היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין החינוך לדמוקרטיה ובין העמדה כלפי הצבא, המוטיבציה לשירות צבאי ובחירת המקצוע הצבאי.

עבודה מס' 063663

מחיר: 724.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר (שאלונים) שבוצע על 60 תלמידים.

14,097 מילים ,67 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת בקשר שבין החינוך ההתנסותי חווייתי לדמוקרטיה, ובין העמדה כלפי הצבא, המוטיבציה לשירות צבאי, ובחירת המקצוע הצבאי.

המחקר מניח כי ללמידה העקיפה (דרך ההתנסות והחוויה) ישנה השפעה רבה יותר מאשר ללמידה הישירה (תכנים מילוליים בלבד), וכי ישנה סתירה בין הלמידה העקיפה בבית הספר הדמוקרטי ובין הגיוס לצבא, שהוא מוסד טוטאלי במהותו. ההנחה היא כי החינוך ה"מסורתי" קרוב יותר על רצף הטוטאליות למוסד הצבאי, מאשר החינוך ה"דמוקרטי", ועל כן יקל על המעבר.

על פי ההשערות תלמידי ה"דמוקרטי" יהיו בעלי עמדות שליליות יותר כלפי הצבא, בעלי מוטיבציה נמוכה יותר לשירות צבאי, יישמו יותר את המוטיבציה הנמוכה באי גיוס לצה"ל, וכן שוער שהתלמידים שכן יתגייסו יהיו פחות קרביים, ויבחרו במקצועות שונים מתלמידי בית הספר "אוסטרובסקי" (שמייצג את החינוך המסורתי).

במחקר השתתפו 30 תלמידים מבית הספר הדמוקרטי בחדרה, ו-30 תלמידים מ"אוסטרובסקי" ברעננה. 60 התלמידים הם בגילאי 17-19 ונמצאים לפני גיוס. למחקר נבחרו תלמידים שלומדים לפחות שנתיים בבית ספרם.

הנבדקים התבקשו למלא שאלונים שחלקם חוברו לצורך מחקר זה וחלקם נאספו ממחקרים קודמים. חלק ראשון של השאלון נועד לתקף את ההבדל בין בתי הספר בסוג החינוך. החלק השני נועד לבדיקת השערות המחקר, ובחלק השלישי נאספו נתונים סוציואקונומיים על הנבדקים.

במחקר נמצא כי תלמידי הדמוקרטי הם בעלי עמדה שלילית יותר כלפי הצבא, ובעלי מוטיבציה נמוכה יותר לשירות צבאי. עוד נמצא שבקרב בעלי המוטיבציה הנמוכה תלמידי "אוסטרובסקי" יתגייסו בכל זאת למרות אי רצונם, ואילו תלמידי ה"דמוקרטי" נוטים לממש את עמדתם ואת אי רצונם להתגייס. לא נמצא הבדל בהתפלגות המקצועות או במידת ה"קרביות". "קרביים" נמצאו גם בקרב תלמידי ביה"ס הדמוקרטי.

תוכן העניינים
פרק 1: מבוא
א) חיברות
ב) הדמוקרטיה: חינוך לדמוקרטיה
ג) בית הספר כמחנך לדמוקרטיה
ד)מודלים ללמידה:
1. למידה ישירה (מודל הצבירה)
2. למידה עקיפה (מודל ההעברה)
3. למידה עקיפה (מודל ההזדהות)
סיכום ביניים
ה) הצורך באקלים דמוקרטי
ו) דגמים שונים של בתי ספר: חינוך מסורתי מול חינוך דמוקרטי
1. החינוך המסורתי
2. דמוקרטיה חלקית
3. דמוקרטיה מלאה.
ז) מוסדות טוטליים-כוללניים
ח)דמוקרטיזציה בגופים טוטאליים
סיכום
השערות המחקר \המשתנים

פרק 2: שיטה
א) אוכלוסיית המחקר
ב) כלי המחקר
ג) הליך המחקר

פרק 3: ממצאים
א) תיקוף המשתנה הבלתי תלוי-סוג החינוך
ב) בדיקת המשתנים התלויים
ג) הטרוגניות הקבוצות ומשתנים מתערבים
ד) סיכום הממצאים

פרק 4: דיון
א) מבוא
ב) הסבר הממצאים
ג) בעיות מתודולוגיות והצעות למחקר עתידי
ד) השלכות על מערכת החינוך והצבא

רשימה ביבליוגרפית
נספחים
נספח 1 - שאלוני המחקר
נספח 2 - השוואת תקנונים
נספח 3- סטיות תקן בשאלות המחקר ע"פ ביה"ס

תגים:

גופמן · גיוס · דמוקרטיה · התנסות · חברה · חיברות · חוויה · חינוך · טוטאלי · ישירה · למידה · מודל · מוסד · מסורת · מקצוע · סוציאליזציה · עמדה · עקיפה · צבא · קריירה · שירות · שמרנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין החינוך לדמוקרטיה ובין העמדה כלפי הצבא, המוטיבציה לשירות צבאי ובחירת המקצוע הצבאי.", סמינריון אודות "הקשר בין החינוך לדמוקרטיה ובין העמדה כלפי הצבא, המוטיבציה לשירות צבאי ובחירת המקצוע הצבאי." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.