היישום אינו מחובר לאינטרנט

ענף המים המינרליים בישראל

עבודה מס' 062200

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הענף וניתוח חלופות אסטרטגיות לחברת נביעות.

9,363 מילים ,13 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תוכן עניינים
רקע
· ניתוח חיצוני
מגמות ותנודות בסביבה העסקית\שיווקית שבה פועלת הפירמה
זיהוי ואיפיון הסביבות השונות
מאפייני הכוחות הפועלים בענף
התפלגות נתחי השוק
ניתוח המתחרים
איום מוצרים תחליפיים
מפתחות להצלחה בענף KSF -
קהל הלקוחות וכושר המיקוח שלהם
קהל הקונים וכושר המיקוח שלהם
הספקים וכוח המיקוח שלהם
חסמי כניסה ויציאה מענף
אטרקטיביות השוק
· ניתוח פנימי
רקע
מטרות ויעדים
מהות העסק
אסטרטגיה
שלב במחזור החיים
נקודות חוזק ותורפה
יתרון תחרותי ו KSF -
איפיון קו המוצרים
מרכיבי תמהיל השיווק
הגדרת ואיפיון הבעיה המרכזית ובעיות המשנה
הגדרת חלופות, ניתוחן והערכתן
סיכום והמלצות
ביבליוגרפיה

מנהלים
שוק המים המינרליים בישראל הינו התחום אשר זוכה לצמיחה הרבה ביותר בענף המשקאות
הקלים. הענף מתפתח וצומח בכל שנה עם כניסתן של מתחרות חדשות לענף. כיום כ 77% -
מהאוכלוסיה בישראל צורכת מים מינרליים כאשר הסיבה העיקרית לכך היא איכות המים הירודה
בישראל והעלייה במודעות לבריאות הגוף והנפש.
ענף זה סובל מבעיית חוסר נאמנות למותג. ע"פ סקרים ניתן לראות כי מרבית הצרכנים רוכשים
מים מינרליים מסוג מסויים ללא כל סיבה מיוחדת, בשל מבצעים ומחירים זולים או בשל זמינות
ונוחות. מרבית הצרכנים רואים במים מוצר בריא אל חולשות העיקרית היא בטעם ולכן בקרב
הצעירים, המים המינרליים נחשבים פופולריים פחות.
עד לשנת 2000 התחרו בענף 3 חברות עיקריות: מי עדן, נביעות ועין גדי. אך בשנת 2000 חדר המותג
סן בנדטו ואחריו פרצו לשוק המותגים הפרטיים אשר נגסו בעיקר בנתח השוק של החברה הגדולה
בענף, מי עדן.

עבודה זו סוקרת את פעילותה ומוצריה של חברת "נביעות". חברת נביעות נחשבת לחברה השניה
בגודלה בענף המים המינרליים בישראל ובידיה %26 מנתח השוק.
חברת נביעות הוקמה בשנת 1989. החברה נמצאת בבעלות החברה המרכזית לייצור משקאות קלים
ובבעלות פרטית. מקור המים של חברת נביעות הוא מעיין "עין זהב" שבגליל העליון.

הבעיה המרכזית עמה מתמודדת חברת "נביעות" היא תפיסת הצרכנים אשר רואים בחברה
כחקיינית של השחקנית הגדולה בענף, חברת מי עדן.
בנוסף הועלתה בעיית משנה ממנה סובל כל הענף והיא חוסר הנאמנות למותגים.

החלופות אשר הועלו לפתרון הבעיה הן:
1. מתיחת מותג.
2. בידול תדמיתי.

החלופה המומלצת על ידנו היא מתיחת המותג "נביעות". חלופה זו נבחרה לאחר ניתוח איכותי בו
נבחנו היתרונות והחסרונות של כל חלופה וכן לאחר ניתוח כמותי ע"פ מודל פישביין אשר השווה בין
שתי החלופות שהוצעו. ע"י בחירת חלופה זו תוכל החברה לשנות את תדמיתה בעיני קהל הצרכנים,
התוצאה תשמר לטווח זמן ארוך וכן תוכל החברה להגדיל את נתח השוק שלה ואת רווחיה.

הערת מערכת: רוב המקורות הם אתרי אינטרנט.

תגים:

בישראל · המים · וניתוח · חברת · חיצוני · נביעות · ניתוח · ענף · פנימי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ענף המים המינרליים בישראל", סמינריון אודות "ענף המים המינרליים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.