היישום אינו מחובר לאינטרנט

חדשנות ניהולית - חברת אדאסופט

עבודה מס' 062765

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הנושאים האסטרטגים בהם נקטה החברה לאור השינויים בהם הועמדה.

4,183 מילים ,12 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תוכן עניינים:
0. תקציר מנהלים
0.1 רקע על הארגון
0.2 נושאים מרכזיים להתמודדות בעתיד הקרוב
0.3 בחינת התבנית האסטרטגית שהביאה את החברה עד היום
0.4 סיכום
1. רקע על הארגון
1.1 הצגת הארגון ופלח השוק
1.2 שותפים עסקיים
1.3 מבנה ארגוני
1.4 פלח השוק בו פועלת החברה
1.5 הגדרת הבעיה העסקית
2. שאלה ראשונה
2.1 חלופות להתמודדות עם הבעיות
2.1.1 התמודדות על נתח שוק בשל עוצמת תחרות גדלה
2.1.2 ספקים בינלאומיים בעלי כח רב פועלים בשוק המקומי
2.1.3 תחום התקשורת בחברה בדעיכה יחסית למתחרים הפועלים בענף התקשורת
2.1.4 תדמית של חברה מיושנת ושמרנית
2.1.5 סיכום
3. שאלה שניה
3.1 בחינת התבנית האסטרטגית שהביאה את החברה עד היום
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה

מנהלים
רקע על הארגון
חברת אדאסופט הנה אחת מחברות שירותי הIT - המובילות במשק הישראלי. החברה הוקמה
בשנת 1980 ולה 3 חברות בת הפועלות ברובן במשק הישראלי, בתחום הIT -. בעבודה זו אעמוד על
הנושאים האסטרטגים בהם החברה נקטה עקב השינויים שבפניהם היא עמדה. אנתח את מצבה
הנוכחי תוך הצגת חלופות להתמודדות עם הנושאים האסטרטגים בעתיד.

נושאים מרכזיים להתמודדות בעתיד הקרוב
הנושאים המרכזיים שיעמדו בפני הנהלת החברה בעתיד הקרוב :
* על אותו נתח שוק מקומי מתחרים ספקים בינלאומיים בעלי גב כלכלי חזק.
* עוצמת התחרות גדלה בעוד שנתח השוק בתחום התקשורת קטן. המתחרים הפועלים בענף
התקשורת שומרים על כוחם בעוד שבחברה החלה דעיכה.
* התדמית אותה משדרת החברה הנה חברה מיושנת ושמרנית - עליה ליצור טיפוח
יצירתיות, מקצועיות, שיתוף פעולה רשתי מול הצמדות לערכי הרווחיות כמטרה
אסטרטגית.

המסקנה היא שעל החברה לבצע שינוי אסטרטגיה ולהעדיף גישה של משאבים לעומת שוק, תוך
פיתוח יכולות ליבה כך שיקשו על המתחרים לחקותם.
לדוגמא:
* יש ליצור בסיס של אמון ובניית מערכת יחסים ארוכי טווח עם הספקים תוך כך שישרת את
מטרותיה.
* על מנת לפתח יכולת ליבה מהותית יש לאמץ את גישת ה " The Citizen Company" ובכך
לבנות מערכת יחסים ארוכי טווח עם הלקוח והספקים והפיכתם לאזרח בתוך הפירמה.
* יצירת השוק ע"י מעבר ממכירת מוצרים לשירותים. 1999) Meyer&De Wit) מדברים על
שתי תפיסות מנוגדות The Evolution and Creation Paradox. האחת גורסת כי
הסביבה לא ניתנת לשינוי והיא זאת שבוחרת fit firms ואילו השניה גורסת שהיבטים
מסוימים בסביבה ניתנים לשינוי והארגון מסוגל לבחור fitting environment - וזאת
הגישה בה צריכה החברה לבחור.
שינויים אלו יאפשרו לחברה להשיג יתרון אמיתי מול המתחרים ולעמוד איתן מול הנסיבות
המשתנות שבפתח.

בחינת התבנית האסטרטגית שהביאה את החברה עד היום
חברת אדאסופט השתנתה ברבות הזמן שחלף, תוך כדי תנועה, התאימה את עצמה לשינויים
שהתרחשו בסביבה העסקית. לרוב לא נעשה שימוש מסודר בכלי תכנון אסטרטגי - Strategy
Intent ולמעשה ההתפתחות האסטרטגית שהחברה עברה הושפעה בדרך כלל מאירועים
בסביבתה, למעשה אירועים שגרמו לRealized Strategy - להיות מושפעים מהEmergent -
Startegies שנקראו בדרכה ( . ( Meyer, 1999&De Wit
האסטרטגיה שבה נקטה החברה מתאימה לאסטרטגיית הWhittington, ) Processual -
1998). אסטרטגיה זאת קובעת כי תוכניות הנן חיוניות אך תהליך אסטרטגי הנו תולדה של מעקב
אחר השינויים שבסביבה. הוא גורס שאסטרטגיה זאת מובילה לPluralism -. בחינת הפעילויות
האסטרטגיות המרכזיות שבהן נקטה הנהלת החברה לאור השנים מעלה נתון מרכזי אחד - החברה
התאימה את עצמה (FIT) לשווקים בהם היא פעלה. בכל אחד ואחד מהחלטותיה, היא נקטה
בגישה של Outside - In, קרי, בדקה מהו מצב השוק, מהן ההתפתחויות הטכנולוגיות
והמסחריות העכשוויות והצפויות ועל בסיס הערכותיה אלה, פעלה.

סיכום
חברת אדאסופט התנהלה בעיקר על-בסיס Emergent Strategies, ועברה תהליך Processing
בעיצוב האסטרטגיה שלה. התמקדותה בתפיסת הOutside - In - תואמת את תורות המיצוב
והאסכולה התכנונית שהיו נפוצות עד כה, ואכן שימוש באסטרטגיות אלה הביא עד כה לתוצאות
המצופות. יחד עם זאת, כדי לשרוד ,החברה צריכה לעבור למודל שונה של מכירת שירותי ,IT
וכמו-כן לעבור לבניית מערכות יחסים עמוקות הרבה יותר עם העובדים, הלקוחות, הספקים
ובעצם איזון כל האינטרסים של בעלי-העניין למטרת השגת מקסום יתרונה של החברה. הסתה
לעבר אסטרטגית Responsibility לעומת Profitability הנה הבסיס להצלחתה בעתיד הקרוב.

מקורות:

סמואל י.; ארגונים, אוניברסיטת חיפה, 1996
פורטר, מ.; אסטרטגיה תחרותית; עתרת, 1991
קוטלר, פ.; הורניק, י.; ניהול השיווק - המהדורה הישראלית; האוניברסיטה הפתוחה, 2000
Bocij, P.; Chaffey, D.; Greasley, A.; Hickie, S.; Business Information Systems - Technology, Development and Management; FT Management, 1999
De Wit Meyer; Strategy, Process, Content Context; Thomson International, 1999
Henry, J.; Creative Management; Sage, 2001
Johnson, G. Scholes, K.; Exploring Corporate Strategy; Prentice Hall, 1999
Kotler, P.; Armstrong, G.; Wong, V.; Saounders, J.; Principles of Marketing - 2nd European Edition, 1999
Mintzberg, H.; Ahlstrand, B; Lampel, J.; Strategy Safari - A guided tour through the wilds of strategic management; The Free Press, New-York
Robbins, S. P.; Organizational Behavior; Eight Edition, Prentice-hall, 1988
Whittington R.; What is Strategy and Does it Matter?; International Thomson Business Press, 1998

תגים:

שירותי · שינוי · ארגוני · פתרונות · מחשוב · ניתוח · TOWS

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חדשנות ניהולית - חברת אדאסופט", סמינריון אודות "חדשנות ניהולית - חברת אדאסופט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.