ארגונים פועלים כיום בסביבה תחרותית ודינמית. ארגון יכול לשרוד בטווח הארוך אם - ורק אם - תהיה הלימה בין מבנהו ואופן תפקודו ובין תנאי הסביבה שבה הוא פועל. לפיכך, אחת הבעיות הקשות עמה מתמודדים ארגונים היא התמודדות עם שינוי.
צורך בשינוי נוצר כאשר רמת התפקוד של הארגון אינה תואמת את ציפיות המשתתפים, את אלו של הממונים עליהם או של גורמים חיצוניים בעלי דעה והשפעה בארגון. תנאי הכרחי לכל שינוי ארגוני הוא אפוא קיומו של פער מזוהה בין ביצועים רצויים לביצועים מצויים (סמואל, 1996).
ארגונים במציאות העכשווית עוברים שינויים מסוגים שונים. החל משינויים מבניים וכלה בשינויים טכנולוגים, גיאוגרפים וכדומה.
שינוי הנוצר עקב גורם טכנולוגי מצביע על חידושים ופיתוחים בחברה המודרנית אשר נעשים רלוונטיים לארגון. על פי 1983) Tichy), השינוי הטכנולוגי כולל משאבים אנושיים, כלכליים וטכניים שעל מחוללי השינוי לרכוש על מנת לאפשר לארגון להפיק את התוצרים הנדרשים ממנו.
שינוי טכנולוגי לרוב כולל בתוכו אחד מהשינויים המרכזיים:
1. שינוי בתהליך הפקת מוצרים או שירותים
2. שינוי במיכון, מעבר לאוטומציה, הכנסת מערכות חדשות לארגון
3. שינוי וייעול שיטות עבודה
במציאות הנוקשה והדינאמית של ימינו עסקים מחויבים לצפות מראש, להגיב ולענות על דרישות השוק, באם לא יעשו כן ייעלמו מהמפה. השוק רווי במוצרים, תוצרים, שווקי ענק וחברות ענק, אשר בעקבות סל רחב של תוצרים אשר ברשותם, מתן מענה לצורכי קהל הלקוחות הרחב, ודרישה הולכת וגוברת לחדשנות בלתי פוסקת, נאלצים ארגונים להשתמש במערכות מחשוב חדשות. לאור עובדה זו, אסטרטגיה עסקית חייבת להתמקד בשימוש יעיל של טכנולוגית מידע.
משמעות הדבר, שיש צורך בשילוב של טכנולוגיה גמישה ומצבי עבודה פרגמטיים וגמישים. מערכת טכנולוגיית מידע גמישה, מתוחכמת ונפוצה היום הנה, מערכת מידע ERP. עבודה עם מערכת שכזו דורשת מהפרט Reskilling רכישתם של כישורים רבים. בעקבות שינויים אלו בתהליכי העבודה, עלולים להיווצר מאבקים חברתיים בין הנפשות הפועלות בארגון.
מתוך ראיית הארגון כשדה של מאבק יצאתי לכתיבת העבודה, כאשר מנחות אותי מספר שאלות, בהן אדון במהלך עבודתי:
1. מהי מערכת מידע ERP, ומהן התכונות שלה?
2. מהם הגורמים המשפיעים על החלטת הפרט לקבל או להתנגד לשינוי טכנולוגי בכלל וטכנולוגיית מידע בפרט?
3. היכן באה לידי ביטוי התנגדות העובדים החוששים כי המערכת תפגע בהם? (בכל אחד מהשלבים בהטמעה).
4. מיהם המטמיעים של מערכות המידע והאם הם נחשבים לעובדי ידע?
5. ומהם הגורמים הקריטיים להצלחת תהליך ההטמעה?
סמואל יצחק (1990), ארגונים - מאפיינים, מבנים, תהליכים, הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה.
Agarwal R . Heatley J, and M. Tanniru, "An Evaluation of an Innovative Information Technology: The Case of Carrier EXPERT", Journal of Strategic Information Systems, Vol. 4, No. 3, 1995, 255-277.
Aladwani, A. (1998), ``Coping with users resistance to new technology implementation: an interdisciplinary perspective'', Proceedings of the 9th IRMA Conference, Boston, MA, 17-20 May, pp. 54-9.
Bandura, Albert. 1986.Social foundations of thought and action: A social cognitive. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
Braverman, H 1974 Labor and Monopoly Capital: The Degradation of Work in the Twentieth Century. New York: Monthly Review Press.
Burawoy, M. 1979 Manufacturing Consent: Changes in the Labor Process Under Monopoly Capitalism. Chicago: University of Chicago Press.
Coch, L., French, J. P. R. (1948). Overcoming resistance to change. Human Relations. 1 (4), 512-532.
Foucault, M. (1979). Discipline and Punish: The Birth of the Prison, Peregrine Books: London
Ginzberg E, Reilley E, 1957 Effecting change in large organizations, New York, Columbia University Press.
Tichy, Noel M.. (1983) Managing strategic change: Technical, political, and cultural dynamics New York: Wiley.
Skog, W. Legge, M. 2002. Evaluating Enterprise Resource Planning (ERP) Systems using an interpretive approach. Knowledge and Process Management, 9(2):72-82
Rogers, E.M. (1983). Diffusion of innovations. New York: Free Press.
Monge, P., and Fulk, J. (1999), 'Communication Technology for Global Network Organizations' in DeSanctis, G., and Fulk, J. (Eds), Shaping Organizational Form(Thousand Oaks, CA: Sage), 71-100.
Hultman, K. E. (1979). The path of least resistence. Austin: Learning Concept.
Zaltman, G, Duncan R, and Holbeck J. 1973. Innovations and Organizations. New York: John Wiley Sons
Rogers, Everett M. 1983. Diffusion of Innovation. Third Edition, New York: The Free Press.
HUANG, C. Y., CERONI, J. A., and NOF, S. Y. 2000, Agility of networked enterprises - parallelism, error recovery and conflict resolution. Computers in Industry, 42, 275-287.
Lewin, K (1951). Field theory in social science: Selected theoretical papers (D. Cartwright, Ed.). New York: Harper Torchbooks.
Vosburg J, Kumar A: Managing dirty data in organizations using ERP: lessons from a case study. Industrial Management and Data Systems 101(1): 21-31 (2001)
Sia, S. K., Neo, B. S., et al. (1999). "Business Process Reengineering as a Technology of Power: Empowerment or Panoptic Control," Academy of Management Meeting, Chicago.
Tannenbaum, A. S. (1968). Control in Organizations, New York: McGraw-Hill.
Spears, R. Leas, M. (1994). "Panacea or Panoptic? The Hidden Power in Computer-Mediated Communication," Communication Research, Vol. 21, No. 4, pp. 427 - 459.
Woodward, J Reeves, T. K.,. The study of managerial control. In Industrial Organizations: Behavior and Control. J. Woodward (ed.), l,ondon, England: Oxford University, 1970, 37- 56.
Scheer, A. W. and Habermann, F. (2000). "making ERP a Success". Communications of the ACM 43(4), pp 57- 61.
Nah F, J.L. Lau, J. Kuang, Critical factors for successful implementation of enterprise systems, Business Process Management Journal 7 (3), 2001, pp. 285-296.
Henderson J, Soonchul Lee, Managing design teams: a control theories perspective, Management Science, v.38 n.6, p.757-777, June 1992
Grossman T and Walsh J. Avoiding the Pitfalls of ERP System Implementation, Information Systems Management, Spring, 2004.
Sia, S. K., Neo, B. S., et al. (2002). "Business Process Reengineering as a Technology of Power: Empowerment or Panoptic Control," Academy of Management Meeting, Chicago.
Simon H (1957).Administrative Behaivor. 2nd ed.,New York:Macmillan
Judge, T.A., Thoresen, C.J., Pucik, V., Welbourne, T.M. (1999) Managerial coping withorganizational change: a dispositional perspective. Journal of Applied Psychology, 84:107-122.
Sayles L.R.- Strauss G., Human Behavior in Organizations, Englewood Cliffs, NJ, Prentice Hall 1966
Nah,F, Lau, J, Jinghua (2001) Critical factors for successful implementation of enterprise systems. Business Process Management Journal, Vol. 7, No 3
Holland, C. P., Light, B., Gibson, N. (1999). A critical success factors model for enterprise resource planning implementation. Proceedings of the 7th European Conference on Information Systems, 1, 273-297.
Buckhout, S., Frey E., Nemec, J., Jr. (1999). Making ERP succeed: Turning fear into promise.IEEE Engineering Management Review, 19, 116-123.
Weston F. 2001, ERP implementation and project management, Production and Inventory Management Journal, vol. 42, iss.3/4, pp. 75-80
Kirton M,J. 1980, Adaptors and Innovators in Organizations. Human Relations, 1980, 3, 213-224.
McAlary S, 1999 Three Pitfalls in ERP implementation, Strategy Leadership v. 27 no6 49-50 Oct/Nov/Dec
Rosario, J.G. (2000), ``On the leading edge: critical success factors in ERP implementation projects'', BusinessWorld, Philippines.
Roberts, H. J., Barrar, P. R. N. (1992). MRPII implementation: Key factors for success. Computer Integrated Manufacturing Systems, 5(1), 31-38.
Simon, H.A., 1991. Bounded rationality and organizational learning. Organization Science 2(1): 125-134.
מערכות · מידע · pre · ארגון · ארגוני · התנגדות · לשינוי · קונפליקט · שינוי
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התנגדות העובדים לשינוי טכנולוגי ולהטמעת מערכת מידע בארגון המקרה של מערכת ERP", סמינריון אודות "התנגדות העובדים לשינוי טכנולוגי ולהטמעת מערכת מידע בארגון המקרה של מערכת ERP" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.