היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין לחץ, שביעות רצון בעבודה, לבין ביצוע בקרב עובדי בנק הפועלים - הצעת מחקר

עבודה מס' 064103

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצעה למחקר הבודק את הקשר בין ביצוע כושל של לבין רמת הלחץ ושביעות הרצון של עובדים בבנק הפועלים

3,785 מילים ,30 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בשנת 1995, קביל הבנק החלטה לעבור לבנק ממוקד לקוח. השירות ניתן ללקוחות מול פקיד אחד. חלו בבנק מספר שינויים. ממתן שירות מגיב הפך לבנק נותן ישרות יזמי.
התוכנית האסטרטגית החדשה של הבנק הייתה בניית מערכת שתתאים לתפישת העולם החדשה אותה אימץ הבנק: בנק ממוקד לקוח.
בנק-הפועלים עבר תהליך של הפרטה וכיום נמצא בידי בעלים פרטיים. בהנהלת הבנק קיים לחץ רב לגבי שינויים של צמיחה. בקרב העובדים קיימת תחרות גדולה וכולם רוצים להראות שהם טובים יותר בעמידה ביעדי הביצוע האישיים והמחלקתיים.
לאחרונה פוטרו בבנק 800 עובדים. אחד השיקולים לפטר עובד הייתה, מה מידת עמידתו ביעדיו האישיים.
לאחרונה, הוכנסה בבנק מערכת של יעדים המאפשרת למדוד את הביצועים של כל עובד ברמה אישית, מחלקתית וסניפית.
הצגת הבעיה בארגון: עומס העבודה המוטל על העובדים גורם לביצוע כושל של העובדים במהלך עבודתם. כך לדוגמא, במהלך שנת 2002, מבין כלל הפרוייקטים שיועדו לביצוע, יושמו רק כ- 75% מהפרוייקטים. עובדה זו פגעה קשות בתיפקודו השוטף של הבנק מבחינת כלל הסניפים. כתוצאה מכך נפגעה גם רמת השירות ללקוח - דבר שהביא לעזיבתם של כ- 10% מכלל לקוחותיו של הבנק.
שאלות המחקר:
1. האם קיים קשר בין לחץ לבין שביעות רצון העובד במהלך עבודתו?
2. האם קיים קשר בין משתנים דמוגרפיים כגון: גיל, מין, וותק וכדומה לבין תחושות לחץ ושביעות רצון?
3. האם קיים קשר בין לחץ לבין מידת כושר הביצוע של העובד במהלך עבודתו?

מטרה אקדמית של המחקר:
לאור ממצאיו של המחקר ניתן יהיה לערוך השוואה בין הפרק התיאורטי של המחקר קרי - סקירת ספרות לבין הממצאים. דהיינו, האם הממצאים אכן תואמים את ממצאי המחקרים שהובאו במחקרים קודמים וזאת לשם השוואה בין המחקר הנוכחי לבין מחקרים קודמים שבחנו את השפעותיהן של תופעות לחץ בעבודה לבין רמת שביעות רצונו של העובד במהלך עבודתו.
כמו כן, לבחון את מידת ההשפעה של הלחץ בעבודה על איכות הביצוע של העובד במהלך עבודתו.
מטרה יישומית של המחקר:
מחקר זה, עשוי לסייע באמצעות תוצאותיו, מסקנותיו והמלצותיו, לשיפור תנאי העסקתם של עובדי הבנק וכן למנוע בעתיד תופעות שליליות במסגרת עבודתם של העובדים כגון: תחושות של לחץ אשר פוגעות ברמת שביעות הרצון שלהם בעבודה ועל ידי כך יהיה ניתן לשפר את ביצועי העובדים, כמו גם את תפוקותיו של הארגון. כמו כן, ניתן יהיה ללמוד על תחושותיהם של העובדים כלפי הארגון ומידת המחוייבות שלהם כלפי עיסוקם וכלפי סביבת הארגון שבה הם מצויים.

תוכן עיניינים:
פרק 1 - מבוא
1.1 נושא העבודה בעברית
1.2 נושא העבודה באנגלית
1.3 רקע
1.4 סקירת ספרות
1.5 רציונאל המחקר
1.6 המסגרת התיאורטית
פרק 2 - המתודולוגיה של המחקר
2.1 אוכלוסיית המחקר
2.2 המדגם ושיטת הדגימה
2.3 מערך המחקר
2.4 כלי המחקר
2.5 שיטת ניתוח ועיבוד הנתונים
2.6 מגבלות המחקר
2.7 לוח זמנים
ביבליוגרפיה
שאלון

קטע מהעבודה:

מספר חוקרים התייחסו לתופעות הלחץ אצל העובד בהיבטים שונים. כך לדוגמא החוקר Cherniss (1995), הגדיר לחץ כתהליך שבו אדם בעל מחוייבות מתנתק נפשית מהעבודה בתגובה לעומסים שבתפקידו. לדעתו, ככל שהעובד חש לחוץ בעבודתו, כך תפוקתו הולכת ופוחתת. כמו כן, לתופעת הלחץ בעבודה עשוייה להתפתח התנהגות נסיגתית אשר עשוייה לבוא לידי ביטוי בפיתוח עמדות שליליות כנגד מקום העבודה וכנגד סביבת העבודה שבה העובד מצוי.

תגים:

שביעות · רצון · לחץ · בנק · הפועלים · ביצוע · כושל · עובדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין לחץ, שביעות רצון בעבודה, לבין ביצוע בקרב עובדי בנק הפועלים - הצעת מחקר", סמינריון אודות "הקשר בין לחץ, שביעות רצון בעבודה, לבין ביצוע בקרב עובדי בנק הפועלים - הצעת מחקר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.