היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין סיגנון ניהול לבין שביעות רצון בעבודה והיעדרות בקרב עובדי חברת "מגדל" לביטוח

עבודה מס' 064122

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הפרמטרים אשר השפיעו על תחושות שליליות בקרב העובדים וגרמו להיעדרויות רבות וממושכות.

8,219 מילים ,54 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

המחקר התבצע בחברת הביטוח "מגדל". לאחרונה נמסר על עזיבה של 5% מלקוחות החברה לטובת חברה אחרת (פוליסות לא חודשו), בעיקר בתחום מחלקות הרכב. כמו כן, חלה עלייה ברמת האיחורים וההיעדרויות של העובדים.
מטרת המחקר היא לבחון את הקשרים בין סגנונות ניהול (משימתי וחברתי) לשביעות רצון בעבודה ולבחון את הקשר שבין שביעות רצון להיעדרות.
המטרה היישומית היא להמליץ בפני הנהלת החברה על ביצוע שיפורים בתפקוד המנהלים בארגון.
המחקר התבצע בקרב של 35 עובדים בחברת הביטוח "מגדל". לפני העברת שאלוני המחקר הודגש בפני העובדים כי השאלונים הינם דיסקרטיים לחלוטין ושלא יעשה בהם שום שימוש למעט המחקר הנוכחי.
כלי המחקר שנבחר לצורך מחקר זה היה שאלון שכלל בתוכו שאלות סגורות. בשאלון נשאלו
הנחקרים שאלות שבהן הם מתבקשים להעריך את תחושותיהם (בהתאם לשביעות הרצון) לגבי
כוונתם לעזוב את מקום העבודה.

תוכן העניינים
תקציר מנהלים
1.1 תאור הנושא
1.2 הבעיה העסקית
1.3 מטרות המחקר
1.3.1 מטרה אקדמית
1.3.2 מטרה יישומית
1.4 חשיבות המחקר
1.5 רציונל המחקר
1.6 הגדרת משתנים
פרק 2 : סקירת ספרות
2.1 סגנונות ניהול
2.1.1 סגנון משימתי
2.1.2 סגנון חברתי
2.2 המנהל כמנהיג
2.3 שביעות רצון בעבודה
2.4 שביעות רצון
2.5 תיאורית עיצוב והעשרת העיסוק של Herzberg
2.6 היעדרות מהעבודה
2.7 מודל המחקר
2.8 השערות המחקר
פרק 3: מתודולוגיה
3.1 שיטות המחקר - מבט השוואתי - מבוא
3.2 משתני המחקר - הגדרות ובנייתם
3.2.1 קשר בין המשתנים
3.3 אוכלוסיית המחקר
3.4 כלי המחקר
3.5 שיטת ניתוח הנתונים
3.6 ההליך
פרק 4: ממצאים עיקריים
פרק 5: דיון וניתוח
פרק 6: סיכום, מסקנות והמלצות
6.1 מסקנות
6.2  המלצות
6.3  מגבלות המחקר
ביבליוגרפיה
נספח - שאלון

קטע מהעבודה:

קיים קשר בין האסטרטגיה בה נוקט המנהל לבין המבנה הארגוני והתהליכים המתרחשים בו (שריר 1991, דוכובני 1993). סלומון קינג ויואן 1993, בתוך בן אסא 1996, טבעו את המושג: STRUCTURE GOCERMACE INTERACTION המביע תלות גומלין בין מבנה הארגון והאקלים החברתי השורר בו) לדרכי ניהול שונות.
אורטל (1995), מאבחנת 6 סוגי מנהיגות: המנהיג האוטוריטטיבי, המשכנע, הדמוקרטי האינטלקטואלי, הבירוקרטי והיצוגי.
עמיאל (1994) מתאר 5 טיפוסים: האבהי, הריבון, המנחה, המנהלן, היעיל. פרידמן (1997), מתאר סגנון סמכותי, היוועצותי, דיון קבוצתי והאצלת סמכויות. הוא מצמצם את הסגנונות ל - 3: יוזם, מגיב, מנהלן.

תגים:

שביעות · רצון · בעבודה · היעדרות · סגנונות · ניהול

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין סיגנון ניהול לבין שביעות רצון בעבודה והיעדרות בקרב עובדי חברת "מגדל" לביטוח", סמינריון אודות "הקשר בין סיגנון ניהול לבין שביעות רצון בעבודה והיעדרות בקרב עובדי חברת "מגדל" לביטוח" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.