עבודה מס' 063932
מחיר: 288.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: שילוב האומנות בתוכנית הלימודים בהיסטוריה: "הדמוקרטיה הרומאית הקלאסית".
5,587 מילים ,4 מקורות ,2000
כמורה להיסטוריה ואזרחית לא היתה לי נגיעה למקצוע האומנות ובודאי לא היה לי כל ניסיון בשילובה בתוכנית הלימודים. את האמנות בביה"ס ראיתי כדרך להעסקת התלמידים ביצירה, כדי לסייע בידם לפרוק מתחים, ליצור תכנים קישוטיים לכתות הלימוד ולמסדרונות בית הספר.
הניסיון שבו התנסיתי אני ותלמידי הביא אותי להבנה כי אכן יש באומנות כוח, דרך ואמצעי לעשות את הלמידה לשונה, לאחרת למשמעותית עבור הלומד, שהרי כן יש ביכולתה לאפשר לו תחושת שותפות בתהליך הלמידה.
איני כמובן יכולה להתעלם מהחששות שליווני טרם התחלתי בתכנון התוכנית, בעיקר חששתי שהמטרה לא תושג ואז התוצאה תהיה עגומה.
בעבודתי זו שלושה חלקים:
החלק הראשון השונות המדגימות ומכוונות לשילוב האומנות בתהליך הלמידה ובתוכנית הלימודים.
החלק השני כולל את תכנון התוכנית ונושא התוכנית.
החלק השלישי עוסק בניתוח התוכנית, בציון ובערכה של התוכנית.
שילוב האומנות - המשחק בתוכן לימודי היה בעינו חידה בעבר, והביא אותי למקום אחר, להסתגלות שונה ואחרת על תוכן לימודי ועל הדרך להקניתו.
אציין 2 משפטים מדברי המנחה שצפתה בתהליך ".. את רואה הם הצליחו להזדהות עם אזרחי רומא. עתה התכנית עבורם הם בעלי משמעות, נגישים, ואין לי ספק שהם יוכלו להיות יותר ביקורתיים והחשוב מכל נתת להם ביטחון שאפשר והם יכולים להתמודד עם כל חומר לימודי, ובעיקר אלה שפחות היו פעילים בשעורים הפרונטליים..."
התיאוריות שעמדו מול עיניי ועליהם התבססתי בעבודתי היו בעיקר של גייל (1990), גרדנר (1996) ואייזנר (1998), שעסקו בעיקר בשאלה של תרומת האומנות לתוכנית הלימודים.
כפי ששאל גייל: "האומניות - האם הן נחוצות".
"האם ההתנסות באומנות משפרת את ההישגים הלימודיים? אייזנר 1998.
על בסיס תיאוריות אלה ביקשתי לבחון האם יש בהן באומניות תרומה לשיפור ההישגים הלימודיים, לפיתוח גישות אומנותיות אצל התלמיד? האם שילוש של אומנות תביא את התלמיד להפנמה, להמשגה, לפיתוח חשיבה יצירתית.
תוכן העניינים
מבוא
התיאוריות האם האומנויות נחוצות?
התכנון - הדמוקרטיה ברומא משחק תפקידים.
הערכה ודיון.
סיכום.
רפלקציה.
ביבליוגפיה.
הערת מערכת: חלק ממקורות העבודה הם הרצאות וחומר הלימוד בקורס.
אליוט וו. אייזנר (1998) האם התנסות באמנויות משפרת את ההישגים הלימודיים? תרגום רוני גולדרייך עבור קידום רשת מכללות בע"מ
גרדנר. ה. (1996) האינטלגנציות המרובות התיאוריה הלכה למעשה מכאן בברנקו וייס לטיפוח החשיבה האגף לתוכניות לימודים במשרד החינוך התרבות והספורט ירושלים.
לואיס א. גייל (1990) האומנויות האם הן נחוצות?
פאולו פרירה (1972) פדגוגיה של מדוכאים הוצאת מפרש ת"א פרקים 2-3 עמ' 59-113.
תכניות · לימודים · קוריקולום · אמנות · אומנות
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שילוב אמנות בתכנית הלימודים", סמינריון אודות "שילוב אמנות בתכנית הלימודים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.