היישום אינו מחובר לאינטרנט

חברת נביעות

עבודה מס' 062504

מחיר: 591.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת האסטרטגיה השיווקית של מוצרי החברה.

14,927 מילים ,30 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת בחברת "נביעות" - מים מינרלים ומתרכזת בפעילות השיווק של החברה.
אבחון האסטרטגיה השיווקית הקיימת של מוצרי "נביעות".
בעבודה משולבות הטכניקות הבאות:
א. ניהול האסטרטגיה הקיימת וניהול השיווק.
ב. ניתוח הסביבה וניתוח .SOWT
ג. עריכת מחקר שיווקי.
ד. הצעת חלופות לאסטרטגיה הקיימת והערכתם.

העבודה מתמקדת בחברת "נביעות" אשר מפיקה מים מינרלים טבעיים, מבקבקת, מפיצה ומוכרת באריזות שונות פרטניות ומסחריות, ללקוחות פרטיים ומוסדיים ברחבי הארץ.
העבודה כוללת איסוף נתונים לגבי כל הגורמים הפנימיים והחיצוניים הקשורים לפעילות זו של החברה. הנתונים נאספו הן מהחברה עצמה והן ממקורות עיתונאיים, וממקורות חיצוניים כמו הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

בעבודה יושמו אסטרטגיות ניהול ומדיניות השיווק אשר כללו ניתוח מצב קיים.
א. בוצעו ראיונות.
ב. מחקר שיווקי.
ג. ניתוח מדיניות מחירים, מחירי החדרה ומחירי מטרה - תמהיל ההמחרה.
ד. מדיניות מוצרים בפרמטרים של איכות, אסתטיות, עיצוב המוצר ומיצובו.
ה. צינורות ההפצה.
ו. מדיניות תקציב ופרסום.
ז. מדיניות פיתוח ובידול השוק.
ח. מדיניות קידום מכירות - תמהיל התקשורת.

שלבי ביצוע העבודה
א. איסוף חומר: ספרות מאמרים וקטעי עיתונות בנושא.
ב. גישוש ראשוני בחברה ואיסוף נתונים וחומר מהחברה.
ג. ראיונות עם מנכ"ל החברה ועם אנשי מקצוע נוספים בחברה.
ד. לימוד שיטות ותהליכי השיווק בחברה.
ה. ניתוח מצב קיים - כולל הסביבה השיווקית וניתוח מתחרים.
ו. ביצוע מחקר שיווקי, עיבודו וניתוחו, תוך ריכוז ממצאים עיקריים.
ז. הצגת חלופות לאסטרטגיה הקיימת וניתוחן.
ח. פיתוח תמהיל השיווק לאסטרטגיה המוצעת.
ט. ביצוע ניתוח כדאיות לאסטרטגיה המומלצת.
י. ריכוז החומר, כתיבת העבודה ועריכתה.

מניתוח סקר עולה כי חברת "נביעות" מוכרת ואהודה על ידי הצרכן הישראלי. כך עולה עי % 49 מהמרואיינים שמעו על החברה מהפרסום בטלוויזיה. הפרסום האינטנסיבי של המוצר תרם לזיהוי ולהחדרתו לשוק בפרק זמן קצר.
יחד עם זאת חברת "מי עדן" נתפסת כחברה המובילה בענף המים המינרלים בישראל, ו"נביעות" היא המתחרה השניה בגודלה אחריה. החברות המתחרות הקטנות יותר, מוכרות פחות בציבור מפני שאינן נוקטות בפרסום אינטנסיבי.
להלן סיכום הממצאים העיקריים:
1. החברות המובילה והשולטת בשוק היא "מי עדן" - ו"נביעות" אחריה.
2. האסטרטגיה בה נוקטת החברה הינה אסטרטגית חדירה, החברה נכנסה לשוק עם בקבוקי מים מינרלים בנפחים של 0.5 ליטר ¾ ליטר ו1.5 - ליטר בלבד. עם כניסתה לשוק אילצה את המתחרות המובילות להוריד מחירים. אסטרטגיית ההמחרה של החברה היא המחרת חיקוי: מחיר קרוב למחירי המובילות ומעט נמוך יותר.
3. לחברת "נביעות" יש יכולות שיווק בהחלט משביעות רצון.
4. הפצת בקבוקי "נביעות" מתבצעת על ידי רשת הפצה מפותחת וסניפים בכל רחבי הארץ - מדובר בצינור הפצה ארוך. המוצר מגיע לכל רשתות השיווק הגדולות בארץ ולכן מקבל לגיטימציה. כאשר רואים את המוצר משמע הוא קיים. החברה ניצלה את צינורות ההפצה של חברת האם ניצול מרבי, כך התאפשרה לחברה חדירת שוק עמוקה ומהירה בתוך פרק זמן קצר.
5. לפי תוצאות המחקר השיווקי שערכתי, סימלה המסחרי של חברת "נביעות" נמצא בתודעת צרכני המים המינרלים בארץ.
6. הצרכנים מזהים עדיין את "נביעות" כ"מים הטעימים בישראל".
7. הציבור מעדיף אריזות מסוימות, יש לבחון את כדאיותן של האחרות.
8. יש לבחון את מידת כדאיותן של כל החלופות המוצעות בעבודה לאחר התבססותה של החברה בשוק המים המינרלים.

תוכן העניינים
פרק 1 - הקדמה
1.1 מטרת העבודה
1.2 היקף
1.3 טכניקות שיווקיות כלכליות המשולבות בפרויקט
1.4 שלבי ביצוע העבודה
פרק 2 - תקציר מנהלים
פרק 3 - מבוא
3.1 "נביעות" בע"מ - רקע כללי
3.2 האסטרטגיה השיווקית של החברה - מצב קיים
3.3 מדיניות המוצרים של החברה - מצב קיים
3.4 מדיניות ההפצה של החברה - מצב קיים
3.5 מדיניות המחירים של החברה - מצב קיים
3.6 מדיניות קידום מכירות - המצב הקיים
3.7 תיאור מערכת המידע השיווקי
פרק 4 - חקר שווקים
4.1 מחקר שיווק - הקדמה
4.2 מטרת המחקר ויעדיו
4.3 פערי הידע
4.4 מסגרת המחקר
4.5 סוגי מחקרים ואיסוף אינפורמציה
4.6 השערות המחקר
4.7 הצגת ממצאי המחקר
4.8 ריכוז וסיכום ממצאים
פרק 5 - ניתוח הסביבה
5.1 ניתוח הסביבה - הקדמה
5.2 ניתוח הסביבה הדמוגרפית
5.3 ניתוח הסביבה הכלכלית
5.4 ניתוח הסביבה הטכנולוגית
5.5 ניתוח הסביבה החברתית
5.6 ניתוח הסביבה התרבותית
5.7 ניתוח הסביבה הפוליטית
5.8 ניתוח השוק
5.9 ניתוח מתחרים
פרק 6 - אסטרטגיה שיווקית
6.1 אסטרטגיה שיווקית - הקדמה
6.2 החלופות האסטרטגיות לחברת "נביעות"
6.3 ניתוח החלופות האסטרטגיות
6.4 מערכת הביקורת
פרק 7 - ניתוח כדאיות, סכום והמלצות
7.1 הקדמה
7.2 ריכוז עלויות
פרק 8 - ביבליוגרפיה
נספח - השאלון

מקורות:

אהרוני יאיר, אסטרטגיה עסקית, הוצאת גומא ספר מדע ומחקר (1982).
אינגבר יאיר, וצ'רי דוד, ניתוח כדאיות השקעות, הוצאת המכון לפריון העבודה והיצור (1990).
הורניק יעקב פרופף ניכול השיווק, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה (1986).
וובספטר א. פרידריך, תורת השיווק למנהלים, הוצאת עתרת (1979).
יזרעאלי דב דר' ופרי מיכה דר', עיונים בניהול השיווק, הוצאת אקדמון ההוצאה של הסתדרות הסטודנטים של האוניברסיטה העברית (1971.
יזרעאלי דב דר' שיווק הלכה למעשה, הוצאת גומא, ספרי מדע ומחקר צ'ריקובר בע"מ (1982).
עדן שמעון ובשן אביבה, תכנון ופיקוח היצור, הוצאת לוקיג מערכות יצור והדרכה (1994).
קוטלר פיליפ פרופ' וארמסטרונג גארי פרופ', עקרונות השיווק חלק א' + ב' הוצאת המכון לפריון העבודה והיצור (1994).
ראפ סטן וקולינס טום, המהפך הגדול בשיווק, הוצאת מטר (1991).

תגים:

מינרלים · משקאות · אסטרטגיה · חדירה · לשוק · שיווק · שיווקית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חברת נביעות", סמינריון אודות "חברת נביעות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.