים ואינטרנט.
תקשורת.
אחר.
באיזו מידה צריך להיות מושפע תקציב הפרסום מהמצב הכלכלי במשק?
במידה בינונית.
במידה רבה.
במידה מועטה.
תקציב הפרסום לא צריך להיות מושפע מהמצב הכלכלי.
במידה רבה מאוד.
באיזו מידה צריך להיות מושפע תקציב הפרסום מהמצב הכלכלי בענף שאליו העסק הוא שייך?
לא צריך להיות קשור.
במידה רבה.
במידה מועטה.
במידה בינונית.
במידה רבה מאוד.
באיזו מידה האמרה "הצמיחה הכלכלית נעצרה, המשק נכנס לתקופת מיתון, הישגי העסק נחלשו, צריך לקצץ בתקציב הפרסום", נכונה בעיניך?
במידה רבה מאוד.
במידה מועטה.
במידה רבה.
במידה בינונית.
האמרה לא נכונה.
באיזו מידה אתה סבור שצריך להגדיל את תקציב הפרסום כאשר המשק נמצא במיתון?
לא צריך להגדיל.
במידה בינונית.
במידה רבה.
במידה מועטה.
במידה רבה מאוד.
האם לדעתך כאשר המצב הכלכלי במדינה משתנה (כלומר, כניסה למיתון או יציאה ממנו ), יש לשנות את האופי של אמצעי הפרסום?
כן.
לא.
האם במצב של מיתון צריך לבחור את אמצעי הפרסום היעיל ביותר וגם היקר או את אמצעי הפרסום הזול יותר אבל שנחשב פחות יעיל?
אין קשר בין המצב הכלכלי במדינה לבחירת אמצעי הפרסום.
נבחר את האמצעי היקר ביותר והיעיל.
נבחר את הכלי האמצעי הזול והפחות יעיל.
נבחר באפשרות שמייצגת פשרה בין המחיר ליעילות.
באיזו מידה יש קשר בין המצב הכלכלי הכללי במדינה להגדלת תקציב הפרסום?
אין קשר.
במידה רבה מאוד.
במידה רבה.
במידה מועטה.
במידה בינונית.
האם כשהעסק נכנס לתקופה פחות טובה צריך להגדיל את תקציב הפרסום ?
כן.
לא.

תודה מקרב לב,
ביבליוגרפיה
אילון ירון, עצות וטיפים לעסק הקטן בזמן מיתון, www.allmarketing.co.il, 01/10/2002.
אליס, שמואל, אשכנזי מיכאל, בייט-מרום רות, צמח מינה, שיטות מחקר במדעי החברה - עקרונות המחקר וסגנונותיו, האוניברסיטה הפתוחה, תל אביב, 1986, יחידה 5.
ביין ענת, "ההוצאה לפרסום בשנת 2004 גדלה בכ-5.1%", גלובס, ינואר 2005.
בנק ישראל, תיארוך מיתון באמצעות המדד המשולב החדש של בנק ישראל, מרץ 2004, www.bankisreal.gov.il.
בסון אורן, תקשורת שיווקית- אמצעי הקלה על מאמצי השיווק בעידן מיתון ותחרות, www.allmarketing.co.il, 01/08/2002.
ברבש חני, "ירידה של 5.1% בהוצאה לפרסום באוגוסט - ספטמבר", הארץ, אוקטובר 2001.
גאוני יעל, "איגוד המפרסמים: ההוצאה לפרסום גדלה ב-99 ב-10.2%", הארץ, מאי 2000.
דו"ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, www.cbs.gov.il - שנת 1998 .
דוחות כספיים לשנים 1998-2004 לחברת אוסם www.osem.co.il.
דוחות כספיים לשנים 1998-2004 לחברת בזק בינלאומי, www.bezek.co.il.
דוחות כספיים לשנים1998-2004 לחברת פלאפון, www.pelephone.co.il.
דוחות כספיים לשנים 1998-2004 לחברת קסטרו www.castro.co.il.
הורניק יעקב, סקרים ומשאלי דעת קהל- דיון ומקראה, האוניברסיטה הפתוחה, תל אביב, 1988, עמודים 31-36.
הירש סמדר, "איגוד המפרסמים: ירידה של 4.6% בהוצאה לפרסום ב-2001 לעומת 2002", גלובס, מאי 2002.
המיתון הגיע לפרסום, אותות 225,: 6-7, 1999. (אין שם מחבר).
יצחק יואב, "למרות המשבר: עלייה חדה בפרסום הממוקד באתרי האינטרנט ובדיוור הישיר", www.nfc.co.il, מאי 2005.
כגן ליאור, עכשיו מיתון רשמי: נפילה של 2.8% בתוצר ברבעון השלישי לאחר ירידה של 1% ברבעון השני, דה מרקר, נובמבר 2001.
כהן,ליאור,דילמת הפרסום בתקופת מיתון, www.allmarketing.co.il, 31/03/2003.
כותן אוסנת, מאמר ההוצאה לפרסום לשנת 2000 הסתכמה ב-1.2 מיליון דולר, מעריב, יוני 2001.
לב יובל, "מיתון", תקשורת, גיליון 43, מרץ 1998, עמודים 34-42.
לירז מאיר, איך להכין תוכנית שיווק, הכנת תוכנית שיווק לעסק, סדרת ניהול עסק, 13/10/2002.
ללא שם מחבר, " ריבוע כחול החליטה על פיצול תקציב הפרסום",27/11/2001 .
מערכת וואלה (ללא שם מחבר), "מה שהחל כפרוסה דקה", www.walla.co.il, פברואר 2005.
סיגן לילך, "אין שמרים בעוגת השמרים", דה-מרקר, יוני 2005.
סקר פעילות ענפית של איגוד לשכות המסחר, עיתון עסקים וכלכלה, גיליון 129, 1988, עמודים 7-10.
פרבר הדר, "נסיגה ברורה בענף הפרסום המסורתי: בשל המיתון ההוצאות לפרסום ב-2003 ירדו ב-6%; עלייה ב-50% בפרסום באינטרנט", www.nfc.co.il, ינואר 2004.
פרידמן גינגי, "מרצדס (ארה"ב) טועה, הפרסומאי ישלם, http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3134248,00.html, 04/09/2005.
דו"ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה - שנה 98.
כגן, ליאור, עכשיו מיתון רשמי: נפילה של 2.8% בתוצר ברבעון השלישי לאחר ירידה של 1% ברבעון השני, THE MARKER, נובמבר 2001.
סקר פעילות ענפית של איגוד לשכות המסחר,עיתון עסקים וכלכלה, גיליון 129, 1988 עמודים 7-10.
בנק ישראל, תיארוך מיתון באמצעות המדד המשולב החדש של בנק ישראל, מרץ 2004, WWW.BANKISREAL.GOV.IL .
לב, יובל. "מתון" תקשורת, גיליון 43, מרץ 1998, עמוד 34-42.
כותן, אסנת. מאמר ההוצאה לפרסום לשנת 2000 הסתכמה ב-1.2 מיליארד דולר. מעריב יוני 2001.
יצחק, יואב . "למרות המשבר: עלייה חדה בפרסום הממוקד באתרי האינטרנט ובדיוור הישיר", WWW.NFC.CO.IL.מאי2005.
פרבר,הדר, "נסיגה ברורה בענף הפרסום המסורתי: בשל המיתון ההוצאות לפרסום ב-2003 ירדו ב-6%; עלייה ב-50% בפרסום באינטרנט", WWW.NFC.CO.IL , ינואר 2004.
ביין, ענת, "ההוצאה לפרסום בשנת 2004 גדלה בכ-5.1%", גלובס, ינואר 2005.
הירש, סמדר, "איגוד המפרסמים: ירידה של 4.6% בהוצאה לפרסום ב2001 לעומת 2002", גלובס, מאי 2002.
סיגן, לילך, "אין שמרים בעוגת השמרים", דה מרקר, יוני 2005
המיתון הגיע לפרסום, אותות, 225: 6-7 ,1999 (אין שם מחבר).
גאוני, יעל, "איגוד המפרסמים: ההוצאה לפרסום גדלה ב-99 ב-10.2%.", הארץ, מאי 2000.
ברבש, חני, "ירידה של 5.1% בהוצאה על פרסום באוגוסט ספטמבר", הארץ, אוקטובר 2001.
מערכת וואלה (ללא שם מחבר), מה שהחל כפרוסה דקה, WWW.WALLA.CO.IL, פברואר 2005.
WWW.OSEM.CO.IL- דוחות כספיים לשנים 1998-2004.
WWW.BEZEK.CO.IL- דוחות כספיים לשנים 1998-2004.
WWW.CASTRO.CO.IL- דוחות כספיים לשנת 1998-2004.
WWW.PELEPHONE.CO.IL דוחות כספיים 1998-2004.
ריבוע כחול החליטה על פיצול תקציב הפרסום, http://www.coop.co.il/news.asp?NewsId=60 y=2001 27/11/2001.
פרידמן, גינגי, מרצדס (ארה"ב) טועה, הפרסומאי ישלם, http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3134248,00.html , 29/08/2005.
כהן ליאור, דילמת הפרסום בתקופת מיתוןhttp://www.allmarketing.co.il/Index.asp?ArticleID=143 CategoryID=58 Page=1 , 31/03/2003.
לירז מאיר, איך להכין תוכנית שיווק, הכנת תוכנית שיווק לעסק, סדרת ניהול עסק, 13/10/2002.
בסון אורן, תקשורת שיווקית-אמצעי הקלה על מאמצי השיווק בעידן מיתון ותחרות, http://www.allmarketing.co.il/Index.asp?ArticleID=262 CategoryID=65 Page=3 , 01/08/2002.
אילון ירון, עצות וטיפים לעסק הקטן בזמן מיתון, http://www.allmarketing.co.il/Index.asp?ArticleID=264 CategoryID=65 Page=3 , 01/10/2002.
אליס שמואל, אשכנזי מיכאל, בייט-מרום רות, צמח מינה, שיטות מחקר במדעי החברה- עקרונות המחקר וסגנונותיו, האוניברסיטה הפתוחה, תל אביב, 1986, יחידה 5.
הורניק יעקב, סקרים ומשאלי דעת קהל-דיון ומקראה, האוניברסיטה הפתוחה, תל אביב, 1988, עמודים 31-36.
45

תגים:

כלכלי · מיתון · מצב · סקר · פירסום

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרסום בתקופת מיתון", סמינריון אודות "פרסום בתקופת מיתון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.