היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין שביעות רצון ומחויבות בעבודה לבין כוונות עזיבה בחברת תקשורת בתחום ההיי-טק (הצעת מחקר)

עבודה מס' 064125

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר בכדי למנוע עזיבת עובדים

5,061 מילים ,24 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת בחברת תקשורת בתחום ההי-טק, שהוקמה בשנות ה- 50 וממוקמת במרכז הארץ. בשנות ה -70 נכנסה לשוק המיתוג ושמרה על מקומה כספק הטוב ביותר.
בשנת ה- 90 חלו שינויים בחברה, וממפעל שמייצר המפעל נהפך לחברה העוסקת בפיתוח START- UP. בארגון הוטמעו מערכות מחשוב חדשניות, דבר שהשפיע בפועל על צמצום כוח האדם בחברה ופיטורי עובדים וותיקים. שינוי ארגוני זה, פגע באופן ישיר במשאב האנושי של הארגון היות והיו עובדים שגילו התנגדות חריפה אל מול השינוי הארגוני ועובדה זו השפיעה גם על אופן תפקודם בעבודה.
בשנים 2000-2001 השוק העולמי בתחום הטלקומוניקציה עבר משבר וחל שינוי משמעותי בחברה. ההצלחה בתחרות, כשהחדשנות מהווה את היתרון היחסי, מותנת ביכולת הארגון להפיק מהעובד את הפוטנציאל הטמון בו. הארגון נדרש היום לפתח רעיונות יותר עם פחות עובדים. עליהם לתכנן פרוייקטים עם פחות משאבים ולעמוד בדרישות החברה.
על מנת שהחברה תמשיך להתקיים במצב הנוכחי בתחום העיסוק שבה היא פועלת, תמסורת אופטית, רשתות וטכנולוגיה דיגיטלית, עליה לממש את כל הפוטנציאל הטמון בפעילותה וזה יאפשר את המשך הישרדותה כחברה פעילה.

כאשר עובד עוזב את הארגון זה פוגע ביעילות הארגון היות והארגון חייב להשקיע מאמצים ומשאבים רבים על מנת לגייס כוח אדם חילופי ואת עיקר המאמצים הוא צריך להשקיע בהכשרתו של העובד החדש. תופעה זו מעוררת עניין רב בקרב החוקרים במדעי ההתנהגות והחברה אשר בוחנים את השפעת עזיבת העובדים על תפקודו השוטף של הארגון.
הבעיה מצריכה השקעת משאבים וכסף באיתור ומיון עובדים, גיוס והכשרת עובדים חדשים, תהליך הגיוס והכשרת עובד גורם לירידה בתפוקה מאחר והזמן הדרוש לעובד חדש לרכוש את הידע ואיכות השירות / מוצר, מעזיבת עובד ועד שממלאים את מקומו, לפעמים העומס נופל על עובדים אחרים שגם להם זה מהווה בעיה בתפוקה.
העובדים שעזבו הוכשרו בזמנו בתחומים מסוים על מנת לעמוד בפרוייקטים מיוחדים, ועקב עזיבתם את החברה נגרם נזק רב ובלתי הפיך לחברה בשל אי עמידה בלוח הזמנים מול הלקוחות.

תוכן העניינים:
פרק 1 - מבוא
1.1 נושא העבודה בעברית
1.2 נושא העבודה באנגלית
1.3 הצגת הארגון
1.3.1 הבעיה העסקית
1.3.2 שאלות המחקר
1.3.3 מטרותיו היישומיות והתיאורטיות של המחקר
1.4 סקירת ספרות
1.5 רציונאל המחקר
1.6 השערות המחקר
1.6.1 מודל המחקר
1.7 המסגרת התיאורטית
1.7.1 הגדרת משתני המחקר
פרק 2 - המתודולוגיה של המחקר
2.1 אוכלוסיית המחקר
2.2 המדגם ושיטת הדגימה
2.2.1 המדגם
2.2.2 שיטת הדגימה
2.2.3 נגישות לשדה המחקר
2.3 מערך המחקר
2.4 כלי המחקר
2.5 שיטת ניתוח ועיבוד הנתונים
2.6 הליך המחקר
2.7 מגבלות המחקר
2.8 לוח זמנים
ביבליוגרפיה
נספח - השאלון

קטע מהעבודה:

שביעות רצון מוגדרת על פי Daft (1995): כמצב בו העובד מסופק מגורמים ותנאים שונים הסובבים אותו במהלך עבודתו כגון: עמיתים לעבודה, יחסי עובד מעביד, תגמולים וכד'.
בספרות קיימת הסכמה, שעובד יכול להיות שבע רצון מחלקים מסוימים של עבודתו, אך לא שבע רצון מאחרים.

תגים:

START-UP · מימוש · פוטנציאל · הייטק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין שביעות רצון ומחויבות בעבודה לבין כוונות עזיבה בחברת תקשורת בתחום ההיי-טק (הצעת מחקר)", סמינריון אודות "הקשר בין שביעות רצון ומחויבות בעבודה לבין כוונות עזיבה בחברת תקשורת בתחום ההיי-טק (הצעת מחקר)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.